Gå til innhold

Kan jeg banke opp "barn" lovlig?

Bruktbilen

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at et par ganger i uka så kommer det forbi små unger på en 14-15 år, de gjør den artige leken som er å enten ringe på og stikke av, eller kaste snø på ruta for så å stikke av. Starter å bli bekymret for ruta, og lurer på om hvis jeg gjør noe mot de ungene, kan jeg da bli anmeldt? Prøvde å ringe foreldrene, men de er så trangsynt at de ikke kan fatte at det er de.

Jeg husker jo når jeg var 13-14 at det var gøy å ringe på en gang i blant, for så å stikke av, men når de går rundt på hus konstant og gjør dritt, så må vel noe gjøres.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det virkelig plager deg sånn, kan du jo gå ut, få tak i en av dem, og brøle og kjefte som faen opp i trynet på dem, så gir dem seg.

Trenger ikke å slå eller noe sånt, bare brøle noe sinnsykt helt oppe i trynet på dem.

Ja du kan bli anmeldt, da de mener sikkerrt ikke noe vondt med det.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Gi dem en nesestiver! Hvis ikke kan du gjøre deg gal og springe etter dem. Det vil sette en skikkelig støkk i et ungt barnesinn.

Lenke til kommentar

anmeld dem, det er jo ikke akkurat som om de ikke mener det de gjør.

hvis du anmelder dem, hvis du vet hvem det er, må jo politiet gjøre noe, og du får også en bekreftelse på at du har anmeldt det. Ta en kopi av denne bekreftelsen og legg i postkassa til familiene som har rakkerungene.

tips: gjem bekreftelsen i en konvelutt, og skriv navn og slik på den, så hvis da rakkerungene henter posten, så vet de ikke hva det er, og tenker da heller ikke på det, og kan da heller ikke kaste det, eller la vær å gi det til foreldrene...

hvis de får en anmeldelse på ungene sine, da må de jo vite at du faktisk mener at dette er et stort problem for deg, og da skjønner de vel sikkert at du vet ganske sikkert hvem det er så gjør det.

Lenke til kommentar
anmeld dem, det er jo ikke akkurat som om de ikke mener det de gjør.

hvis du anmelder dem, hvis du vet hvem det er, må jo politiet gjøre noe, og du får også en bekreftelse på at du har anmeldt det. Ta en kopi av denne bekreftelsen og legg i postkassa til familiene som har rakkerungene.

tips: gjem bekreftelsen i en konvelutt, og skriv navn og slik på den, så hvis da rakkerungene henter posten, så vet de ikke hva det er, og tenker da heller ikke på det, og kan da heller ikke kaste det, eller la vær å gi det til foreldrene...

hvis de får en anmeldelse på ungene sine, da må de jo vite at du faktisk mener at dette er et stort problem for deg, og da skjønner de vel sikkert at du vet ganske sikkert hvem det er så gjør det.

7769373[/snapback]

Enig. Anmeldelsen kan få de til å slutte med snøballkastinga og det der. Så hvis du er en snill mann kan du jo trekke anmeldelsen etter du har fått bekreftet at de har sluttet. Forsetter de, gjør du på samme måte eller ikke bare trekk tilbake anmeldelsen.

^^

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar
Hmm, har vel trodd at politiet ikke bryr seg om slike småting, og at jeg vil få høre: "Nei de er bare små unger, alle er slik" osv

7769429[/snapback]

er vel heller ikke meninga at de skal bry seg. Du får anmeldelse beviset, kopi + past, så legger du det i postkassa til hver enkelt av fitteungene, så gir du foreldrene et tegn på at du er en hard nøtt, så gir de seg.

Hvis ikke , mekk deg ei finlandshette ( slik som gjengen Nokas gjorde ) og et lite balltre. De vet da ikke hvem du er ? :):thumbup:

Ta beina og armene. Minst farlig...

Lenke til kommentar

Det er jo forferdelig gøy å kaste snøballer på vinduet til folk når de kommer ut sånn passelig sur etterpå.

Det som min far har gjort når han har hatt et slikt problem er å få tak i en av småjævlene og følge ham hjem til foreldrene og ha en alvorlig prat med alle. Det er ikke like gøy når de må forklare seg etter å ha blitt tatt på fersken.

En annen gang sprengte noen nabounger postkassa til fattern og han visste hvem det var. Da gikk han bort til huset der ungen bodde (sannsynligvis rød i toppen) og ba om å få snakke med barnet. Foreldrene tillot ikke det, men jeg tror hærverket sluttet.

Lenke til kommentar
Løp brølende etter dem med balltreet, det burde jo hjelpe.. =/

Edit: Ikke bruk balltreet da..

Eventuelt samme prosedyre med motorsag.

Spøk til side, virker ikke anmeldelser eller trusler om sådan, koble ut ringeklokka.

En nabo av meg gjorde det.

Ei 500W sol med IR scensor så blir det høylys dag før de rekker å kaste noen ting.

Funker veldig prevantivt.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...