xD^^ Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Heisann! Jeg driver for tiden med en slags personlig portefølje, hvor jeg skal vise frem blant annet bildene jeg har tatt. Til dette tenkte jeg at jeg (med hjelp fra dere) kunne lage et fin-fint bildegalleri. På bildet er det to ruter. Den til venstre vil jeg gjerne at skal vise bildet, mens den ruten til høyre skal vise informasjon om bildet, og to piler. Jeg vil veldig gjerne at det skal være slik at når man trykker på en av pilene, så går man videre, og det nye bildet kommer opp i den venstre ruten, mens den nye informasjonen kommer opp i den høyre ruten. Dette virker for meg veldig vanskelig å lage, men om det går ann, så vil jeg veldig gjerne vite hvordan. Takk for alle svar, men hold dere helst til galleriet, ikke designet på selve siden. Endret 5. februar 2007 av NorthGarden Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg tror nok du må knekke til med noe serverside eller eventuelt javascript greier. Og da er det nok lettere å få fisk i andre deler av forumet. Det finnes sikkert ferdige løsninger som klarer dette, men de kan kanskje være vanskelige å ha med å gjøre rent design messig... Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 7. februar 2007 Del Skrevet 7. februar 2007 javascript fungerer bra om du ikke har støtte for server-side scripting.. rask løsning: en array som holder alle url'ene til bildene funksjon som øker en teller med 1 funksjon som minker en teller med 1 hvor telleren refererer til indeksen i arrayen en funksjon som henter ut url'en i arrayen og om nødvendig, reload av sia.. Dette vil være et bildegalleri med den mest basice funksjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå