Christian86 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Egentlig skulle tråden dreie seg om mitacen min, men den bedret seg utover bussturen, så nå trenger jeg heller svar på noen generelle spørsmål Mens jeg satt på bussen så var det flere ganger at enheten viste at bussen kjørte i 62 km/t i 50 sonen osv. Det jeg har lyst til nå er å prøve ut hvordan slik kjøring vanlig er, bare for interessen sin skyld, men til det trenger jeg å vite følgende: hvor mange satelitter må jeg minst ha for å ha en god måling av fart? I intervallene: 0 -3 3 - 6 6 - 9 9 - 12 hva må jeg forvente i "avvik" fra reell hastighet når jeg måler? Med enklere ord; i de intervallene, hvor stort vil avviket være i forhold til virkelig fart (om det er det da) eksempel: 6 sat. og målingen viser 62 km. Hvor mye er reell(virkelig fart) fart? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Forsåvidt svarte Mitac at så lenge jeg har ca 4 satelitter så var hastigheten presis Lenke til kommentar
Loko Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Du vil jo ikke få en helt nøyaktig hastighet. Dette skyldes at det er en viss unaktighet i GPS. Feilmarginene er vel ca 10-15 m så hvis du er skikkelig uheldig så kan den i løpet av 2 sekunder (hvis begge målingene er i hver ytterkant av usikkerhetsintervallet) ha en hastighet som veldig feil. I dette tilfellet så ville man hatt 30 meter feil og hvis jeg husker fysikken rett så vil det gi en vesentlig høyere fart. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 21. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2007 Du vil jo ikke få en helt nøyaktig hastighet. Dette skyldes at det er en viss unaktighet i GPS. Feilmarginene er vel ca 10-15 m så hvis du er skikkelig uheldig så kan den i løpet av 2 sekunder (hvis begge målingene er i hver ytterkant av usikkerhetsintervallet) ha en hastighet som veldig feil. I dette tilfellet så ville man hatt 30 meter feil og hvis jeg husker fysikken rett så vil det gi en vesentlig høyere fart. 7995084[/snapback] pussig; de var bombastisk på at den var nøyaktig Lenke til kommentar
Loko Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Den er nok så nøyaktig som det går an å få den ved bruk av gps. Hastighetene vil kunne bli mer nøyaktige når europas svar på GPS blir sent opp og satt i verk, siden de har en mye bedre nøyaktighet i posisjoneringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå