>Jonas< Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 I dag skulle jeg dele harddisken min i to partisjoner der jeg skulle innstallere Xubuntu på den ene. Til dette brukte jeg PartitionMagic 8 og jeg valgte "Legge til nytt operativsystem" (eller noe lignende). Der valgte jeg linux osv.. Når pc'en så reboota og starta opp Xubuntu, så fikk jeg bare opp at jeg mangla et root-system på partisjonen så jeg fikk dermed ikke innstalert Xubuntu. Dermed startet jeg opp maskinen på nytt uten cd'en, og der fikk jeg beskjeden "Operativsystemet kunne ikke startes" eller noe sånt. Dermed funkea ikke XP lenger heller.. Så tenkte jeg at jeg kunne prøve med å reparere XP, og satte i XP cd'en. Der fikk jeg beskjed om å taste inn admin-passordet, og siden jeg var eneste bruker og admin på maskinen min tastet jeg inn passordet jeg bruker når jeg logger på. Men da fikk jeg bare beskjed om at det var feil passord.. Så hvilket passord skal inn her da? Planen min var jo å ha to operativsystem så jeg kunne velge hvilket som skulle kjøres når jeg startet maskina.. Så kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Du skriver ikke noe passord bare taste Enter. Normalt har ikke admin konto noe passord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå