Gå til innhold

Bruke skjerm fra bærbar på desktop?

BareGjest

Anbefalte innlegg

Hei ..

Har en bærbar liggende på jobb med brent hovedkort (?) - skjermen skal fungere helt fint så det jeg egentlig lurer på er om det finnes en måte å koble denne til en desktop på? (Og da tenkte jeg å fjerne hele skjermen fra den bærbare). Hvordan kobles den til en desktop - og hvordan blir det i så fall med støm?

..vet ikke hvorfor jeg egentlig har lyst på det - tanken bare streifet meg. :p

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du hårek mener det ikke er mulig i det hele tatt, ikke engang ved å lodde om og få laget en kontakt man kan plugge i DVI, og strøm fra andre kilder?

Skulle gjerne ha gjort dette selv, for jeg har planer om å lage en koffert pc fra ekstra komponenter jeg snart sitter til overs med.

Lenke til kommentar
Så du hårek mener det ikke er mulig i det hele tatt, ikke engang ved å lodde om og få laget en kontakt man kan plugge i DVI, og strøm fra andre kilder?

Skulle gjerne ha gjort dette selv, for jeg har planer om å lage en koffert pc fra ekstra komponenter jeg snart sitter til overs med.

7753888[/snapback]

Å lodde sammen en slik Reodor Felgen-løsning vil skape nok motstand og unøyaktighet i elektronikken til at bildet blir ubrukelig, om man er så heldig å få noe bilde i det heletatt.

Lenke til kommentar

7753888[/snapback]

Det er ikke mulig å lodde om, nei. LVDS er helt andre signaler enn DVI.

Det kan la seg gjøre med en kontroller, men har ikke undersøkt hva som finnes.

Sjekk her: http://www.google.com/search?hl=en&q=dvi+l...G=Google+Search

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...