griffin95 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei nå trenger jeg hjelp.............ny maskin hyler med en gang jeg trykker power knappen. Jeg leser manualen og du kan få forskjellige pipe toner............men her er det konstant. Jeg har litt erfaring men ikke så mye at jeg tar denne. maskinen er s-ata og 8800gtx kort se nedenfor. har sjekket alt, hoved korten og små kontaktene som lyd/sld osv er jo på en module som så stikkes ned i h-kort kan jo ikke gjøre feil her. OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. PC2-6400 2x1024MB 800MHz. Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775 4MB, BOXED Samsung DVD brenner SHS-183A Zalman CPU Vifte CNPS9500LED Asus P5W DH Deluxe hovedkort S775 I775X WD500 s-ata Hiper Type-R strømforsyning 580W Blå Lian Li Miditower, Aluminium, Sort Lian Li LCD Display, Aluminium, Sort Asus P5W DH Deluxe Club 3D 8800 GTX Kan noe hjelpe ? Her er en side med masse bilder av maskinen, han har hvert mitt eksempel når jeg bygget men jeg valgte skjermkort 8800GTX http://lars.werner.no/wordpress/?p=65 Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Etter og startet 2-3 ganger forsvant pipe lyden som jeg antar kom fra skjermkortet, skikkelig yling. Men jeg får ikke signal inn på skjermen, først var det vanlig kontakt jeg brukte med overgang (tok fra den gamlemaskinen uten å tenke) så kom jeg på og bruke kun DVI kabel, men fremdeles ikke signal på skjemen som er en Benq937's Trenger sårt litt hjelp, frustrerende og ikke få til PNP på ny maskin. PS!" holder dere DELETE kanappen for å komme inn i Biosen, men nei da Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Konstant høyfreqvent piiiiiiiiiiiiiiiiiiiip lyd: har du satt i strømkontakten till skjermkortet? Lenke til kommentar
l_man Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Første bud! Sjekk alt av strøm! Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Første bud! Sjekk alt av strøm! 7805411[/snapback] Takk for svar. 1. Ja hipper er modulet kabler og jeg har satt PCI_E kontakt i skjermkortet, har også prøved å flytte kontakten da det er 2 stik. inn på skjermkortet. 2. Alt går og ser ut til å virke greit men ikke signal ut, slik at jeg kan få komme inn i Bios og sette det som er nødvendigt + forsette med vista innstallasjon Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Første bud! Sjekk alt av strøm! 7805411[/snapback] Men dere har rett, satte jeg kontakten til skjermkortet i kontakten nærmest fronten så hyler kortet, og setter jeg i motsatt kontakt går den riktig så fint. men fremdeles ingen signal ut................hva med DVI og skjerm osv bruker den nå men manual finnes jo ikke til dette kortet kun noen korte bilde serier som viser hvordan en ikke skal gjøre. ? Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Du må jo koble strøm til begge kontaktene på skjermkortet, da skulle pipingen forsvinne for godt, og det burde komme signal på skjermen også. Hvis du ikke har 2 PCI-E strømkontakter på strømforskyningen, så kan du bruke en "Molex til PCI-E" kabel. http://www.bleedinedge.com/guides/psu_sele...s/pcie_dual.jpg Endret 26. januar 2007 av Nvidia Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Du må jo koble strøm til begge kontaktene på skjermkortet,da skulle pipingen forsvinne for godt, og det burde komme signal på skjermen også. Hvis du ikke har 2 PCI-E strømkontakter på strømforskyningen, så kan du bruke en "Molex til PCI-E" kabel. http://www.bleedinedge.com/guides/psu_sele...s/pcie_dual.jpg 7805679[/snapback] Av en eller annen grunn virker ikke linken din, nVidia... Så jeg retter den opp her Prøv denne Endret 26. januar 2007 av lordwolfy Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Du må jo koble strøm til begge kontaktene på skjermkortet,da skulle pipingen forsvinne for godt, og det burde komme signal på skjermen også. Hvis du ikke har 2 PCI-E strømkontakter på strømforskyningen, så kan du bruke en "Molex til PCI-E" kabel. http://www.bleedinedge.com/guides/psu_sele...s/pcie_dual.jpg 7805679[/snapback] Takker for bra svar...........hadde en pause, måtte klarne tankene litt Ble litt usikker, her, for trodde at den andre kontakten skulle brukes til crossfire evt. ? Figur i manual til Hiper580w, viser at en ikke må kobble to støm kabler inn på en felles splitter som går med 1 stk. inn på kortet. Men siden jeg har 2 stk. kontakter så kan det jo gå ? (vis det da denne er ut og inn på evt. skjerm-kort nr.2) Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Legger ved et bilde også, litt stort men sitter på en lapptop, og knoter. 1. Øverst oppe til venstre er en 12 ATX 4-Pin kontakt også som ikke er brukt enda ? 2. Merket av på sjerm kortet, skal alså ha inn to seperate strømledninger fra hpu'en ? Griffin95 Endret 26. januar 2007 av griffin95 Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Hiper har en utgang med 2 hull, de andre er 4 mens PCI-E er 3 denne har som sagt også 4-Pin for evt. å passe i denne kontakten på h-kortet som er 12v ATX 4-pin. Men hiper manual viser til betegnelse ut (P4) hva står det for ? (petium 4 ) ref. manual http://www.hipergroup.com/English/manual/p...M580-manual.pdf selve siden er her :http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4m580.html Lenke til kommentar
larsvinc Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Anbefaler å sjekke om det kan være ram-problematikk. Har samme Ram/hk/cpu og fikk bare svart bilde. Da jeg satte ram i det andre sporet funket det... Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Anbefaler å sjekke om det kan være ram-problematikk. Har samme Ram/hk/cpu og fikk bare svart bilde. Da jeg satte ram i det andre sporet funket det... 7807006[/snapback] Som du ser på bildet så er det satt i A1+B1 og de sorte er fremdeles ledige, kun de orange er brukt. Kan du forklare nærmere hvis dette er feil hos meg, ref bilde. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Legger ved et bilde også, litt stort men sitter på en lapptop, og knoter. 1. Øverst oppe til venstre er en 12 ATX 4-Pin kontakt også som ikke er brukt enda ? 2. Merket av på sjerm kortet, skal alså ha inn to seperate strømledninger fra hpu'en ? Griffin95 7806882[/snapback] "P4" kontakten må kobles, det er bl.a. strøm til CPU, god mulighet at maskina aldri "våkner" uten strøm der.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Legger ved et bilde også, litt stort men sitter på en lapptop, og knoter. 1. Øverst oppe til venstre er en 12 ATX 4-Pin kontakt også som ikke er brukt enda ? 2. Merket av på sjerm kortet, skal alså ha inn to seperate strømledninger fra hpu'en ? Griffin95 7806882[/snapback] "P4" kontakten må kobles, det er bl.a. strøm til CPU, god mulighet at maskina aldri "våkner" uten strøm der.. 7807216[/snapback] Ja den må kobles til.. Kanskje problemet ligger der? Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Legger ved et bilde også, litt stort men sitter på en lapptop, og knoter. 1. Øverst oppe til venstre er en 12 ATX 4-Pin kontakt også som ikke er brukt enda ? 2. Merket av på sjerm kortet, skal alså ha inn to seperate strømledninger fra hpu'en ? Griffin95 7806882[/snapback] "P4" kontakten må kobles, det er bl.a. strøm til CPU, god mulighet at maskina aldri "våkner" uten strøm der.. 7807216[/snapback] Stemmer nok dette, nå er jeg inne i Bios, men jeg har kun 1 stk. strøm inn på skjermkortet har ikke brukt nr.2 som jeg surte om ovenfor 1. Ellers så ser jeg at cpu er 6600 men Frequency er 2394 denne skal vel være 800 ? Finner ikke hvor jeg kan forandre denne 2. FSB speed 1065 3. WD500gb har havnet på Third IDE Slave og dvd s-ata på Fourth ? Men ellers så takker jeg alle for at jeg får en rolig og fin natt allikevel, hei så lenge. Griffin95 Endret 26. januar 2007 av griffin95 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 FSb'en er vel 800, ikke mhz på prossesoren. Da var det bare p4 som mangla da.. Hva var det jeg og han andre sa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå