Szmekken Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) I går løp jeg byen rundt etter et eksemplar av Call of duty 3 til wii. Til slutt endte jeg opp på spaceworld og måtte punge ut stramme 599 kroner, men ut ifra hva jeg hadde sett av trailere for spillet, virket det helt fair. Det var før jeg satt spillet inn i wiien og startet og spille!. Det første som møter meg er grafikk som hørte 2000 tidens pc-spill til. Greit nok at wii ikke er særlig sterk på performence fronten, men i 2007 vil jeg gjerne se at mine medsoldater i krigen har fingre, og ikke bare en svær "skål" til hånd. Klarer de ikke å lage bedre, så får de heller la være! Og heller satse på spill som er beregnet på en annen grafikk. Slapp av Jørgen tenkte jeg!, det er wiimoten som skal gjøre dette til en opplevelse. Jeg ble satt til å kaste noen granater med en nunchuckkastefunksjon som ikke virker! halvparten av tilfellene kastes granaten, og i den resterende halvparten blir ikke granaten kastet samme hvor mange ganger du febrilsk svinger med nunchucken. Etter å ha prøvd å få granatkastingen til å funke gjennom 3 timers spilling ble "granatgesture" slått av! Herved var den mye omtalte "man kan kaste granatene selv asså!" motbevist! Så, var det siktingen, joda fungerer helt ålreit, men mangel på "lazy weapon" gjør at geværet ser ut som om det har et jævla stativ som holder det HELT stille. Og blir du i tillegg skutt mye på er det umulig å styre seg unna døden i "normal", da lægger skjermen og man snurrer rundt og rundt. Veldig greit... Men bortsett fra dette skulle det vel være ok? nikks, kaster man noen smoke granades og deretter går inn i røyken, lægger spillet så du ikke skulle tro at det var sant! I tillegg til dette kommer alle glitchene som gjør at du henger deg fast i noe og blir møysåmlig plaffet ned, ellers er det bare å starte fra forrige checkpoint. Filmer mellom hvert oppdrag er med på å irritere vettet av en da man må se filmen som hører til oppdraget man skal spille hver gang man skrur av og på. Wiimote effekter som å paddle, "bryte med gevær", detonere bomber og operere maskiner funker nesten ikke, og du må gjøre bevegelsene oppgitt på skjermen en rekke ganger før spillet faktisk registrerer det du gjør. For meg virker det som at alt som er spesielt for wiiversjonen bare er lagt på i en fart for å selge et par kopier. Jeg vet at bevegelsesmekanismen i wii kan bedre enn dette, se bare på wii sports. Call of Duty 3 til wii er en eneste stor flau tabbe så vidt jeg ser det, og burde aldri fått lisens av Nintendo! Jeg håper dette bidrar til at folk tenker seg om en gang til, og kanskje skaffer seg muligheten til å prøve det før de sløser bort lønna. Noen som er av samme oppfattning, eller har en helt annen mening? Sint og blakk call of duty 3 eier Endret 17. januar 2007 av Jorchi Lenke til kommentar
chelatoth Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Prøv å lese noen reviews før dere går ut å kjøper spill. Call of duty3 til wii er et slappt produkt, som utviklerne skulle ha ut til launch for å tjene enkle penger. Endret 18. januar 2007 av TCi Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Var vel unødvendig å quote hele innlegget hans Joda, noe prøver å tjene noen kroner på å rushe ut dårlige porter. Ikke noe nytt. Håper bare at alle andre wii eiere styrer unna denne da. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2007 Prøv å lese noen reviews før dere går ut å kjøper spill. Call of duty3 til wii er et slappt produkt, som utviklerne skulle ha ut til launch for å tjene enkle penger. 7746601[/snapback] Gjorde såklart det og det har ikke akuratt får noen dårlig score Ign Gamespot Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) Utrolig. Håper gamer tester spillet snart. Blir vel masse slakt. Call of Duty 3 til xbox 360 fikk jo 6 av 10 Så da må Wii versjonen være bedre NOT Endret 17. januar 2007 av Mgs Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg kjøpte spillet fordi jeg ikke leste om spillet godt nok. Jeg trodde det var online, hadde ellers aldri kjøpt CoD3. Jeg liker ikke slike spill til konsollen, men det var ganske stilig. Hvis du kjeder deg en dag, så kan du game litt CoD3 mens du slapper av i sofaen. Kontrollene var svært bra, fint å kaste granater og å sikte. Det lagget i smoke, noe som var utrolig! Ellers et fint spill, men ALT for dyrt. Angrer at jeg ikke kunne bytte spillet, men siden jeg ikke blir kvitt spillet, så ser jeg litt positivt i det. Lenke til kommentar
Gastaa Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Kunne ikke sagt meg mer enig... Jeg har faktisk laget en tråd om dette selv. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Eg hadde uansett ikkje kjøpt COD3 til Wii om det hadde smellt i hellvette,uansett om spillet hadde fått 10/10. COD for meg skal spilles i troverdig grafikk, enestående lyd og ikkje minst skal opplevelsene bæres videre online. Derfor var 360 versjonen planlagt for min del. Synd du ofret sure kroner for skvip. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg er en av de stakkarsene som og ble "lurt" til CoD3. Hadde lest en del reviewes men tenkte at det kunne vel ikke være så gærnt da, sikkert annmelder som hadde en dårlig dag. Jeg må vel snart inn til psykolog, for værre møkker skal du lete lenge etter. Siktinga irriterte vette av meg fra første stund, sårt at siktinga i CoD3 er så elendig med tanke på hvor perfekt siktinga i TP er. Lukta rush over alle hauger dette spillet, det er sykt. Nå er det vel strengt tatt ei heller noe godt CoD spill heller, f.eks du blir kasta inn i en kamp uten sidestykker, rett etter at du har kommet fra tutorialen. Hvilken CoD spill gjør noe slikt, hvilket WW2 spill utsetter deg for noe slikt? Nei jeg fyrer heller opp litt TP i ventetida til Mario, samt koser meg med noe klassikere til den tiden kommer. CoD3 er offesielt på hylla for godt. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Er nok en dårlig port ja. Skaffet det selv fordi jeg ønsker å prøve så mange FPS på Wii som mulig. Gav det selv 6/10 i min anmeldelse av spillet. Om du skal ha et FPS på Wii nå, så gå for Red Steel. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Da var Gamer.nos anmeldelse lagt ut, og det var vel som forventet, 5/10 Fant imidlertid ut en greie som gjør gamepleyet en del bedre, men som spillet ikke opplyser om. Man kan nemlig bøye seg til høyre eller venster avhengig av hvilken side man vender rundt wiimoten til. Veldig nyttig når man står ved kanten av en veg og skal plaffe noen tyskere:-) Endret 20. januar 2007 av Jorchi Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Er svært forundret over klagene. Kjøpte Call of Duty nå på fredag, og har spillt det litt. Spillte første på medium, løp gjennom et brett nesten uten å dø, og totalt uten å få med meg hva som skjedde, begynte så å dø ekstremt mye på andre brett. Veldig forvirrende og frustrerende. Så begynte på nytt igjen på Hard, snek meg sakte framover i god militær stil, og spillet fungerer helt ypperlig. Vanskelig, men veldig intuitivt. Har ABSOLUTT INGEN problemer med siktingen. Fungerer helt perfekt. Tok noen forsøk før jeg fikk kontroll over granatene men kaster nå granat hver eneste gang jeg prøver. Har ikke kommet over så mange alternative kontroller, men har ikke hatt problemer med slåssingen hittil. Er svært positivt overrasket, og tror dessverre at mange i denne tråden var for opptatt med hvordan det syntest spillet BURDE fungere til å faktisk få med seg hvordan det fungerer og at det fungerer veldig godt. Er spent på å se om bilkjøringen er så dårlig som folk sier, eller om folk bare har ikke fått med seg hvordan det funker der også. Synes folk bør skjerpe seg og faktisk finne ut hvordan spillene fungerer før de avfeier dem. Wii handler ikke bare om lettere kontroller, men også om mer avanserte og realistiske kontroller, og dette tar litt tid og energi å finne ut av. Det er en del ting som ikke er like bra med spillet også: Gestures for reload og våpenskifte er litt unøyaktige. Knappeoppsettene er ikke ideelle, siden de ikke har hatt mot til å ta vekk en del knapper som gestures kan ta over for. Dette betyr at "USE"funksjonen f.eks er plassert litt dårlig(Hold inn - knappen) og kikkert er også plassert rart. Burde kunne skifte om på disse. Grafikken er helt grei, langt fra strålende, men fungerer. Men til tider er det litt vanskelig å skille venn fra fiende, samt å se presist hvor man sikter når både siktet og bakgrunnen er mørk. Burde hatt ett langt og ordentlig tutorial for å sørge for at spilleren virkelig er klar for kampens hete når man begynner spillet. Gesture for å slå med geværet burde vært litt mer presis, men det kan være at jeg ikke har lært meg den helt ennå. Har nesten ikke brukt den. Alt i alt virker det som et rimelig godt spill, og jeg gleder meg til å spille resten. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Har du noe tips til hvordan man kan kaste granaten da? hos meg kaster den kanskje 50-50... Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Har du noe tips til hvordan man kan kaste granaten da? hos meg kaster den kanskje 50-50... 7818535[/snapback] Løft hånden opp, som om du skal til å kaste noe, og så gjør en bevegelse som om du kaster noe. Man trenger ikke gjøre en full bevegelse som om man kaster en granat på ekte, men man må gjøre litt mer enn bare å flikke på håndleddet. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Skal prøve det, Er det noen som vet om det finnes noen mulighet for å skippe de sekvensfilmene? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Skal prøve det, Er det noen som vet om det finnes noen mulighet for å skippe de sekvensfilmene? 7823577[/snapback] Virker ikke sånn. Helt umåtelig teit! Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Jepp, jeg har runda det nå, og da er det i egentlig ikke noe å gjøre mer, men om jeg kunne tenke meg å spille et brett fra chapter select en gang til, så gidder jeg ikke, grunnet de lange filmene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå