Gå til innhold

Radioen skrur seg av,Intel 2200BG, (LØST)

afx

Anbefalte innlegg

Hei,

Ser det er mange Whitebox folk her som sliter med diverse problemer.

Priser meg selv lykkelig over at min CL5.6 har fungert knirkefritt siden jeg fikk den.

Har forøvrig et problem;

Oppgraderte den til Vista i helga, og alt fungerte glimrende inntil jeg kjørte den ned i hibernate i morges da jeg skulle på jobb. Når den ble skrudd på igjen, ville ikke wireless kortet komme på. Dette problemet er kjent, og normalt ville man bare skru det på via kontrollpanelet til Intel som følger med for XP.

Men; dette funger (selvfølgelig) ikke på Vista (ennå).

Så mitt spørsmål; iflg mange artikler på nettet, og også på Intel's supportsider , vises det til at stort sett alle OEM produsenter har en tastaturkombinasjon man kan bruke for å skru av og på radioen (utenom fysiske knappen på siden).

Er det noen som kjenner til åssen kombinasjon Whitebox maskinene har hatt? Evt kombinasjoner som benyttes på andre maskiner? Må jo få helsikes kortet på igjen uten å måtte re-installere XP (doooh) på maskinen igjen...

/please make my day :tease:

Endret av afx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forstår jeg rett hvis det dreier seg om CL-56 og ikke CL5.6? I så fall har ikke denne noen tastekombo for å aktivere trådløst. Såvidt jeg vet har de fleste bærbare ENTEN en dedikert knapp eller ett trykk på tastaturet (som oftest sammen Fn-knappen) og ikke begge deler...

Lenke til kommentar
forstår jeg rett hvis det dreier seg om CL-56 og ikke CL5.6? I så fall har ikke denne noen tastekombo for å aktivere trådløst. Såvidt jeg vet har de fleste bærbare ENTEN en dedikert knapp eller ett trykk på tastaturet (som oftest sammen Fn-knappen) og ikke begge deler...

7886937[/snapback]

Hei, det er CL56 fra Whitebox (på label på undersiden heter den CL56-15).

Den har en hardware-knapp på siden, og denne er på.

Jeg hadde samme problemet ved par anledninger på XP også, men da var det bare å re-installere PROset softwaren fra Intel, så var alt i orden.

Men det er klart; dette skjer via registry, og dette virket inntil jeg kjørte maskinen ned i hibernate. Ved oppstart var radiokortet "av".

DeviceManager rapporterer kortet som ok, også i nettverksinnstillinger, men når jeg kjører en diagnose på kortet sier Vista "Please turn on your wireless capabilities", og forteller at radiokortet er slått av.

Intel har en artikkel som også omtaler dette, og at det skal normalt være en tastekombinasjon, men denne kan variere fra OEM til OEM.

Uansett så er det nok en setting i registry, og det hadde vært ok å fått sjekket dette mot en annen maskin (som egentlig ikke trenger å være Whitebox) men som kjører Intel 2200BG og benytter PROset for styring av kortet i stedet for windows selv.

Om noen føler for å bidra; så skal jeg fortelle nøyaktig hvor i registry disse tingene ligger slik at det bare er å kopiere dette ut, så sammenligner jeg selv.

:p

Endret av afx
Lenke til kommentar

Hei.

Du må installere softwaren til den knappen du har på siden.... Ez button heter programmet....den som følger med den cd platen du fikk fungerer ikke med vista...du kan jo selvsagt prøve...

Jeg lette også en stund før jeg fant et program som virket med vista.

Mener det var her jeg fant den.

http://www.arismobile.com/Support.htm

Til venstre ser du at det står DL/70EDL70 series. trykk på den og last ned Ez button så skal alt virke:-)

Geir

Endret av Gega
Lenke til kommentar
Hei.

Du må installere softwaren til den knappen du har på siden.... Ez button heter programmet....den som følger med den cd platen du fikk fungerer ikke med vista...du kan jo selvsagt prøve...

Last ned Ez button så skal alt virke:-)

Geir

7888741[/snapback]

Hei,

Har sendt deg en PM med mailadressen min.

FOrstår jeg deg rett at du bruker samme maskin og har løst problemet?

Jeg kan ikke huske at EZ Button styrte knappen på siden, bare de to til høyre for av/på knappen.

Som sagt så er kortet "fysisk" tilstede, det ses av Vista.

Men ... ALT er nå lov til å prøves :thumbup:

Lenke til kommentar

Har sendt deg en mail...men du måtte nok bruke samme programmet med Xp også...den ligger på cd platen som du fikk, men du husker sikker bare ikke at du installerte det...det er et progg som styrer knappene dine..

Ja, jeg bruker samme maskin som deg og har løst problemet på min maskin.

Håper dette her løser seg

Geir

Endret av Gega
Lenke til kommentar

med det samme vi er inne på det: Hva slags versjon av Vista har dere, og hvilke specs har dere på pc'ene? Har selv en CL-56 som jeg har prøvd å legge inn Vista (RC2) på, dette går greit helt til jeg skal restarte maskinen for å komme inn i Vista og fullføre installasjonen, da får jeg bare en feilmelding (er så lenge siden jeg prøvde sist, så husker ikke feilmeldingen), og får ikke startet opp vista.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har lagt inn Vista Ultimate.

Mine specs er:

Cpu: 1.7 Pentium M

Ram: 1024MB DDR

Harddisk: 80Gb 5400rpm

Skjermkort: ATI Radeon 9700 128mb

Resten er jo standard på disse Cl56 pcène

Veldig rart at du ikke skulle få lagt inn vista på din pc...jeg hadde overhodet ikke noen problem med å legge den inn. Har du testet ferdigversjon av vista?

Fikk forøvrig 3.6 poeng i opplevelse/ytelse som vista gir etter at den har sjekket yelsen på maskinen

Gega

Lenke til kommentar

har ikke testet "ferdigversjon", ville gjerne prøve det gratis først for å være helt sikker på at det fungerer smertefritt før jeg bruker tusenlapper på det. Jeg har bare 512 MB ram og skjønner at det kan bli en flaskehals, men det bør være mulig å installere likevel... men om det funker hos deg skal jeg prøve litt mer ;)

hvordan er ytelsen i forhold til XP? er det merkbart tregere? Bruker du flere minnekrevende programmer og merker noe i forhold til dette?

Lenke til kommentar

Hei..

Det jeg kan si er at med 512mb ram så installerer den ikke aero som standard...det gjorde den ikke hos meg første gangen jeg prøvde. jeg måtte inn manuelt å slå på aero og sidebaren..

Andre gang jeg installerte vista ultimate hadde jeg 1024mb ram...da var plutselig alt på plass...både aero og sidebaren....

Nå jeg ikke testet ytelse så mye enda....men med det oppsettet jeg har idag så går vista kjempefint.

Om jeg skal si noe negativt som jeg har merket så er det at å komme inn på andre maskiner og hente filer kan virke noe tregere enn Win Xp. litt masete når man skal installere program osv...

Men jeg må bare få legge til at jeg synes Vista er et kjempeløft ifra Xp utseendemessig.....

Vi har 2 cl56 i huset. min samboer har WinXp og jeg kjørte vista ultimate inntil for noen dager siden da min pc takket for seg...det ble en meganedtur å måtte bruke xp igjen...

Forresten når jeg alt har deg på tråen "ventle"...jeg så du va inne å svarte på mitt innlegg om min pc ikke vil boote opp mere, den bare restarter....har du noe mere å tilføye i den tråden....

Til trådstarter...beklager at jeg tar noe av oppmerksomheten i din tråd men jeg begynner å bli litt desperat for at jeg ikke skal få i gang whitebox`n igjen:-)

Endret av Gega
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei.

Til venstre ser du at det står DL/70EDL70 series. trykk på den og last ned Ez button så skal alt virke:-)

Geir

7888741[/snapback]

Sliter med samme problem. (Har Znote 4200 fra Zepto, samme maskin CL56 fra Compal) Har prøvd å installere versjonen av Ez-button som beskrevet i quoten, men det lyser fortsatt ikke... snodige greier... Andre tips?

Endret av ZnakeByte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...