Ekko Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Hei Jeg har et spørsmål ang et terningsspill jeg så på byn her om helgen. Jeg finner ikke riktig kategori å poste det i (kanskje burde det vært en kategori som omhandler brettspill/kort/terningsspill? (kanskje finnes det, bare jeg som ikke har funnet?)) Spørsmålet er: Hva er reglene i spillet. Dette vet jeg om spillet: -Et visst antall spillere satser feks 10 kr hver til en pott. Vinneren til slutt tar alt. -Spillerne får hvert sitt beger og 4? terninger -Spillerne rister begerne og ser på sine egene terninger skjult fra alle andre. -En spiller begynner med å si feks: 3 treere. -Neste spiller må enten høyne "budet" eller "se budet". -Han kan høyne budet ved å enten øke antallet terninger i budet eller valøren av terningen. Feks. 3 treere kan høynes med enten 4 treere eller 3 firere eller vilkårlig høyere bud (feks 5 seksere). Budgivningen gjøres ut fra vurdering av sine egne terninger og hva de andre har bydd. -Dersom en spiller blir "sett" viser alle terningene sine og dersom siste budet var 5 firere telles det opp hvor mange firere alle rundt bordet totalt har. (Her faller jeg litt av) Deretter mister taperen/taperne et visst antall terninger. -Har man mistet alle terningene sine er man ute. Sistemann som sitter igjen med terninger igjen har vunnet. Spillet heter RAFFLE i flg de som spilte det og det minner om det spillet som ble spilt i nyeste "Pirates of the carribean". Det jeg lurer på er om noen har regler til spillet eller kan fylle inn tomrommene mine. Spørsmål jeg har er: -Har jeg skjønte reglene rett så langt? -Hvem begynner budgivningen -Hvem mister terninger på slutten av hver runde og hvor mange terninger? -Andre ting jeg har glemt å nevne? Kan se ut som svaret ligger her: https://www.diskusjon.no/?showtopic=698635 Endret 23. januar 2007 av Ekko Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Yep det er det spillet fra pirates of the caribbean Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå