:---{D Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Joda. Det finnes en del quizer her på forumet som viser hvem som er filmnerder, men det vi ikke har er en generell quiz-tråd. Derfor tenkte jeg noe som følgende. -Spør ett spørsmål om hva som helst innen film. Helst ikke så mange spørsmål som like godt passer inn i tråder som finnes på forumet her. Regler: - Den som klarer forrige spørsmål kan komme med ett nytt. Om ingen klarer spørsmålet på en time kan en legge ut ett nytt spørsmål. Den korte tiden er for å få litt aktivitet i tråden. - IMDb og google er fy-fy! Med IMDb og google foran deg innehar du en god del informasjon om film. Vi kan selvfølgelig ikke sjekke dette, men det er flaut og ødeleggende for leken om du prøver deg. - Om du vet du har riktig (sjekket med googlet ol.) kan du poste nytt spørsmål med en gang. Spørsmål: Hva heter Quentin Tarantino's fiksjonelle sigarettmerke som han har i filmene sine? Endret 25. mai 2007 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Er det Red Apple eller er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Er det Red Apple eller er jeg helt på jordet? 7865510[/snapback] Korrekt. Fortsett. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Fra hvilken film er en hvit kanin relevant? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Matrix. "Follow the white rabbit" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Hadde det bare stått "kanin" så hadde jeg svart Donnie Darko. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Matrix. "Follow the white rabbit" 7865565[/snapback] Korrekt. Jeg tror det er mer oversiktlig hvis vi redigerer vår spørsmålspost til "Hva er blablabla?Edit: Tomatulf - Korrekt" Endret 3. februar 2007 av danno_O Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Matrix. "Follow the white rabbit" 7865565[/snapback] Korrekt. Jeg tror det er mer oversiktlig hvis vi redigerer vår spørsmålspost til "Hva er blablabla?Edit: Tomatulf - Korrekt" 7865586[/snapback] Da var det lagt til i reglene. Hva heter verdens første film? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 haha, der var det ja. Klarte kun å tenke Monty Pyton når det kom til kaniner Værste er at jeg så Matrix filmene for et par mnd siden. Flott tiltak dette her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Hva heter verdens første film? 7865605[/snapback] Det vet jeg, men husker ikke. Noe av Lumière-brødrene? Edit: Eller han andre franske nissen som fant opp stop-action. Eller noe helt annet. Føler jeg har lest det i den store, gule filmboken. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Hva heter verdens første film? 7865605[/snapback] Det vet jeg, men husker ikke. Noe av Lumière-brødrene? 7865625[/snapback] Det er korrekt. Tittelen på filmen forklarer egentlig bare hele handlingen. Jeg tror i hvertfall det er den første filmen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Er det den når folkene kommer ut av fabrikken? Edit: "Fabrikkarbeiderne går hjem fra jobb" eller noe sånn. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Er det ikke noe franske greier om noe arbeidsgreier? Mener å huske det fra franskundervisningen, i hvert fall om det er Lumiere brørdene Edit: Bah, Wh1te er først. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Er det den når folkene kommer ut av fabrikken? Edit: "Fabrikkarbeiderne går hjem fra jobb" eller noe sånn. 7865639[/snapback] Etter litt googling sier jeg at det er korrekt. Jeg tenkte på "Toget ankommer stasjonen", men det kan hende at det ikke er korrekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Javel. Da kjører jeg i gang med noe kanskje litt vanskelig, men det burde være lett for Tarantino-fans. Hvilke to kallenavn bruker Vincent Vega på Butch Coolidge når de veksler replikker i baren hvor Vincent kjøper en pakke Red Apple (uten filter btw)? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Matrix."Follow the white rabbit" 7865565[/snapback] Korrekt. Det spørsmålet har flere svar: I Fear And Loathing In Las Vegas ber Dr. Gonzo (Del Toro) Raol Duke (Depp) om å kaste kasstespilleren i badekaret når den hvite kaninen biter av seg hodet. Noe som referer til sangen White Rabbit av Jefferson Airplane (som forøvrig er helt fantastisk låt). I min verden er dette et mer korrekt svar, det er en dobbelreferanse pluss at filmen kom før Matrix. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 I min verden er dette et mer korrekt svar, det er en dobbelreferanse pluss at filmen kom før Matrix. 7865686[/snapback] Fant ut at det var utrolig mange filmer som hadde med kaniner, så det var litt dumt spørsmål egentlig. Men jeg tenkte på the matrix. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 3. februar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 ... Jeg tror du kan litt mer om Pulp Fiction enn den gjennomsnittlige bruker, wh1te. Kanskje forenkle spørsmålet? Lenke til kommentar
EDB Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Uten å være noen festbrems, så er jo den typen spørsmål lette å finne svaret på om man ikke husker/vet. Endret 3. februar 2007 av EDB Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2007 Nytt spørsmål da: Hva er en "dolly grip"? Edit: Evt. hva "gjør" en dolly grip. Edit 2: Og med det drepte jeg tråden. Labert nivå. Slenger på en film jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå