lowspeed Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Noen spørsmål: Om du ser på verden globalt idag, med alle kriger,elendigheter og urettferdigheter som skjer nå og fra 100 år siden. Synest du verden er mer rettferdig idag og blir den noen sinne rettferdig for majoriteten av befolkning på jorden ? La oss si at dine foreldre oppdager ved fødselen din at du har en alvorlig vekst sjukdom som gjør at du ved 20 års alder blir nesten 3 meter! Foreldrene dine gir deg derfor hormon preperater som demper veksten din frem til du er noen å 20 år. Ved en alder av 30 må du på sykehuset grunnet en sjekk av blodtrykket, legen må ta en blodprøve, blodprøven viser at du slettes ikke lider av noen alvorlig vekstproblem, men siden disse preperatene har hemmet veksten din i alle år, så er du nå knapt 1 meter i lengde grunnet at du ikke hadde muligheten for å føre en alvorlig samtale les dialog anngående dette. Forandrer situasjonen seg dersom du var 20 år når man begynte med preperatene og hadde en enighet i at preperatene er det riktige og både du og foreldrene samtykker om dette ? Hvordan kan man da være ening i å tvinge uskyldige spedbarn til en religion det overhode ikke har ett forhold til ? Hvordan er/blir ditt forhold til dine foreldre og øvrige slekt da ? Skal man bare takke og bukke for dette og gi blanke ? Tror du virkelig dine barn og barnebarn får en enda enklere oppvekst enn din eller for 100 år siden ? Eller er det hormonene som skaper en vanskeligere verden for våre kommende generasjoner, siden alle problemene som er dukket opp det seneste 100 årene hele tiden blir lagt på dine barn, og deres barn osv.. Faktisk er det slik at der er "in" dvs en mote å lage barn! helst så ung så mulig og eldst samboere/par. Alle snakker om bærekraftig utvikling med hvorfor er ikke bærekraftig befolkning også diskutert ? Som kjent så øker sannsynligheten for store komplikasjoner ved fødsel etter fyllt 30 år med 70%. Er det da etisk/moralsk ansvarlig å få barn når foreldrene både er 40-50-60-70 og til og med 80 år gammel ? Jeg har ofte lurt på hvorfor spedbarn skriker når det både blir født og skal døpes. Er det fordi det ønsker mat/trygghet eller er det fordi det blir skremt og overrasket av noe ? Av alle verdens millioner på millioner av arter så har alle nyfødte og barn 2 ting tilfelles: Mat & Utvikle cellene sine/genene. Dette er faktisk høyst nødvendige egenskaper og det er faktisk allt denne spinkle kroppen tenker på helt til den er selvstendig og fornuftig nok til å både lage mat og tenke selv dvs. til den er myndig og voksen nok til å ta avgjørelser og til å være enig eller uening i f eks troen på Kristendom/Allah osv. Er det da etisk forsvarlig av Staten og religiøse ledere og igjenn til foreldrene å tvinge/diktere ett lite uskyldig barn ? Hvordan har du følte det om du har blitt rammet av f eks ett hjerneslag som 10 åring, og etter 60 år i arbeid så har det vist seg at noen har forutbestemt at bare du skal gå naken ? Hvordan tror du vedkommende har følt visst han har blitt frisk av legene etter 60 år ? Vile han vært positiv og glad for hvordan Du har behandlet han det siste 60 årene ? Vedkommende er jo hjernedød eller ikke istand til å ta rasjonelle beslutninger, det er du som har dømt han dvs forutbestemt at vedkommende skal gå naken vedkommende som fikk hjerneslaget er jo helt hjelpesløs som ett barn! Men Hvordan er situasjonen blitt dersom vedkommende har etter lang tids tenking og fundering funnet ut ved 30 års alder før slaget at ja, jeg samtykker i at jeg kan gå naken så lenge det lar seg gjøre ? Har situasjonen dvs. mitt poeng endret seg noe ? Er virkelig tvang eneste veien å gå ? Tvang gør mennesker bare mer og mer irriterte og frustrerte over verden! Tvang løser ingen problemer, tvang FREMKALLER problemer! Jeg har hatt inluensa nå i nesten 2 uker, hvordan ble jeg frisk etter 2 uker, hva gjordet det ? Hvar det immunforsvaret mitt eller ett under ? Kristne reiser til Italia/Frankrike, på sin pilgrimsreise for å bli "ny" dvs bli friske/sykdomsfri, muslimer reiser om kjent til Mekka, Hinduer til Ganges. Det siste 100 årene er det registrert 66 tilfeller av kristne som er blitt helbredet av millioner på millioner som reiser dit. Hvordan kan dere da si at det er ett under og ikke tilfeldigheter ? For å ikke snakke om ren flaks ? Gud skapte universet sier bibelen på 6 dager, dette er kanskje dårlige eksempler, men hvorfor springer vi ikke da raskere enn 37 km/t på det raskeste ? Hvordan kan da leoparden, pumaen og tigeren springe over 90 km/t, for å ikke snakke om elefanter som springer i over 50 km/t og er over 5 tonn ! Hvorfor blir vi så fort sjuke ? Dvs forkjølse og influensa er jo egentlig ikke kraftige virus ? Hvorfor blir mennesker drept iløpet av under 1 time uten antistoff mot giftbitt ? Det er jo faktisk ikke mere enn max 50 minutter mer en ei mus! Når en tar størrelsen i betraktning så ser dere poenget mitt! Noen av det elste paddene/frosker har ingen problemer med å spise giftige slanger. Hvorfor er disse spesialiserte dyrene veldig gammle iforhold til oss ? Tror du virkelig at disse fikk denne egenskapen direkte ved første individ ? Det finnes jo tusentalls med fossil'e beviser som viser at det er evolusjonen som står bak det hele, fra første enkle amøbe til siste 2000 årene med Homo Sapiens. Hvorfor får vi mennesker kraftig diare bare pga litt kloakk som rinner over i vannrørene ? Tror du mennesker ikke blir infisert av AIDS/HIV/EBOLA/MALARIA visst man overfører viruset direkte til kroppen ? Hvorfor har det slik da at verdens 2 elste nå levende dyr, dvs krokodillen og løven overlever disse virusene inkludert ebola/AIDS, etter svært kort tid, og det er antistoffer i blodet som tar knekken på det. Kanskje om noen millioner år så har menneskene fått samme genetiske egenskaper naturlig ? Hvorfor klarer ikke mennesker å holde pusten mere enn max 5 minutter eller dykke relativt dypt ? Hvorfor går 90% av oksygenet til spille dvs. vi ånder det ut igjenn ? Da er det vel ikke rart att verdens 2 eldste dyr, krokodillen og hvalen kan styre hjertes puls/hastighet og bruke over 95 % av oksygenet i blodet sitt ? Hvordan har det klart å utvikle seg så bra til det ? Er det kanskje pga av millioner av års evolusjon og genutviklig ? Eller er det også ett under? Hvordan kan da Gud ha skapt hele universet samtidlig på 6 dager, har Jesus, Adam & Eva besøkt flere tidsalderer ? Hvordan kan dere enda ikke tro på genenes utvikling når menneskene bare er knapt 2000 år gammle ? Man skal vel tro på noe som er sant, er ikke sannheten viktig lengre? Hvordan kan man nekte sannheten ? Er det virkelig lov til å lyve, å spre løgn ? Leoparden,pumaen (svarte),tigeren(sibirske), elefanten, krokodillen og hvalen er jo verdens eldste dyr. Har det blitt utsyrt med dette i alle disse millioner av år av ett under, av en ren tillfeldighet ? Hvordan isåfall er disse artene sterkt utryddningstruet idag og har vært det det siste 100 årene etter befolkningseksplosjonen ? Krokodillen ser ut til å overvinne det meste, både kloakkvann og forurenset vann og av andre dyr. For at ett egg skal klekkes hos en krokodille trengs det en temeratur på nøyaktig 28'C (for hokjønn) og under nøyaktig 31'C for hannkjønn. Hvordan skal krokodillene overleve en global oppvarming på minimum 3'C i gjennomsnitts-økning av klodens temperatur ? Hvordan ska korallrevene som det tar flere hundre år å bygge opp overleve det ? Hvilken rett har jeg og dere til å utrydde disse flotte dyrene, som er mange millioner år eldre enn oss ? (Tiger,Panda,Neshorn osv. osv.) Jeg er personlig alene dvs. ensom av en god grunn, jeg føler en direkte skam over hvordan dere det siste 100 årene har masse formert dere! Ser dere ikke at ved at folk får stadig mindre områder å leve på, les albuerom så skaper det bare mer og mer elendighet og konflikter ? Hva skjer om ett man plasserer 2 hannkjønn dyr i nærheten av hverandre ? Jo det vil stadig gå til anngrep mot hverandre. Men hva skjer da visst f eks man gir Ulven albuerom ? Dvs. store nok naturlige areal til å bo og utvikle seg på ? Situasjonen endrer seg radikalt, nå skjer bare "krigingen" bare under parringstiden, en gang i året og det knapt uten en skramme! Jeg har blitt opplært og fått mye kunnskap det siste 100 årene ifra mine medmennesker. Men jeg kan iallefall tenke dvs å bruke min hjerne til å tenkte på deres etterkommere som vil få kjenne på livets sure sider og må ta stilling til en enda verre verden! Kommer det