Curb Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei. Noen som har peiling på hvordan jeg kan få til dette: Problemstilling: 20 kunder, alle skal ha samme bilde, men bildene skal vannmerkes med kundens egen logo. Altså 1 bilde skal ha 20 forskjellige vannmerker. Kan det lages en action / batch for dette? Takker for svar... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Om det kan lages en Action/batch? Ja, vil du vite hvordan, se her: #16 - Hvordan lage batch. Du bytter bare ut resize, med å lage et vannmerke på et bilde. ja, det var vell det... Lenke til kommentar
PeeJay Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Tenk andre veien. Du lager en katalog med de 20 logoene. Deretter lager du en action som utvider canvas til at det blir like stort som bildet ditt, limer inn bildet og legger i laget under den opprinnelige logoen, i tillegg til å sette riktig blend/opacity på logoen. Burde vel funke? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg må bare beklage, jeg leste ikke helt nøye. Jeg vet ikke hvordan dette gjøres, beklager Lenke til kommentar
Curb Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Tenk andre veien. Du lager en katalog med de 20 logoene. Deretter lager du en action som utvider canvas til at det blir like stort som bildet ditt, limer inn bildet og legger i laget under den opprinnelige logoen, i tillegg til å sette riktig blend/opacity på logoen. Burde vel funke? 7803369[/snapback] Takk for respons. Er ikke helt sikker på om jeg forstod fremgangsmåten her. Fint om du kunne gått litt mer i detalj? Bare for å være sikker på at jeg har beskrevet problemet riktig: 1 bilde skal bli til 20 bilder/copies med 20 forskjellige logoer på. Lenke til kommentar
Curb Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg må bare beklage, jeg leste ikke helt nøye. Jeg vet ikke hvordan dette gjøres, beklager 7807460[/snapback] Takk for respons. Linken din var også nyttig for meg. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Slik eg forstod PeeJay: Opne ein av logoane, same kva for ein. Start og ta opp ein action, og gjer noko slikt: 1. Image --> Canvas size. Gjer arbeidsområdet (canvas) like stort som biletet det er snakk om. 2. Bruk til dømes File --> Place, og set inn biletet som skal vannmerkast. Flytt det laget under logolaget. 3. Endre opacity osb. slik at logoen ser slik ut som du vil den skal sjå ut. Stopp opptaket. Legg so alle dei 20 logoane i den same mappa, og køyr den actionen du nettopp har laga på den mappa, med File --> Automate --> Batch. Lenke til kommentar
Curb Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Slik eg forstod PeeJay:Opne ein av logoane, same kva for ein. Start og ta opp ein action, og gjer noko slikt: 1. Image --> Canvas size. Gjer arbeidsområdet (canvas) like stort som biletet det er snakk om. 2. Bruk til dømes File --> Place, og set inn biletet som skal vannmerkast. Flytt det laget under logolaget. 3. Endre opacity osb. slik at logoen ser slik ut som du vil den skal sjå ut. Stopp opptaket. Legg so alle dei 20 logoane i den same mappa, og køyr den actionen du nettopp har laga på den mappa, med File --> Automate --> Batch. 7809204[/snapback] Hei Og takk mye for svar. Det skjer noe her Trenger kanskje litt finpuss... Kan jeg lagre logene som GIF filer (for å få transparicy)? Har forsøkt litt på det men de låser seg når jeg lager dem med "Save for web" funksjonen. Når de er låst får jeg ikke flyttet layeret under bildet. Noen ideer rundt dette? Takk igjen for svar.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 PNG har og mogelegheit for gjennomsiktigheit (transparency). Lagre som PNG24 i staden for GIF, so trur eg det skal fungere. Lenke til kommentar
Curb Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 SUPERT Det fungerte !! Tusen takk for all hjelp. Dette vil spare meg for MASSE arbeid.. Lenke til kommentar
Curb Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 PNG har og mogelegheit for gjennomsiktigheit (transparency). Lagre som PNG24 i staden for GIF, so trur eg det skal fungere. 7809622[/snapback] Det fungerte med PNG. En ting bare. Når den kjører batchkommandoen så må jeg trykke "lagre" for hvert bilde. Noen måte å sette dette så det går automatisk? Ellers veldig fornøyd. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Eh, eg er ikkje heilt sikker. Gjere lagringa til ein del av actionen kanskje? Har ikkje drive stort med akkurat actions, so eg er ikkje heilt stø på området. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 PNG har og mogelegheit for gjennomsiktigheit (transparency). Lagre som PNG24 i staden for GIF, so trur eg det skal fungere. 7809622[/snapback] Det fungerte med PNG. En ting bare. Når den kjører batchkommandoen så må jeg trykke "lagre" for hvert bilde. Noen måte å sette dette så det går automatisk? Ellers veldig fornøyd. 7809740[/snapback] Det står når du skal lage batch'n : "Overwrite "save as" command" eller noe slikt. Huk av for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå