Gå til innhold

Spørsmål om terningsspill, Raffle - poste hvor?

Ekko

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et spørsmål ang et terningsspill jeg så på byn her om helgen. Jeg finner ikke riktig kategori å poste det i (kanskje burde det vært en kategori som omhandler brettspill/kort/terningsspill? (kanskje finnes det, bare jeg som ikke har funnet?))

Spørsmålet er: Hva er reglene i spillet.

Dette vet jeg om spillet:

-Et visst antall spillere satser feks 10 kr hver til en pott. Vinneren til slutt tar alt.

-Spillerne får hvert sitt beger og 4? terninger

-Spillerne rister begerne og ser på sine egene terninger skjult fra alle andre.

-En spiller begynner med å si feks: 3 treere.

-Neste spiller må enten høyne "budet" eller "se budet".

-Han kan høyne budet ved å enten øke antallet terninger i budet eller valøren av terningen. Feks. 3 treere kan høynes med enten 4 treere eller 3 firere eller vilkårlig høyere bud (feks 5 seksere). Budgivningen gjøres ut fra vurdering av sine egne terninger og hva de andre har bydd.

-Dersom en spiller blir "sett" viser alle terningene sine og dersom siste budet var 5 firere telles det opp hvor mange firere alle rundt bordet totalt har. (Her faller jeg litt av) Deretter mister taperen/taperne et visst antall terninger.

-Har man mistet alle terningene sine er man ute. Sistemann som sitter igjen med terninger igjen har vunnet.

Spillet heter RAFFLE i flg de som spilte det og det minner om det spillet som ble spilt i nyeste "Pirates of the carribean".

Det jeg lurer på er om noen har regler til spillet eller kan fylle inn tomrommene mine. Spørsmål jeg har er:

-Har jeg skjønte reglene rett så langt?

-Hvem begynner budgivningen

-Hvem mister terninger på slutten av hver runde og hvor mange terninger?

-Andre ting jeg har glemt å nevne?

Kan se ut som svaret ligger her:

https://www.diskusjon.no/?showtopic=698635

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...