DoReMi Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Er ute etter en ny Mp3 spiller, da jack-pluggen på Walkman tlf`en stadig blir ødelagt! Jeg har ikke noen spesielle krav, utenom at det skal være: God Batteritid Fargeskjerm Minst 2 gb minne Enkel å bruke Den må levere god lyd( lydkvaliteten er VIKTIG) Trenger ikke alle avanserte hjelpemidler å slikt, men holder med Shuffle, equalizer, at den organiserer i et ordent system( er forøvrig fornøyd me Walkman sitt opplegg faktisk) men sier ikke nei om det er mange slike ekstra ting! Helst oppladdbar! Maks 1500,- kroner! Øre proppene jeg bruker er Sennheiser CX-300! Så de skal ihvertfall levere veldig bra lyd! Den bør heller ikke være så altfor stor, mindre fysisk størrelse enn de der Ipod me 30gb å slikt! Takker for all hjelp, håper dere kan hjelpe meg med å finne den riktige, men prioriter lyden først takk Endret 10. februar 2007 av DoReMi Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Kanskje Sandisk Sansa e260? Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Kanskje Sandisk Sansa e260? 7914995[/snapback] Lewste nettop litt om den, og den virket veldig bra for mitt behov, men er det noen her som har denne? Som kan gi tilbake medlinger på den? Ble litt skeptisk i den ene tilbake medlingen angående kritikken av lav lyd, og at den av og til hang seg opp! Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 (endret) Kanskje Sandisk Sansa e260? 7914995[/snapback] Lewste nettop litt om den, og den virket veldig bra for mitt behov, men er det noen her som har denne? Som kan gi tilbake medlinger på den? Ble litt skeptisk i den ene tilbake medlingen angående kritikken av lav lyd, og at den av og til hang seg opp! 7915078[/snapback] Jeg har den, les i denne tråden du Endret 10. februar 2007 av Kontorstol Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Nå ble jeg mer skeptisk desverre. Er det fortsatt så mange feil i de nye firmwire`ene(eller hvordan det nå skrives) Det jeg lurer på er.. Når du legger inn sangen, så går den under det navnet som sangen heter? (så lenge du har skrevet navnet på sangen når den er på pc`en, som er en selvfølge) Henger den seg opp fortsatt? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Nå ble jeg mer skeptisk desverre. Er det fortsatt så mange feil i de nye firmwire`ene(eller hvordan det nå skrives) Det jeg lurer på er.. Når du legger inn sangen, så går den under det navnet som sangen heter? (så lenge du har skrevet navnet på sangen når den er på pc`en, som er en selvfølge) Henger den seg opp fortsatt? 7915164[/snapback] Vel, jeg har ikke oppdatert firmwaren på en stund, men kan gjøre det nå ås får du en tilbakemelding Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Nå ble jeg mer skeptisk desverre. Er det fortsatt så mange feil i de nye firmwire`ene(eller hvordan det nå skrives) Det jeg lurer på er.. Når du legger inn sangen, så går den under det navnet som sangen heter? (så lenge du har skrevet navnet på sangen når den er på pc`en, som er en selvfølge) Henger den seg opp fortsatt? 7915164[/snapback] Vel, jeg har ikke oppdatert firmwaren på en stund, men kan gjøre det nå ås får du en tilbakemelding 7915171[/snapback] Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Firmware var up-to-date. Jeg formaterte spilleren (så jeg kunne ta utgangspunkt i ny spiller meg nyeste firmware) Så la jeg inn 399 sanger, og av de ble 1(!) sang Ukjent (ja ukjent, norsk språk på nyeste firmware) Jeg får ikke testet at lyden er perfekt (har bare orginale øreplugger), men Music EQ virker vertfall Så sjekket jeg at sangene havnet hos rette artistene, men det ble litt vanskelig siden det verken var registrert artist eller album på noen av sangene Så la jeg en del sanger i go-list (jeg har ikke opprettet noen andre spillelister, så jeg bruker go-listen), og det gikk stort sett greit, bare det at hvis du har mange sanger i go-listen kan det lagge litt når du blader, men ikke noe merkbart Så hittil ser alt bra ut, jeg skal oppdatere hvis den fryser eller jeg oppdager noe jeg har utelatt Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Firmware var up-to-date.Jeg formaterte spilleren (så jeg kunne ta utgangspunkt i ny spiller meg nyeste firmware) Så la jeg inn 399 sanger, og av de ble 1(!) sang Ukjent (ja ukjent, norsk språk på nyeste firmware) Jeg får ikke testet at lyden er perfekt (har bare orginale øreplugger), men Music EQ virker vertfall Så sjekket jeg at sangene havnet hos rette artistene, men det ble litt vanskelig siden det verken var registrert artist eller album på noen av sangene Så la jeg en del sanger i go-list (jeg har ikke opprettet noen andre spillelister, så jeg bruker go-listen), og det gikk stort sett greit, bare det at hvis du har mange sanger i go-listen kan det lagge litt når du blader, men ikke noe merkbart Så hittil ser alt bra ut, jeg skal oppdatere hvis den fryser eller jeg oppdager noe jeg har utelatt 7915567[/snapback] Jeg annbefaler deg Asono MX 2gb -fargeskjerm -2Gigabyte -GOD Lydkvalitet -billig -Stor Skjerm -Liten -Video -Radio -Mikrofon -Bilder -Lett Men en gang jeg åpnet esken ble jeg forelsket. Veldig lett. Lettere enn ipod. Det er veldig bra skjerm på den Løå og Kjøp. Kjøpte den på spaceworld for ymse 800,- kr. Bedre enn Ipod ! Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 10. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2007 Firmware var up-to-date.Jeg formaterte spilleren (så jeg kunne ta utgangspunkt i ny spiller meg nyeste firmware) Så la jeg inn 399 sanger, og av de ble 1(!) sang Ukjent (ja ukjent, norsk språk på nyeste firmware) Jeg får ikke testet at lyden er perfekt (har bare orginale øreplugger), men Music EQ virker vertfall Så sjekket jeg at sangene havnet hos rette artistene, men det ble litt vanskelig siden det verken var registrert artist eller album på noen av sangene Så la jeg en del sanger i go-list (jeg har ikke opprettet noen andre spillelister, så jeg bruker go-listen), og det gikk stort sett greit, bare det at hvis du har mange sanger i go-listen kan det lagge litt når du blader, men ikke noe merkbart Så hittil ser alt bra ut, jeg skal oppdatere hvis den fryser eller jeg oppdager noe jeg har utelatt 7915567[/snapback] Ok:) Men etter ryktene så har dette merket veldig mange feil osv, så tror jeg skal vurdere noen andre merker med! Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Ingen flere innspill? Trenger endel tips her! Tror ikke jeg velger Sandisk pga elle bugs osv de har! Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Ingen flere innspill? Trenger endel tips her! Tror ikke jeg velger Sandisk pga elle bugs osv de har! 7921158[/snapback] Les posten den jeg skrev ! Asono MX § Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Ingen flere innspill? Trenger endel tips her! Tror ikke jeg velger Sandisk pga elle bugs osv de har! 7921158[/snapback] Les posten den jeg skrev ! Asono MX § 7921165[/snapback] Det har jeg gjort! Er vel den jeg vurderer mest nå, men vil også ha andre kandidater! Ipod leverer vel nokså dårlig lyd, gjør dem ikke, iforhold til de som er nevnt her? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Ipod leverer vel nokså dårlig lyd, gjør dem ikke, iforhold til de som er nevnt her? 7921318[/snapback] Lydkvaliteten på iPod er ikke særlig dårlig. Generelt sett så leverer de fleste spillere på markedet mer enn god nok lyd. Det iPod mangler er en equalizer du kan stille inn selv, hvis det er viktig (kun presets). Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 11. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2007 Ipod leverer vel nokså dårlig lyd, gjør dem ikke, iforhold til de som er nevnt her? 7921318[/snapback] Lydkvaliteten på iPod er ikke særlig dårlig. Generelt sett så leverer de fleste spillere på markedet mer enn god nok lyd. Det iPod mangler er en equalizer du kan stille inn selv, hvis det er viktig (kun presets). 7921375[/snapback] Det er veldig viktig! Opplverer betydelige lyd forskjeller når jeg bruker equalizer... spes på Walkman tlf`er! Får mye høyere lyd, og bedre bass å får frem mer detaljer i sangene! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 haha ipod og sansa fanboys i kamp Jeg har sansaen, IKKE kjøp den om du skal ha god lyd.... Ville nesten anbefalt an cowon spiller, eks iaudio F2, iaudio svikter deg ikke på lyden! iaudio u3 er et annet alternativ. Vet ikke om f2 sleges i norge... Denhar en knallbra design spør du meg, spiller også video men skjermen er bare 128x160. Ørepluggene dine leverer veldig god lyd, så da er det viktig at spilleren gjør det og! Stikk en tur innom anythingbutipod.com og sjekk litt reviews der, pluss erfaringer etc i forumet. No offenc til noen, men det forumet her er ikke riktig sted å spørre om råd til mp3 spiller Lenke til kommentar
Skrote Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Hva med "Iriver S10" ca kr 1400,- Hvis du ikke har plukket ut en allerede da!! Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg har ennå ikke kommet fram til noen! Men du som sa at Mx hadde dårlig lyd, er den verre enn f.eks Ipod, den 20gb store dingsen? Jeg likte nemlig litt den Mx, men viss lyden er crap, så blir det vel noe annet! Iaudio har jeg ikke sett noe på egentlig! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Selv har jeg iaudio D2 og sansa e260. D2'en er overlegen alle andre mp3 spillere jeg har prøvd! 2.5" touchscreen (veldig få knapper, alt styres på skjermen med stylus eller fingre, funker helt fint med store fingre), 320x240 display, video, bilder, tekst, etc. finnes i 2GB til 1750 kr og 4GB til 2300 kr, men har SD minnekortspor. Jeg har selv 2GB versjonen + 4GB SD kort, tilsammen 6GB til 2250 kr. Batterilevetiden er vel muligens markedets lengtse, med opptil 50 timer musikk. Lyden er det ikke noe å si på, iaudio har alltid bra lyd. I tillegg til 5 bånds equalizer har den også noen mer avanserte equalizerinnstiller som er mer i proffklassen, bbe, mach3bass +++ Du kommer til å like de innstillingene, tro meg! (har cx300 selv, herlig bass med mach3bass skrudd opp <3 ) Den har også 74mw effekt på lydutgangene, noe som er markedets beste, så den klarer å drive hodetelefoner som er tungdrevne i mange tilfeller. Det vises også godt på volumet, jeg har på rundt 25 til vanlig, måtte ta ut hodetelefonene for å skru opp og se hva maks volum er, som er 50. Klarte ikke høyere enn rundt 37 før jeg backa ut ellers AV ut og Line in adaptere er ventet på markedet noen uker, gleder meg til å koble den her på tv! videokvaliteten på selve spilleren utdanker alt jeg har sett av zen vision m og ipod video, mener å husker d2 støtter 16.2 millioner farger. Det er også en rekke småfunksjoner som ikke nødvendigvis er viktige for alle, men som jeg digger. Spesielt timer funksjonen, du kan sette den i sleep mode så den skrur seg av etter et bestemt antall minutter. Du kan også bruke den som alarm, da skrur den seg på til et bestemt tidspunkt og setter på musikk eller radio (ja er radio på den). Du kan også sette den til å skru seg på automatisk og ta opp et radioprogram for deg, som en slags radioutgave av vhs spillere/dvd opptakere. Liker de timerfunksjonene veldig godt, laget meg putehøyttalere som den er koblet til så i går sovnet jeg til musikk og våknet på samme måte når jeg skulle. Den kan også vise tekstfiler. Har noen bilder: Akkurat kjøpt spilleren selv, valget sto mellom denne og zen vision m. Jeg valgte riktig, jeg synes det er viktigere med masse funksjoner og overlegen lyd på de sangene jeg vil høre på, istedet for bare å kunne skryte av å ha plass til X mange ekstra GB Liker heller ikke harddiskspillere, for ikke å snakke om MTP spillere (dvs som trenger program for filoverføring). D2 er flashspiller, dvs ingen utsatt harddisk, og filoverføring skjer med drag and drop, rett til flyttbar disk. Enbeste er at du må nedskalere divx filmer til 320x240 piksler, det er med program som fikser det lett, og finnes et utall andre programmer som gjør det og. Lenke til kommentar
DoReMi Skrevet 16. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2007 Da blir det Iaudio D2, ble spes. intr når du nevnte batteri levetiden og det med at den klarte å gi god lyd til proppene! Håper bare den er enkel å få tak i, vil helst ikke benytte meg av utenlanske nettsider! Men takk for hjelpen, spes deg Captain Ødegård, som ga en veldig god forklaring av Iaudio D2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå