Gå til innhold

Hvordan koble høyttalere (z-5500) til TV?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kjøpt meg anlegget Logitech Z-5500 høyttalere, men sliter no helvetes med å koble den til den nye samsung lcd tv'en min. Fyren på butikken ga meg en audioledning som ser lingnende ut:

106812.jpg

Han mente at den var tilstrekkelig til å funke på tv. Men jeg klarer ikke å få høyttalerne mine i gang med tv'en.

Er det noen her som kunne hjelpe meg??

Foressten så skal jeg bruke anlegget mitt til KUN tv'en, og ikke pc'en fordi jeg har lydkort som ikke passer for anlegget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har kjøpt meg anlegget Logitech Z-5500 høyttalere, men sliter no helvetes med å koble den til den nye samsung lcd tv'en min. Fyren på butikken ga meg en audioledning som ser lingnende ut:

106812.jpg

Han mente at den var tilstrekkelig til å funke på tv. Men jeg klarer ikke å få høyttalerne mine i gang med tv'en.

Er det noen her som kunne hjelpe meg??

Foressten så skal jeg bruke anlegget mitt til KUN tv'en, og ikke pc'en fordi jeg har lydkort som ikke passer for anlegget.

7744015[/snapback]

Har ikke testa dette systemet selv, men jeg regner med at du bare tar den røde og hvite å plugger i tv'n på linjeutgangen der, også kobler du minijack'n i en av de tre minijack inngangene på systemet ditt:

z5500-innganger.jpg

Er det slikt du har koblet det?

Lenke til kommentar
Er ganske så interessert i denne problemstillingen jeg og, har samme høyalerne.

De andre tilkoblingsmulighetene, hva er det egentlig? Tenker på coax og optical. Er det noe som kan brukes?

7746767[/snapback]

Coax og optisk er digitale innganger, disse bruker du for å koble til digitalekilder som f.eks dvd-spiller, pc (hvis du har digital utgang), playstation/xbox, ja strengt tatt alt med en digital utgang. Skal du overføre lyd i surround format så må du overføre det digitalt.

(jada, kan overføre det via tre analoge kabler men det er for jenter)

Lenke til kommentar

De andre tilkoblingsmulighetene, hva er det egentlig? Tenker på coax og optical. Er det noe som kan brukes?

7746767[/snapback]

Coax og optisk er digitale innganger, disse bruker du for å koble til digitalekilder som f.eks dvd-spiller, pc (hvis du har digital utgang), playstation/xbox, ja strengt tatt alt med en digital utgang. Skal du overføre lyd i surround format så må du overføre det digitalt.

7747068[/snapback]

Takk takk. Funker det å koble tven til coax og så alle apparater som tven lager lyd på blir murt ut over høytalerne?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

7746767[/snapback]

7747068[/snapback]

Er klar over att dette er eit gammelt innlegg. Men vet du korleis eg får lyd i Z5500 med Optical?? for eg får berre lyd i Front høgtallerene, og da er opticalen på pcen activert og instilt på 6ch... Kan du gi meg noen råd??

Lenke til kommentar

7746767[/snapback]

7747068[/snapback]

Er klar over att dette er eit gammelt innlegg. Men vet du korleis eg får lyd i Z5500 med Optical?? for eg får berre lyd i Front høgtallerene, og da er opticalen på pcen activert og instilt på 6ch... Kan du gi meg noen råd??

8099909[/snapback]

hei har samme anlegg det går ikke å få surround med optisk kabel på x-5500 det er kun mulig med stereo, du må bruk de tre ledningene for å få surround

Lenke til kommentar
hei har samme anlegg det går ikke å få surround med optisk kabel på x-5500 det er kun mulig med stereo, du må bruk de tre ledningene for å få surround

8132688[/snapback]

Tja, hvor har du dette fra?

Så lenge kilden sender ut surround så blir det også avspilt i surround. Bruker man digital overføring så blir lyden spilt av slik lydkilden spiller det av.

Eg har samme settet og har ingen problem med å få spilt av i hverken stereo, 4.1 eller 5.1 surround...

Får man kun stereo så er da enten kilden kun i stereo eller så har man feil oppsett på avspilleren.

Lenke til kommentar

8132688[/snapback]

Tja, hvor har du dette fra?

Så lenge kilden sender ut surround så blir det også avspilt i surround. Bruker man digital overføring så blir lyden spilt av slik lydkilden spiller det av.

Eg har samme settet og har ingen problem med å få spilt av i hverken stereo, 4.1 eller 5.1 surround...

Får man kun stereo så er da enten kilden kun i stereo eller så har man feil oppsett på avspilleren.

8132764[/snapback]

sry jeg har funnet ut av det det går an jeg har koblet dvd en til anlegget så ble det srround, det er nok lydkorte mitt, vet du om et bra dvd avspiller program til pcn.

men jeg har et problem med optisk på pcn min lyden hikker på en måte, den forsvinner fort og så er den tilbake og san holder den på nesten hele tiden. har du noe forslag...... er det noen som vet hva night mode er.. får muligheten til å velge den når det står dolby digital på anlegget

Endret av thunstop
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...