Kadmium Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Hei! Jeg har en vevtjener som har fått tilegnet et eget domenenavn - jeg har åpnet port 80 for innkommende trafikk etc. Det fungerer helt fint å aksessere vevtjeneren min via domenenavnet - men kun utenfra. Det går altså ikke lokalt. Jeg har såpass kompetanse til å skjønne hva som skjer, og hvorfor det skjer, men ikke hvordan jeg kan få til slik at jeg kan aksessere vevtjeneren lokalt ved å sende en forespørsel til domenenavnet mitt. Den kjører på en maskin med Ubuntu 6.10/Edgy Eft. og Apache/2.0.55 installert. Noen som kan hjelpe? EDIT: Jeg kan så klart aksessere den lokalt ved å bruke loopback-adressen eller localhost. Endret 24. januar 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Du må skru på loopback på ruteren din. Dette har ingenting med serveren å gjøre, prøv bruksanvisningne eller nettverk-kategorien hvis du ikke vet hvordan man skru på loopback på din ruter. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 (endret) Haha, så klart hadde dette noe med ruteren å gjøre. Var litt trøtt i går tror jeg. Fikset det slik: 1) Telnet til ruteren 2) Navigere meg frem til menyen System Maintenance, og deretter undermenyen Command Interpreter Mode 3) Skrive ip nat loopback on Det er en ZyXEL-ruter det er snakk om, for øvrig. Endret 24. januar 2007 av Kadmium Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hvis du skriver sys save også, så overlever innstillingene en reboot av ruteren. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 For ordens skyld kan du endre hosts-fila (både windows og linux) og sette dine egnet dns-navn knyttet til IP-adresser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå