Gå til innhold

Beste hovedkort til s 775 ?

Yidaki

Anbefalte innlegg

Enkelt å greit, etter å ha lest gjennom mange poster, sitter jeg igjen med følgende tanker :

Til 8800GTX, OCZ DDR2 PC2-6400 Special Ops Edition 2 GB, og CoreDuo 6600

Enten: Asus P5N-E SLI

Asus P5N32-E SLI

eller et Intel 975 kort som f.eks Asus P5W DH Deluxe. Hva regnes som det absolutt beste kortet nå for tiden under 1800 kr,- ?

(Har kjøpt alt jeg trenger nå, utenom hovedkort som jeg enda er usikker på)

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom igjen da folkens :) vil gjerne bestille hovedkort idag, er Asus P5N32-E SLI, det beste valget for øyblikket når det gjelde 775 kort?

Og er det verdt å bruke 1700 kr på det, hvis jeg kan kjøpe Asus P5N-E SLI til 999,-

Er det verdt prisforskjellen?

Lenke til kommentar

Hvilket 775 kort som er best kan ikke sies ut ifra hva det skal brukes til.

Skal du overklokke?

kjøre SLI ?

Hvis du ikke skal kjøre SLI ville jeg heller kjøpt et ASUS P5B-E PLUS, ettersom hva jeg har hørt om det kortet. Samt at det overklokker vilt uten noe mods.

Om det er verdt forskjellen mellom de P5N korta du snakka om veit jeg ikke. Men av egne erfaringer ville jeg ikke kjøpt 680i SLI kort.

Kan godt hende det asus kortet er bra, men EVGA kortet er ihvertfall møkk.

Lenke til kommentar

Tusen takk for info.

Jeg skal nok oveklokke en del ja, og enda usikker på om jeg skal benytte sli, tror ikke det eller sannsynligvis ikke, Det kortet du nevnte har jeg lest litt om nå, og det ser meget lovende ut, takk for det :) dessuten var det meget godt for overklokking, det virker lovende. Tror jeg legger tankene om 680 i på hylla, har lest det har en del problemer noen av dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"It'a a jungle out there!"... ihvertfall med tanke på utvalget av hk for S775. :)

Tradisjonelt har de som har litt peiling på Intel og hk/chipset for Intel skydd nForce-baserte hk som pesten.

Det kunne se ut som de nyere (og de har kommet tett) brikkesett basert på nForce-varianter for Intel skulle rette på dette (n570, n590, n680).

Utifra det jeg har fulgt med har oc'egenskaper og ytelse for noen vært helt på topp, mens andre (mange) rapporterer om store problemer med tanke på stabilitet, vrien Bios og andre feil.

Så jeg vil fortsatt holde på at P965..evt. i975x (med støtte for Core 2) er det sikreste.

Dersom man ikke skal klokke spiller det nesten ingen rolle hvilket hk man velger.

:)

Lenke til kommentar
"It'a a jungle out there!"... ihvertfall med tanke på utvalget av hk for S775. :)

Tradisjonelt har de som har litt peiling på Intel og hk/chipset for Intel skydd nForce-baserte hk som pesten.

Det kunne se ut som de nyere (og de har kommet tett) brikkesett basert på nForce-varianter for Intel skulle rette på dette (n570, n590, n680).

Utifra det jeg har fulgt med har oc'egenskaper og ytelse for noen vært helt på topp, mens andre (mange) rapporterer om store problemer med tanke på stabilitet, vrien Bios og andre feil.

Så jeg vil fortsatt holde på at P965..evt. i975x (med støtte for Core 2) er det sikreste.

Dersom man ikke skal klokke spiller det nesten ingen rolle hvilket hk man velger.

7839547[/snapback]

Helt enig, kan være vanskelig å bestemme seg i denne jungelen. Har vel mer eller mindre bestemt meg for ASUS P5B-E PLUS, forum diverse steder, pluss tester viser det er svært stabilt og ganske så oc vennlig. Takk skal dere ha, setter pris på infoen dere komme med.

Lenke til kommentar

7839547[/snapback]

Helt enig, kan være vanskelig å bestemme seg i denne jungelen. Har vel mer eller mindre bestemt meg for ASUS P5B-E PLUS, forum diverse steder, pluss tester viser det er svært stabilt og ganske så oc vennlig. Takk skal dere ha, setter pris på infoen dere komme med.

7839661[/snapback]

Hva med Asus Striker Extreme, eller EVGA nForce 680i SLI?

Begge disse har fått bra reviews.

Er det forresten noe forskjell på intel og nvidia chipsettet? Hvilket er "best" ?

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

Er det forresten noe forskjell på intel og nvidia chipsettet? Hvilket er "best" ?

7841489[/snapback]

Jeg vil absolutt ikke ambefale EVGA kortet ihvertfall. Er bare kødd med det. Har akkurat levert mitt til reklamasjon, og tenkte jeg skulle gå for ASUS P5B-E PLUS selv også, etter å ha lest en del om det kortet og det virker veldig bra :)

Lenke til kommentar

7841489[/snapback]

Jeg vil absolutt ikke ambefale EVGA kortet ihvertfall. Er bare kødd med det. Har akkurat levert mitt til reklamasjon, og tenkte jeg skulle gå for ASUS P5B-E PLUS selv også, etter å ha lest en del om det kortet og det virker veldig bra :)

7844188[/snapback]

Helt enig, skal ikke ha Evga, de har meget gode grafikkort, men har hørt litt negativt om hovedkortene deres. Tror også jeg har bestemt meg for ASUS P5B-E PLUS eller muligens GIGABYTE GA-965P-DQ6 som også får glimrende kritikker, muligens sistnevnte er hakket bedre enn Asus modellen.

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar
Enkelt å greit, etter å ha lest gjennom mange poster, sitter jeg igjen med følgende tanker :

Til 8800GTX, OCZ DDR2 PC2-6400 Special Ops Edition 2 GB, og CoreDuo 6600

Enten: Asus P5N-E SLI

Asus P5N32-E SLI

eller et Intel 975 kort som f.eks Asus P5W DH Deluxe. Hva regnes som det absolutt beste kortet nå for tiden under 1800 kr,- ?

(Har kjøpt alt jeg trenger nå, utenom hovedkort som jeg enda er usikker på)

7836677[/snapback]

Det er vel avhengig av hva du ønsker. Når jeg fannt ut at jeg ville ha en god Raid løsning var Nforce utelukket.

YMMD

Lenke til kommentar
Prøver nok en gang.

Ta en titt på Asus Commando!

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329348

Helt rått kort.

jstrandl

7844940[/snapback]

Jeg har sett på det, men syntes ikke det forsvarte prisen. Virka som om det har fått et bra navn med litt dårligere innhold. :thumbdown: Blir P5B-E PLUS eller DQ6 på meg tror jeg.

Edit: Leser litt tester o.l. og det kortet virker faktisk veldig bra, Er vanskelig å bestemme seg her, men jeg har utelukket DQ6 nå ihvertfall. Så står mellom Commando og PLUS nå.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Jeg har ASUS P5B deluxe BIOS 1004 og Corsair PC6400C4 2GB kit med en E6400. Jeg sliter virkelig med å klokke denne her... Seriøst, jeg skjønner ikke hvorfor.

total nekt å bevege seg på 400FSB... Setter vcore til 1.35 vram til 2.1 og kjører minnet på 4.4.4.12

Så jeg mistenker den nye biosen for å være litt vanskelig.

Men ellers kan jeg så absolutt anbefale dette hovedkortet. Det er dønn solid og funker fint på høye temps.

Lenke til kommentar
Jeg har sett på det, men syntes ikke det forsvarte prisen. Virka som om det har fått et bra navn med litt dårligere innhold. :thumbdown:  Blir P5B-E PLUS eller DQ6 på meg tror jeg.

7844980[/snapback]

Jeg har et P5B-E (ikke Pluss) men vurderer å bytte da jeg trenger flere USB porter, mye kraftigere lydkort med separat analog del og ikke minst 2 Gb lan porter. Pluss god kjøleløsning til chipset.

Endret av jstrandl
Lenke til kommentar
Prøver nok en gang.

Ta en titt på Asus Commando!

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329348

Helt rått kort.

jstrandl

7844940[/snapback]

Det er et sinnsykt oc kort, en kamerat av meg har det, men er jo et ganske dyrt kort. Men skal legge det inn i listen min, vil bestille innen imorgen tror jeg. Får sove litt på det, men ellers takk for commando råd, det er jo et super kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...