Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

burde seksuell lavalder være 15 år?


Rambo116

Anbefalte innlegg

hei!!

 

 

har hørt om mange diskusjoner på tv2 osv om hva den seksuale levelalderen burde være 15 eller 16 år....

 

jeg synes selv at levealderen skal være 15 år selv fordi jeg mener da at ungdomen begynne rå bli "kloke" i hode sitt...

 

 

 

DISKUTER! :dribble:

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ungdommer blir ikke kloke i hodet sitt før de er godt over 30, og noen blir det aldri.

 

Seksuelle lavalderen burde være akkurat som den er.

 

To på 15 år kan forresten ha sex uten å bryte loven. Tror faktisk det skulle gå greit om en på 16 hadde sex med en på 15 også. Loven er til for å hindre at for eksempel en på 40 har sex med en på 15.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Ungdommer er ikke kloke i hodet sitt verken når de er 15 eller 16. Selv så gikk vi rundt å spøkte om at vi var lovlige den og den datoen.. Hadde det begynt 1år tidligere så hadde det nok blitt endel som hadde hatt sex 1år tidligere ja..

 

Så det er vell greit å beholde den der den er?

Lenke til kommentar
Alle gjør jo som de vil uansett, så det er vel ikke noen vits i å endre på det. Men i Holland er det 12 år, det er ganske ille synes jeg :S

7884656[/snapback]

Der finnes det også et parti (husker ikke hva det het, men hele programmet deres var ganske så sykt. Håper det ikke er et stort parti) som går inn for at den skal fjernes og pedofili skal bli lovlig, så det er jo greit nok.

 

 

edit: stemte hvertfall nesten

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Jeg er 16 år, har observert og følt norske 15-åringer på kroppen i et år nå. De fleste jentene synes jeg virker modne for sex, mens guttene er utrolig umodne!

 

Det skal også nevnes at de fleste 15-årige gutter har et helt rabiat forhold til sex og ser på det som noe som er til for å glede dem selv og kun dem. Jentene, derimot, ser på sex som noe som har med kjærlighet å gjøre.

 

Det er selvfølgelig unntak..

Lenke til kommentar

Jeg synes 16 år er en lavalder som passer perfekt. SKjønner ikke hvorfor den skulle blitt satt ned til 15 år.

 

Det skal også nevnes at de fleste 15-årige gutter har et helt rabiat forhold til sex og ser på det som noe som er til for å glede dem selv og kun dem. Jentene, derimot, ser på sex som noe som har med kjærlighet å gjøre.

7885060[/snapback]

Der har du kåte 15åringer i et nøtteskall ;)

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Ha den der den er for all del, men tror nok ikke mange tenker på den. Føler man seg klar for å ha sex med kjæresten sin så stopper nok ikke mange av den grunn at den seksuelle lav-alder er satt til 16 år. Men er en stor fan av at ikke 25 åringer, eller 40 som nevnt tidligere, kan ha sex med personer under 16. (Er det sant at loven uansett ikke trer i kraft dersom aldersforskjellen er over 4 år? :hmm: )

Lenke til kommentar

Sexpress blir vel dog en litt annen side. Det presset kan jo like gjerne komme fra en "likealdrende" (to 14 åringer for å bruke Northwaves sin link som eksempel). Er ikke ulovlig om de har sex. Men er helt enig med Tnn om at ungdom ikke trebger å bli utsatt for sexpress og graviditet. Finns jo ikke få eksempler...

 

edit: skriveleif :p

Endret av platti
Lenke til kommentar

Alltid hyggelig å høre at 15-åringer er dumme i hodet! :)

 

Det virker da som de fleste har det helt fint, så loven kan da være slik den er.

 

Personlig synes jeg at til og med en 13-åring kan ha sex, for folk er svært forskjellige. Noen kan være klare for det allerede da!

 

Det er jo det som gjør det vanskelig, skal man lage loven etter de som er klare, eller de som ikke er klare?

Lenke til kommentar
Alltid hyggelig å høre at 15-åringer er dumme i hodet! :)

 

Det virker da som de fleste har det helt fint, så loven kan da være slik den er.

 

Personlig synes jeg at til og med en 13-åring kan ha sex, for folk er svært forskjellige. Noen kan være klare for det allerede da!

 

Det er jo det som gjør det vanskelig, skal man lage loven etter de som er  klare, eller de som ikke er klare?

7887171[/snapback]

 

Loven er jo en slags median ( gjennomsnitt ), det som er "normalt" Selv om statistikken kunne satt lavalderen til 17 år siden den er 17 for jenter og 18 for gutter. Som jeg mener å ha lest på DETTE forumet!

Endret av Tnn
Lenke til kommentar
Alltid hyggelig å høre at 15-åringer er dumme i hodet! :)

 

Det virker da som de fleste har det helt fint, så loven kan da være slik den er.

 

Personlig synes jeg at til og med en 13-åring kan ha sex, for folk er svært forskjellige. Noen kan være klare for det allerede da!

 

Det er jo det som gjør det vanskelig, skal man lage loven etter de som er  klare, eller de som ikke er klare?

7887171[/snapback]

Jada, en 13-åring kan selvsagt være klar for sex, men vi snakker jo selvfølgelig om majoriteten her...

 

Det skal jo legges til at denne loven eksisterer for å beskytte mindreårige, ikke for å hindre modne 13-åringer i å ha sex.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...