også bare til å gi blaffen slik som oss ? Om jeg spør Dere, dvs. befolkningen om hvorfor det har vært en så stor befolkningsøkning det siste 100 årene, så vil 99% si at det er pga pencellin/medisiner Jeg skal gi Dere svar på befolkningsøkningen: Det er pga at våre foreledre og kommende foreldre ikke kan skille dvs. se forskjell på økt velstand og antall barn, om velstanden øker med en faktor på 8 så er det ikke moralsk ansvarlig å få 8 barn! Hvordan er det så vanskelig å se sannheten og konsekvensene ? Hvilken rett har prester og religion til å utøve en fordømming over ett spedbarn som når det blir voksent er ett selvstendig tenktende individ ? Man fordømmer jo faktisk ett menneske dersom man tar fra det muligheten til å tenke selv. Og det blir selvsagt ikke enklere at det itillegg er foreldrene som oppmaner til en slik handling. Er det naturlig og rett å fordømme ett menneske uten at menneske har muligheten til å si sin mening ? Spedbarn kan som kjent ikke snakke, heller ikke gjøre seg opp en mening, det er dømte til å tro og til å aldri godta sannhet og fakta. Man kan godt få en velstandsøkning på 8% og få 1 eller 2 barn, det kommer faktisk ann på hvordan individene tenker selv og for fremtiden for sine barn! Hvordan har det seg da slik at jeg personlig aldri ønsker og vil ha barn slik som Vår Jord er nå ? Er det på grunn av min egoistiske selvoppfattelse ? Eller er det pga at jeg tenker på mine "søsken" les dine barn eller verdens håpefulle som kommer til verden og som må ta ansvar og ta over Vår Jord ? Eller skal jeg også bare gi blaffen og rett og slett gi faen ? Hvordan er det overhode mulig å være så arrogant å ikke se at verdenshistorien med krig og elendighet er fullt og helt basert på religiøse konflikter ? Av alle tusener på tusener på konflikter og kriger, kan du idet minste nevne meg en gang ikke religion er godt innblandet eller er en direkte årsak ? Hvorfor må man slå av allt som vekker eller viser noe av verdens bilde idag viss barn er tilstedet? Hvorfor er det da en synd å se på tv eller høre på radio. Da sannheten kan komme frem til barna. Og sannheten vil vi vel ikke høre ? Man lyger vel om man ikke sier sannheten ? Ifølge sangen: Deilig er jorden, så skal slekt følge slekters gang. En generasjon er ifra du er 25 år til du er 65 år. Det vil si ifra du er myndig og kan tenkte rasjonelt og selvstendig og til at du går av med pensjon. Jeg spør derfor: Er det humant å påtvinge et uskyldig barn en religion vedkommende overhode ikke har kjennskap til ? Og i tillegg gi en trusopplæring til barn og unge som sier at vår globale verden er fredfullt, harmonisk og demokratisk ? Når man i myndig og selvstendig alder oppdager nettopp det motsatte ? Og alle ny bakte foreldre prøver forgjeves å skjule (les å hindre dvs å lyge) tv nyhetene og radio nyhetene om hvordan faktisk vår verden er og i hvilken tilstand den faktisk er i! Når man først i tenårene oppdager at både foreldre, kirken og religionen lyver en rett opp i ansiktet! Hvordan kan man tilgi det ? Hvordan kan man da ifølge det 4 bud hedre sin mor og far, hvordan kan man hedre disse når det han har lært i oppveksten er usanne og slettes ikke riktlige ? Skal man virkelig tro på noe som ikke er sant ? ifølge det 8 bud så skal man ikke gi falsk vitnesbyrd dvs å lyge. Hvordan kan man da hedre min far og mor, og religion forøvrig når Dere faktisk skjuler sannheten for deres egne barn ? Det seneste 50 årene så er faktisk vært enkelt nyfødd barn, en økonomisk potensiell vinst (les forbruker) Hvem er ansvarlige for denne utviklingen ? Er det Gud, Vår klode, Bibelen, Allah, Koranen eller er det rett og slett menneskene som som bor PÅ den og konsumerer den ? Er det det som Dine barn skal bli født inn i og må personlig ta del i, siden ingen har gjort noe for å hjelpe barnet ? Hvilken signaler/pulser sender dere barna deres når dere kjøper dere hus på landet, hytte på fjellet, ny seilbåt og en ny bil ? Som kjent så har barn gjennom alle tider en tendens til å følge sine foreldres fotspor! Er ikke barna viktige lengre når det er myndige, er det bare søppel ? Ifølge National Geographics så utrydder mennenskene idag i gjennomsnitt 17 arter per time, og det er ikke snakk om individer eller grupper men hele stam-treet. Det vil si at denne spesielle arten er tapt for evig og alltid i historien og dermed for alle kommende generasjoner! Mitt spørsmål blir da: Hvordan kan dere nekte troende prevensjon midler, bruk av hjelpemidler osv. Når vi faktisk holder på å uttrydde ikke bare menneskeheten men også alle millioner av arter som finnes i det biologiske mangfoldet ? Vi mennesker har som kjent bare eksistert på jorden i knapt 2 tusen år. Hvilken rett har vi, troende eller ikke til å utrydde arter som er blitt til gjennom millioner av år gjennom evolusjonen ? Har vi større rett til å drepe arter som faktisk er flere million år eldre enn oss ? Jeg føler ett personlig moralsk ansvar å se til at mitt eventuelle kommende barn i myndig alder får ett harmonisk og ren klode å bo og leve på. Istedet for å gjøre mine barn sjokkert over at allt det har opplevd og ble opplært til faktisk er falske bortforklaringer! For det er vel egentlig det, om man må svare ærlig ? Hvorfor er det en så forferdelig synd i det religiøse samfunnet og ellers å være ensom, ta sitt eget liv eller samboere som kan få barn, men som ikke vil, men blir påtvunget av sin slekt og familie ? Er det ikke det gifte eller samboende paret som skal bestemme over dette ? Synest du synd på personer som velger å leve som ensomme eller i parforhold uten barn ? I fall ja, så sier du faktisk i dobbelt betydning at vi alle skal stå sammen og er medskyldige til at jorden faktisk går under! Som kjent så er jordklden som vi bor på rimelig statisk, dvs den endrer ikke i arealstørrelse. Også nærmeste planeter er tillnærmet ubeboelige. Vi er nå nesten 7 milliarder mennesker og kjemper inbitt imellom for ressursene som stadig blir knappere (40 % av all fisk i havene er utryddigstruet) Sjeldene fiske arter fiskes ikke lengre med stang eller dynamitt men ved bruk av bedøvelsemiddel. Det fleste vet at både haien og skilpadda er utryddingstruet, hvorfor er det idag enda en delikatesse med haifinne suppe eller skilpadde kjøtt ? Jeg synest det er veldig egoistisk av oss å bare tenkte på til oss selvs beste og vårt nærmeste barn, Hvordan tenker du på 3 generasjonen av netopp min slekt som ikke får se skilpaddene i levende livet, pga at deres besteforldre har utryddet det ? Tror du Deres forhold til besteforeldrene vil være gode ? Tror du virkelig at det kommer til å si: "Å takk bestefar/mor for at dere utryddet skilpadden og isbjørnen, jo det var da veldig gjennomtekt og snillt gjort av dere! Tror du virkelig at disse vil takke sine besteforeldrene eller tip oldrefoeldre for den saks skyld ? Tror du ikke at disse personene vil hate nettopp deres forfedre for verden det har gitt dem ? På 60 tallet så var det stor sei fiske utenfor Cannada og USA kysten helt ned til Miami. Idag 40 år etter er det faktisk bare lokale fiskebåter som kan fiske der. Fordi det er allt for lite fisk for en tråler. Er det en naturlig evolusjonisk prosess ? Hvor er det egentlig blitt av Nordsjøfiske, for å ikke snakke om trålerne utenfor Skottland og nord england ? Ifølge mine tanker så kan ikke fisken skrive adresse-endring enda på posten, dog heller ikke på internett. Tror fiskere og fiskerimyndighetene at fiskene skriver: Det neste ti årene kommer vi til å endre kurs pga litt stiv kulig og tempererte områder. Vår nye adresse er i første omgang: Barnetshavet, og om 10 til 20 år flytter vi til Antarktis, om vi finner adressen dit. Hvordan kan egentlig alle mennesker som bor og lever her akseptere dette ? Jeg personlig kan ikke fatte og begripe at det faktisk skjer! I våres lengten etter mer, som kjent mye vil alltid ha mer, hvordan kan dere som 40-60 talls generasjonen bringe dette videre enda mer, både 3 og 4 ganger så mye forbruk av ressureser som planeten vår klarer å produsere ? Etter mye tenkting og filofisering så kan jeg bare bruke ett ord for å klassifisere mann og kvinne og det er med 2 setninger: For menns vedkommende: Av allt så ønsker en mann enten å bli som sin Far, eller enda bedre å streve etter mere penger og makt. For kvinners del: "Jeg har noe som du ikke har" For å få det må du betale dyrt. Det jeg lurer på er om DU fra 50-60 talls generasjonen dvs som er 50-60 år nå er stolt over din generasjon fra 60 tallet som idag driver slekten sin videre med å forbruke dvs konsumere og det både 3 og 4 ganger så mye som det Dere gjorde? men jeg anntar at slekt MÅ og SKAL følge slekters gang og tider skal komme Hvorfor gir Deres barn en slik dyster fremtid ? Som kjent så elsker absolutt alle kvinner å shoppe (8 år i gjennomsnitt) (4 000 milliarder kroner bare hos målgruppen: småbarn) så derfor til spørsmålene: Er det humant av meg å derfor nekte kvinner overhode å shoppe eller bruke mannes kredittkort ? (Les påtvinge, fordømme) Vil gud takke meg å gjøre meg frelst da ? Har jeg gjort en god handling ? Får dere barn bare for å gjøre shoppingen deres mere legitimt ? Hvorfor må alle gutter eller menn kjøre bil for overhode ha sjangs på kvinner ? Eller får dere en(flere) datter/sønner fordi dere er engstelige for at livet blir ensommt eller å føle at livet plutselig ikke er verdt å leve? Eller synest Dere at barna gir Dere den gleden som vår "elendige" verden ikke kan gi ? Men tenker ikke over hvilken fremtid neste generasjon får overta ? Hvorfor skjemmer man sine barn egentlig ut fra allt som tv nyhetene gir ? det er jo tross allt sannheten om hvordan Dere lever idag! og gir deres barn! Tror Dere virkelig at Deres kommende tenåring får det enklere enn Deres tid eller pga allt vedkommende blir bombadert med ? Bare se ”lykkelige” 40-70 åringer som ønsker å bli gravide for å kjenne gleden som uskyldige små barn gir Dem i en ellers ulykkelig og trist verden. Dere tenker ikke over hvilken verden som barnet blir født inn i og må ta del i og som det ikke kan bestemme selv over, det blir derfor dømte til det for alltid! Jeg er ikke interessert i å gi mine kommende barn en elendig verden med bare flere og flere naturkatastrofer, hvordan kan man tilbe det ? Hvorfor ikke bruke disse pengene og masse-forbruk hysteriet på noe godt, DVS verne miljøet og til å spre liberalt kunnskap om fri vilje! Ved å gi Deres etterkommere en like god oppvekst og mulighet til å bli fasinert av det biologiske mangfoldet som naturen på jorden gir og har faktisk gitt dere? For meg er meningen med livet generellt å bli stadig fasinert over verden dvs det bilogiske mangfoldet og hvordan enns eget liv utvikler seg! Hvorfor er det derfor ikke lov til å leve singel, og hvorfor er selvmord en så forferdelig synd? Hvorfor må abslolutt ALLE leve på Deres klode som gifte par? Ser dere ikke at dere graver Deres egen grav, fordi dere konsumerer og ødelegger jorden helt, På knappe 50 år så er nesten 40% av alle verdes ressursser totallt ødelagt for ALLE fremtidige generasjoner! Dere tror dere gjør en god sak for dere skal få oppleve gleden som barna deres gir. Istedet gir dere dem en mye større byrde å hanskes med, dvs. en søppeldynge! Dette er en ond sirkel som dere er direkte ansvarlige for! Hvorfor skal ikke fornuft, dvs logisk sunn fornuft seire over det økonomiske eller av religiøse grunner? Det vil ta Jorden mange hundre (tusen) år å reparere så store skader som allerede har skjedd og vil skje. Co2/noX utslippene tar 60 til 200 år for bare å nå atmosfæren. Er det ikke på tide å reflektere/preke over dette før det er forseint ? Det vil si at barn og unge må få kjennskap til sannheten om deres liv! Ser dere ikke at ved å øke befolkningen ytterligere til 10 milliarder mennesker så kommer det bare til å bli flere å flere som gir blaffen ? Det blir flere å flere mennesker som lager konflikter og kriger, som igjenn øker befolkningen ekspolsivt! Forstår Dere ikke at dere hele tiden skyver problemene og byrdene hele tiden over til neste generasjon håpefulle mennesker ? Det rike I landene vil konsumere både 10, 20 ganger så mye som U landene, som dermed må fø allt mer barn (En ny stiftet familie på 5 stk tilsvarer 15-20 stykker for U landene) Uansett om man ikke tenker på pensjons-mulighetene. Dette vil gå i en konstant ond sirkel totallt uten kontroll! Og ingen tar overhode ansvar over hvilken situasjon barnet blir født inni Det er jo ingen hemmelighet at for å bli ”lykkelig” så må du få barn ! Er det virkelig lykke å drepe titusener av dyre/plante arter for din egen vinnings og egoistiske adferds skyld ? Skal dette virkelig gå på bekostning av alle verdens arter og menneskeheten selv? Ett god eksempel på dette er det verste Aids landene i Afrika. Fakta på lørdag på NRK1 viser at: Her tror både svært unge gutter og eldre mannegriser at De blir kurert ved å begå masse voldtekter av jomfruer og svært unge jenter, uavbrutt om det har HIV eller AIDS, Bare for ett lite øyeblikks lykke og nytelse. Likevel gir det blaffen fordi, hva bryr det seg om, når foreldrene og slektinger er døde eller døende, det gir blanke faen idet og det gjør også deres religiøse ledere, prester og høvdinger i landsbyene. JEG SPØR DERFOR: Er det virkelig dette Paven/Kirken mener er Religion utført etter Jesus sine disipler eller er det slik dere virkelig tolker bibelens ord eller koranen for den del? Det er jo akkurat det dette er, fordi dere sier prevensjon,ensomme, gifte og ugifte par uten barn er en synd som må benektes og hates! Og det viktigste med livet er fødselen (dåp) og å få barn når jorden allerede er så overbefolket som den er! Der inget barn før myndig alder som kan tenkte selvstendig. Er det da rett å påtvinge det en religion for resten av livet ? Er det det som kalles humant og menneskeverd, å tvinge folk, påstraffe en tro på noe det ikke kan føle eller tenke over før det er myndige og selvstendige ? Når skal dere begynne for virkelig å tenke på Deres Neste kommende generasjon? Kan dere tenke dere hvilken press Deres etterkommere kommer til å få om man ikke begynner å forstå allvoret i dette ? Jeg er oppgitt og lei meg for å se at absolutt ingen tar ansvar! Abyssus abyssum invocat eller: elendighet avler elendighet, krig avler mere krig, flere mennesker skaper større forbruk, og større urettferdighet osv Dette er en ond sirkel som til slutt ender i katastrofe for mennesker og allt biologisk mangfold på jorden! Kanskje det nå er på tide og godta prevensjonsmiddel som ett prevensjonsmiddel og la folk være folk uansett bakgrunn eller hudfarge og tro? Dvs lær deres barn sunn fornuft og måtehold, lær dem å bruke prevensjon og reflektere over meningen med å fø barn, det vil si at det må bli opplærte til å finne meningen med sitt kommende barn. Enten: til egen vinning les: egen egoisme eller til barnets beste når det blir mynding og kan reflektere selv. Dvs la ensomme være ensomme, Ugifte være Ugifte, Samboere være Samboere osv. Vis for faen litt følelse for dine medfødte borgere og kommende generasjoner ! Er det ikke bedre at kommende generasjoner får oppleve Jorden slik den er skapt til å være i milliarder av år og kanskje milliarder til ? Det uengåelige spørsmålet blir derfor da: Hvordan ville verden blitt om man tok det beste fra alle lands lover og regler og skrev en global mal på hvordan landene skulle styres og med fri vilje ? Det vil si at vær enkelt mynding mennske kan bestemme om det ønsker å tro på en religion eller ikke og må bare forholde seg til lovene og reglene som er skrevet på ett delegert og demokratisk enkelt sett av rasjonelle og åpne mennsker les liberale og fornuftige mennesker, med evne til å se fremtiden på ett positivt sett for alle skapninger på denne fordømte jord! Hvor har det da blitt av elendigheten og krig ? Hvordan kan dere tro at det ikke blir mindre krig og elendighet, når dere aldri har prøvd en slik ordning? Ifall ja, når var det dvs. i hvilken tidsperiode i tiden har det skjedd ? Er det ikke det alle håper og ber for en verden fri for krig, elendighet og død ? Men jeg anntar å prøve noe lytt som både er liberalt og som støtter mennesker istedet for å tvinge de er mye bedre! Tvang leder aldri godt, som sagt: Abyssus abyssum invocat ! Hvor mange tusen milliarder (dollar) har ikke I-landene brukt mot hellig/religiøs krig det siste 50 årene ? For å ikke snakke om antalle døde uskyldige sivile og soldater! Jeg annbefaler deg sterkt å se disse 4 dokumentarene før du drar noen faste konklusjoner av påstandene: 1 Al Gore's: An Inconvenient Truth http://www.climatecrisis.net/ 2 BBC's: Global Dimming http://www.bbc.co.uk/sn/tvradio/programmes...g_summary.shtml 3 Sir David David Attenborough Natur dokumentarer. http://www.bbc.co.uk/nature/programmes/who...enborough.shtml 4 SVT's: Planeten. http://svt.se/planeten Jeg har faktisk nå gitt Deg mange verdifulle spørsmål og inderekte også svarene om hvorfor mange mennesker føler en håpløshet og pesemissme om å endre verden til noe bedre, fordi folk i verden rett og slett ikke ønsker å bli endret på! Hvordan kan noen tilate at slikt nettopp skjer ? Hvorfor ellers er religionene i verden svært opptatte med å holde sitt budskap til punkt og prikke og er overhode ikke interessert i å høre på sannheten ? Hvordan kan man egentlig være så egen å tro på Bibelen eller Koranen uten overhode å ha hørt på fakta opplysninger som er sanne, det er jo fysiske bevis! Det er jo så naiv og egen som det går an å bli! Jorda ble jo ikke til i år 0, fra 2000 år siden! Den kom jo til 4,5 milliarder år siden! Hvor arrogant går det egentlig ann å bli ? Forstår dere ikke at dette skaper konflikter! Man blir jo opplært til noe som er rein løgn! Man kan ikke basere landene på penger og makt, hva skjer når ledere får for mye makt ? Se på det siste 100 årene, ser du ikke bevisene, så er du arrogant! Vår jord overlever BARE gjennom 2 ting: 1. Jevn delegering av jordas resursser til absolutt ALLE land inkludert fattige! (Og en fornuftig populasjon som svinger i normale kurver) 2. For at folk skal overhode være lovlydige trengs det demokratiske lover og regler som er humane/menneske-vennlige, OG som ikke er påtvunget ! Dersom man tvinger folk til å gjøre noe med makt/religion og tro som ikke er beviselig/sanne, så krenker man vedkommendes sinn! Som ALLTID ender med konflikter. Verdenshistorien er et virkelig sann bevis på det! Jorden med all biologiske mangfoldet som er, SKAL OG BØR ikke gå under pga en egoistisk løgn! Som gjør at vi ødelegger allt liv og dermed oss selv! Jorden skal bestå helt til solen har sluttet å lyse, det er først DA og BARE DA jorden skal ende! Dermed skjer det en NATURLIG ending. Hvor er det da blitt av 11 September ulykka i USA dersom det ikke har vært religion i verden ? Og forøvrig alle andre store kriger/konflikter. Kan du idet minste gi meg ett eksempel på EN stor konflikt som ikke har religiøse hensikter ? Dersom mennesker føler en håpløshet om å overhode glede sine etterkommere, les slekt, slik at det også får oppleve verden som den er blitt til ? (Dvs. med naturen i full takt med alle arter og biologisk mangfold og med normale konflikt situasjoner som oppstår som man kan leve med!) Blir ikke da mennesker veldig triste når man ikke ser ett lys i mørke pga. av deres ignoranse og stahet som faktisk er sinnsyk! Hvorfor blir det da bare flere og flere triste mennesker i verden, som overhode ikke føler at det kan si sin mening til faktisk sine egne foreldre ? Hva er vitsen egentlig å utdanne seg til noe man ønsker å være, når det rikeste av jordens 6,6 milliarder innbyggere konsumerer og ødelegger jorden for alle fremtidige generasjoner ? Dere tror at dere utvikler dere ved å bygge større og flottere. Når dere i realiteten fjerner det siste bitene av ur-skog og regnskog forøvrig som er igjenn på hele jordens overflate! Iløpet av 15 år så er all skog i Asia borte, hvor skal alle dyrene leve da ? Hvordan kan man sammenligne dvs. å ta med soya plantasjer og dyrkbar mark i oversikten over hvor mye skog som er igjenn på jorden ? En regnskog har jo million talls biologisk mangfold, hvor mange dyr lever egentlig i en soyaplantasje ? Kankje man finner 4 typer slanger der om man er heldig. Hvordan kan da sannhet vise seg å være en så stor synd i deres sinn ? Om jeg personlig skal inrømme noe som holder jeg for ett standpunkt til reine fakta og ikke til en oppdiktet fiksjon som er påtvunget alle. Det er ikke humant! Jeg har ikke tenkt å bruke livet mitt til å bli noen Gud les diktator, professor, politiker osv. Men jeg håper en dag at alle i verden kommer til å bruke sunn fornuft som er fysiskt bevist gjennom oppdagelse og funn av tidligere dyr/fossiler. Vi mennesker er faktisk også ett dyr, en dyre-art: Ett pattedyr. Hva er det Dere egentlig er redde for er det sannheten eller døden ? Vi skal faktisk alle dø en gang om vi vil det eller ei! Ingen religion kan endre det! Merk deg: For hver bidige time så utrydder og dreper rasen mennesket 17 arter ifra historien for evig og alltid! Er det verdt det ? Kanskje Sharons Stones pelskjøp og kvinners shoppe glede viser oss at verden går i feil retning, og ønsker at noen skal ta tak idet ? Dere bruker millioner på millioner for å finne ut av hvorfor folk er triste, depressive og uten jobb. Er dere virkelig så inkompetente å ikke se hva årsaken er ? Er det virkelig nødvendig å si til unge menn og kvinner at om det er selvmordsbombere/flygere så vil dere få 70 jomfruer å leke med i himmelen ? Dere må faen steike med se til å bruke sunn nordisk fornuft ! Det er en grunn at den fordømte hjernen vår er så stor som den er ! Jeg må faktisk få avslutte brevet mitt med en Æres Professor hos Oxford Universitet i England og Englands 3 mestselgende forfatter Rickard Dawkins: "Wouldn't it be lovely to believe in an imaginary friend who listens to your thoughts, listens to your prayers, comforts you, consoles you, gives you life after death, can give you advice? Of course it's satisfying, if you can believe it. But who wants to believe a lie?" Jeg har ikke tenkt å bruke Richard Dawkins ord, så jeg bruker mine egne: Det er faktisk en på denne jorden av 7 milliarder som ser litt lengre enn sin egen egoisme og lyst, og det er jeg: Nils Are Gikling og jeg er faen så stolt over det ! Evig liv av sitt eget DNA er en umulighet, uansett om du har samleie med din egen tvilling eller sønn/datter! Du kan maks videreførene genene dine i noen få generasjoner så død over pedofile og sexualforbrytere som tror det kommer lettere til himmelen gjennom ei løgn! Den dagen samfunnet oppdager dette, er majoriteten av triste og depressive mennesker godt og vel halvvert ! (For det finnes enda folk som tilber nazismen, fachisme og krig, disse er utenlatt, håper for forståelse for dette) Er jeg virkelig ett ondt, dårlig menneske fordi jeg tror på sannheten og at personer må få leve på sine egne premisser, dvs uten å fordømme noen uten grunn? Eller som Æres Professor Rickard Dawkins sier det: Er dere alle noen egoistiske sinnsyke og gale mennesker ? Man kan fakstisk begynne å lure! Jeg må personlig si at jeg faktisk er enig i Rickard Dawkins noe verbale ironiske fremstillingsstil, som f eks å si alle Amerikanere er drittsekker! Noe det kanskje faktisk er og beviser stadig for verden: http://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/article2513583.ece og Publisert: 12.01.2007 - 04:00 Av: Erik Sagflaat Utenriksredaktør i Dagsavisen. Hmm, det står vel ikke 1945 eller 1970 for den del, men det er vel skrevet i år 2007 vel ? Lenge leve fortapelsen, undergrunnen, helvette, jomfruer, Jordens Konservative egoistiske arrognte idioter ! Og resten som ikke kan se forskjell på en LØGN OG en SANNHET. Jeg kan ikke si at jeg har noen medfølelse ei Ber jeg for Dere heller. Mitt poeng er at det kanskje er på tide å vise litt større myndighet mot dette, kanskje "Ojj ojj, unnskyld men du jeg synest dere kriger vel mye nå" Det er faktisk ikke så mange som tar dette seriøst da, man må vise litt større biceps ved for eksempel å nekte import eller export av varer. Eksempelvis nekte England's LangeLed gass i 14 dager, til det stopper Sellafield anlegget for å gi ett eksempel. Jeg kan garanterer at korridor politikken kommer heelt på nye høyder noe som er vel og bra dersom man ønsker en endring! Eller som Hans Rotmo sier det: Ingenting kommer av seg sjøl, e du redd som en spøl!" Jeg tror faktisk Dere er det. Hvor mye bevis trenger man egentlig? Hvorfor har antall mennesker det siste 2 tusen år vært stabilt rundt 700-1200 millioner mennesker ? Hvordan har det da seg slik at det siste 80 årene Så har befolkningen eksplodert til nesten 7 milliarder ? Ett poeng kan jo være John Lennons fantastiske motto: Make LOVE, not war. Har det blitt mindre krig synest dere ? Livet for meg og for deres etterkommere handler faktisk om litt mer enn større forbruk og større befolkningsvekst! Forbruket veksten/religionene må avskaffes. Endret 15. januar 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Da har moderator roet ned fontbruken i førsteposten, og slettet innlegg som kommenterte denne. Slikt skal ikke tas i tråden. Det er det vi har rapportknappen til. Trådstarter anbefales å lese nettiketten. Budskapet kommer tydelig nok frem uten bruk av store røde bokstaver, kanskje tydeligere. Edit: Det ser ut til at trådstarter har postet en ny utgave som egen tråd, så da stenger vi denne. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg