Beetlejuice Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg hadde tenkt å gå fra 1 Gb til 2Gb ram på mitt Asus A8N-E kort (socket 939). Har nå Twinmos pc3200 (2 x 512Mb). Hadde tenkt å kjøpe to identiske brikker til. Selgeren i datasjappa (Digital Impuls) mente dog at fire minnebrikker for et s939 kort ville føre til lavere minneytelse totalt sett. Han anbefalte derfor å bytte de to 512 Mb brikkene med 2 x 1 Gb brikker. Noen som vet om det er tilfelle at 4 x 512 Mb ram = lavere ytelse på et s939 kort? Erfaringer? Lenke til kommentar
torslo Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 ville ikkje tru d skulle gjera d "svakere" men Lenke til kommentar
Beetlejuice Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Vel, dersom fyren prøvde å lure meg til å kjøpe noe jeg ikke ville ha...da er det grunn til å bli sur. Har i hvertfall ikke hørt om noe slikt før. Han sa også at dette gjaldt alle s939 kort. Synes det høres noe fishy ut... Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Vis de nye minnebrikkene kjører på lavere hastigheter enn de gamle vil alle brikkene kjøre på samme hastighet som den tregeste. Slik har jeg forstått det. Lenke til kommentar
Beetlejuice Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Tja, det burde jo ikke være noe tema med fire identiske Twinmos pc3200 brikker? Vel, skjønner fortsatt ingenting. Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Tja,det burde jo ikke være noe tema med fire identiske Twinmos pc3200 brikker? Vel, skjønner fortsatt ingenting. 7794453[/snapback] på mitt HK - asus a8n sli premium - som har socket 939 setter biosen ned minnehastigheten til 333mhz når jeg benytter fire minnebrikker, jeg kan uansett sette opp manuelt til 400mhz som er riktig for pc3200... men dette funker ikke uten å sette opp ddr volt i biosen samtidig - fra 2.5 til 2.7 volt.... jeg får heller ikke klokket cpu så mye når jeg kjører på 400mhz minnehastighet... siden da minnehastigheten blir for høy... kjører jeg på 333mhz så kan jeg klokke cpu (amd3500+) fra 2.2 til ca 2.55ghz... å da ser jeg at rammen ligger rett i underkant av 400mhz alikevel... (uten og stille volt ram) (Hvis noen kan svare meg på ha som er raskest? 400+ mhz på ram og 2.2ghz cpu? eller ca 370/380 mhz på rammen og 2.5ghz på prossessor blir jeg glad) Dette var ikke akkurat svar på spørsmålet men litt om hva jeg (og mange andre ettersom jeg har skjønnt) opplever med s939 og 4 ram brikker... jeg ville gått for 2 brikker på 1gb hver tror jeg.. .for da kunne jeg kjørt 400mhz uten å sette opp volt - vil tro jeg kansje har mer å gå på da mtp cpu overklokking?.... Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Digital Impuls har helt rätt i detta tilfälle faktist då Asus är ganska speciella med 4 brickor. Precis som Spydz säger så sätts hastigheten ned på minne en del, men cpu hastighet vill ALLTID vara att föredra framför minnehastighet om man må ta ett val. 2X1GB är däremot helt klart att föredra framför 4X512 pga att det generellt sett är bra mycket mer stabilare. De HK vi använder i dag är aldrig optimerade för 4 brickor. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Enig i att 2*1 är bättre än 4*512..i vart fall på asus är min erfaring.. Lenke til kommentar
Beetlejuice Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Ok, takker så mye. Bøyer meg i støvet for folk som tydelig har mer peiling på dette enn jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå