sindrejibb Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hei! Skal ha ny PC snart nå, og lurer litt på hvilket HK jeg skal velge. Den foreløpige handlekurven ser slik ut: Intel Core 2 Duo E6600 Kingston HyperX DDR2-675 2GB (2x1024) Lian Li CR-03 Kortleser Lian Li PC6070BSCANDV2 MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA Hvilket HK ville dere valgt til dette? Trenger firewire og USB og skal KANSKJE ha surround. Skal ikke overklokke. Er det noe mere dere burde vite for å finne et HK til meg? Må kunne kjøpes på netshop.no. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Bump! Kan noen svare? Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Ser at du egentlig ikke har noen spesielle krav, så det er bare å gå for det billigste hovedkortet som har USB og FW. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Dette hadde jeg valgt da og det koster kun 999,- på det billigste og er en super overklokker om du skulle prøve deg Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Har sett litt på Asus P5B-E også da. Hvordan er dette kortet? Har hørt at noen har hatt litt problemer med noe Asus-kort, men er ikke helt sikker på hvilke det var. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Det jeg har linket til funker helt fint ofr deg Gå for det du for da kommer du ikke til å angre hvis du får et ikke defekt produkt da, men isåfall for du jo et nytt Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Men det er jo ganske liten prisforskjell da. Mener du at kortet du linket til er bedre enn P5B-E? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Nja kommer litt ann på, men det er ganske bra og går ganske langt opp i FSB om du skulle prøve på å klokke ! Det har også støtte for SLI offisielt, men jeg vet ikke hvilket skjermkort du skal ha da, men ASUS P5N-E SLI er et super godt valg, men det er P5B serien og så ... Kommer litt ann på åssen framtidsplaner du har og GPU du skal ha ! Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Ok. Nei, det blir ingen overklokking. Når PCen kommer skal der være plug-and-play og ikke noe fikling i ettertid. Jeg skal heller ikke ha SLI, skal nok ikke ha noe veldig bra skjermkort heller da jeg ikke spiller så mye. Jeg holder nesten en knapp på P5B-E jeg, synes det ser så greit ut. Noen andre med meninger? Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Nja kommer litt ann på, men det er ganske bra og går ganske langt opp i FSB om du skulle prøve på å klokke ! Det har også støtte for SLI offisielt, men jeg vet ikke hvilket skjermkort du skal ha da, men ASUS P5N-E SLI er et super godt valg, men det er P5B serien og så ... Kommer litt ann på åssen framtidsplaner du har og GPU du skal ha ! 7826348[/snapback] JEg å har et valg som står mellom disse. Skal jeg velge dette ? Jeg skal ikke kjøre SLI. Skal jeg bare ta Asus P5B ? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Som sagt så ville jeg valgt ASUS P5N-E SLI, men tar du et ASUS P5B/P5B-E så funker det fint og der er faktisk onboard lyd litt bedre Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Hva mener du med onboard lyd? Altså det integrerte lydkortet i HKet? Da tar jeg ihvertfall heller P5B-E! Men det er ikke noen helt andre HK som er bedre da? Er fortsatt åpen for forslag.. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Tenker på det innebygde lydkortet ja ... Skal skjekke etter et annet alternativ jeg Har du noe imot mATX og priser nede i 600-800 ? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Hvorfor så billig? Vil gjerne ha et HK med god kvalitet, men får jeg det til den prisen så greit for meg:P Hva innebærer det at det er mATX? ATX er vel det vanligste? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Ja ATX er det vanlige og micr ATX er en størelse mindre så hovedkortet er mindre og brukes ofte i små datar ! Edit: DA har jeg funnet noen HK ! Alle er med onboard grafikk om jeg ikke sier noe annet så om du ikke skal spille eller noe annet som krever tungt med grafikk trenger du ikke skjermkort ved siden av ! Asus P5GZ-MX ASRock ConRoe945G-DVI Kan heller komme emd noen fler om ønskelig Endret 29. januar 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Nei, hva er vitsen med å velge mATX for meg da? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Nei, jeg skal ha dedikert skjermkort. Ikke noe integrert. Så egentlig virker P5B-E som det beste hittil. Noen som slår P5B-E? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Tenkte på at siden du ikke skulle klokke så kunne du fått pressa ned prisen noen hundre lapper på den måten Gigabyte GA-965P-DS3 er også et sabla bra valg ! Edit:Om du velger P5B-E som er et bra valg så gå for P5B-E PLUS da det er så nærme i pris og fremdeles så mye bedre ! Blir nermest som P5B og P5B Deluxe bare større prisforskjell da Endret 29. januar 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Ja, har sett litt på det. Men jeg synes fortsatt kanskje at P5B-E slår det Høres vel ut på meg som om jeg har bestemt meg helt for P5B-E, men det har jeg ikke. Kommer noen med andre kort og har gode grunner til at det er bedre kan jeg godt skifte mening. Men har hørt mye fint om Asus, så har egenetlig tenkt meg et Asus-kort. Først hadde jeg tenkt meg P5W DH Deluxe, men det blir vel litt overkill til mitt bruk. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 Hmm, har fortsatt ikke bestemt meg. Det P5N-E kortet så jo fint ut det og. Også har vi jo P5B-E Plus. Noen flere med innspill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå