Gå til innhold

øvelser for å tøye ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.coopersguns.com/videos/stretches/ <- noen gode øvelser.

Ellers har exrx.net noen også tror jeg, men jeg finner det ikke igjen på sparket. Noen poster tidligere har omhandlet dette tidligere, så et søk hjelper kanskje.

 

Ellers kunne jeg trengt noen tips om å strekke ryggen (øvre del) og nakken/skuldre litt, om du kunne ha svart Iril (eller noen andre, seff).

 

Jeg har tidligere brukt noen øvelser, men føler at jeg ikke får til å "strekke" noe særlig godt, merker det kun såvidt. Har du noen tips til gode strekkeøvelser? :)

Lenke til kommentar

Ellers kunne jeg trengt noen tips om å strekke ryggen (øvre del) og nakken/skuldre litt, om du kunne ha svart Iril (eller noen andre, seff).

 

Oki.. Rygg: det som funker bra for hele ryggen er å stå sånn som når du tar hendene ned i bakken (eller prøver :p ) så tar du hendene bak knærene og krommer ryggen.. det funker ganske bra.. Hvis det ikke funker så gi beskjed ;)

 

Nakke: det som funker best er så ta hodet på skulderen, til hver side, og så fram.. legg litt trykk på hvis du ikke kjenner noe..

 

Skuldre: ta armen intil en vegg og strekk andre veien.. den kan du vel fra før av :)

 

Jeg har tidligere brukt noen øvelser, men føler at jeg ikke får til å "strekke" noe særlig godt, merker det kun såvidt. Har du noen tips til gode strekkeøvelser? :)

 

 

Har du brukt noe annet enn dette? eller det?

Vet jo ikke hva du har gjort før, dermed litt vanskelig :p

Endret av Iril
Lenke til kommentar
Oki.. Rygg: det som funker bra for hele ryggen er å stå sånn som når du tar hendene ned i bakken (eller prøver :p ) så tar du hendene bak knærene og krommer ryggen.. det funker ganske bra.. Hvis det ikke funker så gi beskjed ;)

7843451[/snapback]

Sånn som når jeg prøver å få hendene ned til knærne :p Takk, det fungerte utmerket.

 

Har du brukt noe annet enn dette? eller det?

Vet jo ikke hva du har gjort før, dermed litt vanskelig :p

7843451[/snapback]

Har testet forskjellige varianter av å strekke skuldrene ved å holde hånda inntil en dørkarm og bevege meg andre veien, men synes ikke de tar så godt. Kan være at det er teknikken, hvordan bør man holde f.eks.?
Lenke til kommentar

Ja det kan være du bare gjør det feil... Hodet skal se bakover.. helst så langt andre veien som du kommer.. eller dvs egentlig samma veien som armen din er :p jo nærmere fingrene dine jo bedre...

 

Hvis dette ikke funker må du over på andre øvelser.. De som fungerer best trenger du en til å hjelpe deg for å utføre..

Du ligger på magen, så tar den andre personen å løfter albuen din opp over.. så langt som den kommer... legg å trykk på skulder bladet... Da skal det tøye :p Dette kan du gjøre med hånden ved øret og.. og da løfter du rett opp, fremdeles press på skulderbladet...

Det er kanskje dette som funker aller best... Var sånn vi tøyde skuldre for å bli myke der.. Men ulempen er jo at du trenger en som hjelper deg... Men hvis du trener med noen andre så burde ikke det være noe problem :)

Endret av Iril
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...