Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ipod problem, sanger er borte

Anbefalte innlegg

I det siste ar iPoden begynt å oppføre seg rart. Jeg har prøvd å formatere, gjennoppbygge å oppdatere, men ingeting funket.

Det som er problemet:

-Jeg kobler den til datamaskinen, legger inn all musikken jeg skal ha. Fjerner den trygt fra maskinen, slik man skal gjøre.

-Jeg setter på poden, å skal spille av en sang, alle sangene, artistene, album osv ligger inne, men når jeg skal spille av en sang, er det akkurat som den ikke ligger på ipoden. Den hopper over, en sang, hopper over neste, og neste, så er det ca 1 av 6 sanger som kan spilles av.

Har en ipod 4gen photo 30gb, noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette problemet har jeg også hatt. Hos meg var det programvaren. Du har jo prøvd det meste høres det ut som, men har du prøvd restart?

Hold inne Menu og Select (knappen i midten) i ett par sekunder til displayet slukkes. Etterpå kommer det opp en eplelogo (bootscreen) og iPoden startes opp igjen.

7775240[/snapback]

Takk for svar, men har prøvd det, funket ikke. Har også prøvd en del forskjellig programvare. Skal legge in RockBox så snart jeg er ferdig med leksene. Se om det funker da...

Den er jo, snart 3år gammel, tror dere jeg får noen garanti/reparert/ny?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Får du en slik lyd av og til: Wrrrrrrrrr...Click......Wrrrrrrrrrrr...Osv? Tror det er leseren inne i iPoden eller noe som ikke klarer å lese sangene. Jeg har akkuratt nå løst problemet med min iPod: Den ville ikke starte, fikk bare sad icon (Som sier at det er en feil med iPoden). Jeg gjorde først forsiktig det mange andre har gjort: LINK. iPoden startet da, men den ble som din iPod: Hoppet bare over sanger og ville ikke spille dem av. Jeg åpnet da iPod etter en guide på nettet. (Google) Deretter så jeg litt inni den. Før jeg lukket den igjen. Jeg gjorde altså ingenting..Og etterpå fungerte den.

Håper dette hjelper for deg.

Endret av DuffX
Lenke til kommentar

Den hopper ikke over sanger hvis du legger inn RockBox firmware.

Men en ting som ikke funker, er FLAC, den spiller av ca 3sanger når man er inne i den 4 sangen stopper den halveis i avspillinga, å må restartes før den kan spille videre. Men det er bare med FLAC formatet dette skjer. Hvis jeg spiller av mp3, funker det fint i flere timer, til ipoden er fri for strøm.

Lenke til kommentar
I det siste ar iPoden begynt å oppføre seg rart. Jeg har prøvd å formatere, gjennoppbygge å oppdatere, men ingeting funket.

Det som er problemet:

-Jeg kobler den til datamaskinen, legger inn all musikken jeg skal ha. Fjerner den trygt fra maskinen, slik man skal gjøre.

-Jeg setter på poden, å skal spille av en sang, alle sangene, artistene, album osv ligger inne, men når jeg skal spille av en sang, er det akkurat som den ikke ligger på ipoden. Den hopper over, en sang, hopper over neste, og neste, så er det ca 1 av 6 sanger som kan spilles av.

Har en ipod 4gen photo 30gb, noen som kan hjelpe?

7773814[/snapback]

Dette skjedde med meg når jeg brukte Winamp til å overføre sanger, artister/sanger ble også sortert i feil rekkefølge. Når jeg gikk tilbake til iTunes funket det bra igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...