Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

oc cpu og nytt 8800gts=out of range på skjermen

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg et asus 8800gts og oc min e6400 til 3,2ghz i samme slengen, etter alt dette skule jeg fyre opp cs:source og teste men da fikk jeg bare en svart skjerm men masse flimmer hvor skjermens osd sa: out of range. Edit:ja åsså står d vell også 75hz på osd'en også, men det skal den jo klare ved lavere oppløsninger: 1164x864> er jo samme oppløsninga som jeg brukte før med x1900gt

Er det skjermen som holder på å ta kvelden eller ?

Edit:skjermen er en fujitsu siemens fra vell 1999 tror jeg

Skjermen er jo spesifisert til 1280x1024@60hz, men nå så klarer ikke skjermen oppløsninger oppunder d den er spesifisert for lenger, har skjedd med flere spill.

:dontgetit: Bare merkelig at skjermen tilfeldigvis får disse problemene akkurat nå som jeg har fått 8800gts.....og ja overklokka til 3,2 men det har jeg prøvd før uten problemer.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, ja har planer om og kjøpe en 19" med 1600x1200 res uansett, men har ikke noen annen skjerm og teste med nå for øyeblikket hvis ikke jeg får låne en av noen da, for jeg se.

Men rart når jeg tenker over d for jeg klarer jo og kjøre 3dmark06.....og den kjører jo 1280x1024 den ?

En ting til jeg kanskje glemte og nevne er at når dette skjer med cs:s så hører jeg fortsatt musa skli over menyene som lager et lite klikk, så da utelukker vel det totalt noen mulighet for at d skulle være noe annet enn skjermen d er no galt med ihverfall

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
Takk for svar, ja har planer om og kjøpe en 19" med 1600x1200 res uansett, men har ikke noen annen skjerm og teste med nå for øyeblikket hvis ikke jeg får låne en av noen da, for jeg se.

Men rart når jeg tenker over d for jeg klarer jo og kjøre 3dmark06.....og den kjører jo 1280x1024 den ?

En ting til jeg kanskje glemte og nevne er at når dette skjer med cs:s så hører jeg fortsatt musa skli over menyene som lager et lite klikk, så da utelukker vel det totalt noen mulighet for at d skulle være noe annet enn skjermen d er no galt med ihverfall

7881793[/snapback]

Men når du kjøper ny skjerm så må du la den stå på 60hz denne gangen da. :p Siden det virker som du sier i cs:s, så har iallefall ikke pc'n hengt seg siden det fortsatt funker. Så det kan også være en forsterkende grunn til å tro at skjermen er litt mongo. :)

Lenke til kommentar

Klarte og få cs:source til og virke nå når jeg låste manuelt til 60hz i control panel,så det kan virke som det ikke er skjermen d er no galt med allikevel.

Ang den nye skjermen så skal jeg absolutt ikke bare ha 60hz, det er litt av grunnen til at jeg kjøper den ser du :cool:

Alt i alt så tror jeg nå at det må ha vært no software problemer eller no, mistenker kanskje Nvidia. Men siden software ikke er min greie så har jeg egentlig ikke peil, siden normal så er d applikasjonen som bestemer og d var slik oss meg også så kanskje det er cs:s som har blitt forvirra og trodd att det var ny skjerm istedet for bare nytt skjem kort eller no lol .

Men så igjen så er d jo skjermkortet og dens software som er d eneste forandringen i pc'en fra før til nå.

jaja den nye skjermen er bestilt og den kan klare 85hz ved 1280x1024 så da blir forhåpentlig ikke d no problemer da uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...