ze5400 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Kjører Ubuntu 6.10 på en pc her, men det trådløse nettverkskortet vil ikke virke... Det er en Dlink DWL-520+, og det virket med Dapper Drake (6.06). Noen som har noen aning om hvorfor det ikke virker nå? Har prøvd med ndiswrapper samt open-source driverene dlink linker til på sine hjemmesider... Ikke noe virket Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Rart. Det ser ut som kortet skal virke ut av boksen i følge denne siden. Derimot ser set ut som hvis kortet heter D-LINK G520 + A, må det til noe manuell konfigurasjon. Finner du ut av dette? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 Ikke noe +A her nei. Som sagt virket det out of the box i 6.06 De må ha funnet på noe tull da... Håper de har fiksa det til 7.0X da... Har noen noen forslag til hva jeg kan prøve? Lenke til kommentar
abitpower Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Har samme problem Jeg har en D-Link DWL-G132 USB-sak... Gidder ikke stikke på biltema og kjøpe kabel... Har gjort alt som står i guiden, den finner USB'n (står listet: ndiswrapper -l) og usb'n lyser. Men ingen av "Wlan" programmene finner den... Lenke til kommentar
hea Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Bruker dere "network manager" og "gnome network manager"? Jeg måtte disable de verktøyene som ligger under "administration - network tools" og installerere nevnte. Nå virker trådløst helt perfekt. Switcher automatisk over til trådløs når jeg napper ut kabel og tilbake når jeg plugger i igjen! Gjorde følgende: Editer /etc/network/interfaces: Kommenter ut alle linjer bortsett fra “io.....” “....io....” installerer network-manager-gnome Installerer linux-restricted-modules kjør nm-applet Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Ikke noe +A her nei.Som sagt virket det out of the box i 6.06 De må ha funnet på noe tull da... Håper de har fiksa det til 7.0X da... Har noen noen forslag til hva jeg kan prøve? 7849828[/snapback] Tror det er Atheros chip i den 520-en. Det du skal gjøre er å gå inn i Symantec Package-manageren og installere: linux-restricted-modules-2.6.17...osv... I denne pakken ligger MadWifi, noe du visstnok er nødt til å ha for å få dette (og noen andre) kort til å virke. Lykke til videre. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Kjem jo ganske langt med det når ein ikkje har tilgang til nett Sliter og med mitt DLink Trådlause kort. (Aldri meir DLink). Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Du finner multiverse, universe og restricted pakkelagrene på dvd også. De kan du laste ned via torrents på ubuntuguide: http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Ho...itories_on_DVDs Pakkene der blir fort utdatert, men du får iallefall installert de uten nett. Et annet program som du kan vurdere dersom du vet hva modulen heter er module-assistant - Det laster ned kernelmoduler i kildeformat, kompilerer og installerer disse i få steg. Veldig enkelt. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 (endret) Ifølge denne siden så skal ze5400s DWL-520+ sannsynligvis inneholde en Texas Instruments-chip og skal angivelig fungere ved å bruke acx100-driveren. Var det denne GPL-driveren du prøvde å installere? Hvor feiler det / hvilken feilmelding? Men som flyndrefjes sier, så burde det fungert ut av boksen... Ifølge den samme siden så skal abitpower sin D-Link DWL-G132 USB-sak inneholde en radiochip fra Atheros dersom det er revisjon A2, du har. Har du mulighet for å finne ut hvilken revisjon du har? Enten sjekk esken eller serienummeret på USB-dingen opp mot mulig info på websiden til D-link, eller skriv "lsusb" i et terminalvindu så du får opp vendorid og productid (står som noen tall på formen xxxx:yyyy) og så googler for å finne hvilken revisjon du har. Edit: ze5400: for å være sikker på at du har en TI-chip, så kunne det vært fint å visst hvilken revisjon/versjon du har. Har du mulighet for å finne vid:pid til kortet ditt? Du kan bruke lspci , finn kortet (husk PCI-buss-nummeret) og kjør deretter lspci -n . Den siden jeg linket til gjelder visst kun for vid:pid = 2001:3700. Endret 2. februar 2007 av kommers Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hvorfor ikke bare bruke Dapper, hvis alt funket der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå