DementedAlbino Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Heisann... Jeg skal nå ha ny pc, og må da ha ny vannkjøling. Dette er en pc som skal brukes som htpc, så da er det viktig at den er så godt som lydløs. Pcen er som følger: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27020 Ikke helt bestemt meg for hvilket av de to skjermkortene jeg skal ha enda, så tar i mot forslag til begge to. Jeg har alt radiator, pumpe og tank, men trenger vannblokker, så da håper jeg noen kan være så grei å komme med forslag som vil kjøle det som trengs å kjøles i dette systemet. Pris er en viktig faktor, og vil helst komme fra det så rimelig så mulig, men samtidig ha en grei kjøleevne på systemet. Sa da er det bare å komme med forslag som gir meg den kjølingen jeg trenger. Må jeg ha noen form for kjøling å hovedkortet, eller holder det med kjøling til skjermkort og cpu? Endret 8. februar 2007 av svortevik Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Behold orginal kjøler på HK du Siden du bare skal ha det kaldt og stille på stock hastighet så kan du bruke Zalman GWB3 på begge, om det følger emd ram sinks vet jeg ikke men det pleier det på Zalman sine skjermkort kjølere ! Denne funker fint til CPU, men Denne holder fint den og og koster halvparten ! Ellers kan du ta denne da den er på lager på PSDATA Ta denne på skjermkrot minne da det er skjekt å ha, emn ikke helt nødvendig, men ta det med du ! Håper det hjalp ! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Men hvordan er denne mot de du linker til? Har alt denne, mangler bare feste til den. Men er ikke noe mer enn skjermkort og cpu som trengs å kjøles? Lest litt på forumet her, og da har jo folk vannblokker på alle mulige ting. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Bedre den Du trenger ikke å vannkjøle mer bare ha en vifte til litt gjenomstrøming av luft om ikke må du vannkjøle mer ! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Bedre den Du trenger ikke å vannkjøle mer bare ha en vifte til litt gjenomstrøming av luft om ikke må du vannkjøle mer ! Det å lage feste er ikke så vansklig bare ha en 5mm tykk plexiplate kutte den til og borre 2hull og bare bruke noen skruer og muttere du har liggende Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Tok litt feil over her. Jeg har den blokken til socket A og til socket 939, så da må jeg vel uansett ha nytt plexi til den for at den skal passe til det nye hovedkortet? Takker for hjelpen så langt:) En siste ting. Hva som gjør at jeg ikke trenger noe kjøling til hovedkortet? Er det ikke noen vifter og slikt som må byttes ut der? Om jeg ender på et annet hovedkort som har vifte, da bør jeg vel vurdere en ekstra vannblokk til hovedkortet? Og den aller siste tingen;) Tror du det vil holde med 1x120 radiator, eller tror du jeg må gå for 2x120 radiator? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Da lager du bare Ny plexi til topp på samme måte og under da En Singel radiator holder, emn om du velger et HK med vifte på for du vurdere det utifra støy, emn om du ikke for plass til en 120mm radiator kan du prøve emd 1-2 80mm radiator ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå