Minigud Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Heisann jeg lurer på hvordan mitt kamera vil fungere i regn/snø? Er det noe spesielt jeg burde passe på? Mulig å få tak i noen plastlommer rundt kameraet? Takk for alle tips! Lenke til kommentar
engekri Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Det tåler mer enn du aner, men ikke så mye som du skulle ønske. Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 så jeg kan stå ute i regnet å ta bilder uten problemer? Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Dette lurer jeg faktisk litt på også..skal ha med samme type kamera opp til rally Norway og da blir det sikkert litt snø eller regn kan jeg tenke meg..hva bør man tenke mest på? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Min D70 har gjentatte ganger vært nedsnødd, opptint og klissvåt, nedsnødd og opptint igjen - flere ganger på samme dag - uten at det har vært noe problem. Trolig får man vann i den billige plastikkzoomen før man får vann i huset. Snø er jeg overhode ikke redd for. I regn er jeg noe mer forsiktig, men jeg lar ikke været hindre meg i å ta bilder. Når det er sagt, så er det ingen grunn til ikke å være litt forsiktig, spesielt i regn - kameraet tåler jo mindre enn man skulle ønske. Lenke til kommentar
dags Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hvorfor ikke ta en gjenomsiktig plastpose av god kvalitet, klipp ett hull til objekivåpningen, sett på din største solblender og fest så posen med en strikk på denne. Enkel og grei "kameravott", men fungerer! Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Er det ingen nettbutikker som selger ferdige poser for f.eks mitt kamera da? Lenke til kommentar
StigVidar Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Er det ingen nettbutikker som selger ferdige poser for f.eks mitt kamera da? 7887669[/snapback] Jo, Rema1000. Se etter B.R.Ø.D. poser. Lenke til kommentar
Minigud Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 nettbutikk? Lenke til kommentar
jungl Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 Her er et eksempel: http://cgi.ebay.com/Elements-Cover-protect...7QQcmdZViewItem eller denne http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...type=osi_widget Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Kan ikke fårstå hvorfor du skal bruke penger på noe du kan lage selv! Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Min D70 har gjentatte ganger vært nedsnødd, opptint og klissvåt, nedsnødd og opptint igjen - flere ganger på samme dag - uten at det har vært noe problem. Trolig får man vann i den billige plastikkzoomen før man får vann i huset. Snø er jeg overhode ikke redd for. I regn er jeg noe mer forsiktig, men jeg lar ikke været hindre meg i å ta bilder. Når det er sagt, så er det ingen grunn til ikke å være litt forsiktig, spesielt i regn - kameraet tåler jo mindre enn man skulle ønske. 7887134[/snapback] Så lurt! Men plasten må vel være litt romslig, da - så blir det plass til å få hånda og kameraet innunder plasten? Kom du på dette i farta, eller er det utprøvd av deg? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Er det ingen nettbutikker som selger ferdige poser for f.eks mitt kamera da? 7887669[/snapback] Joda, det finnes undervannshus. Lenke til kommentar
Ottern Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei! Jeg har vært ute på tryvann å tatt bilder like ved en snøkanon på en jobb jeg gjorde, da fikk jeg så mye snø rundt omkring på kameraet at utløseren frøs fast.. Etter litt knot fikk jeg den løs, og kameraet har fungert bra siden også.. Har også hengt ut av bilvinduer i regn og tatt bilder i fartsretningen uten at kameraet har kranglet, så jeg er faktisk overrasket over hvor mye kameraet tåler av påkjenninger. Se forøvrig etter bildene fra tryvann i neste Gatebil Magazine -Ottern Lenke til kommentar
Superdan Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Det har vel også med hvor du får vann også da, er det vann inne i selve kamerahuset har du vel et lite problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå