Gå til innhold

Supreme Commander upgrade

Anbefalte innlegg

jeg har tenk å oppgradere pc'en pga Supreme Commander som kommer til våren/sommeren.

Nå har jeg;

Intel Pentium4 3GHz

512 MB ram [ddr]

320GB hdd [ide og USB]

ATI Radeon 9600 Pro 128MB [agp]

Har lyst på C2D, men er skeptisk, fordi det ser ut som jeg er nødt til å bytte ut så

masse for å få det, og det vil koste en del. thumbdown.gif

Noen som har noe bra tips, er klar til å bruke 3-4000.

Har også tenkt på Dual-monitor {har 2 skjermer klare til bruk}

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Bruk pengene på Ram. Anbefaler deg 2GB.

Ellers er det vel ikke så mye du får gjort. Skjermkortet er nok bra nok. Det spillet krever mest av er CPUen og RAMen.

Skal selv til å oppgradere PCen min (les: kjøpe ny), pga. dette spillet. Fant ut at jeg må skifte ut nesten alt for å få meg en prossesor som er god nok (Core 2 Duo).

Lenke til kommentar
Bruk pengene på Ram. Anbefaler deg 2GB.

Ellers er det vel ikke så mye du får gjort. Skjermkortet er nok bra nok. Det spillet krever mest av er CPUen og RAMen.

Skal selv til å oppgradere PCen min (les: kjøpe ny), pga. dette spillet. Fant ut at jeg må skifte ut nesten alt for å få meg en prossesor som er god nok (Core 2 Duo).

7968953[/snapback]

Har du testa spillet? Det krever mye av skjermkortet, da alt er i 3d ! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har testa det i singel player på demo'en, funker helt greit, begyner å hakke når mappet blir større. :thumbdown: skal teste fullversjon senere i dag.

Men jeg skal teste å kjøpe ny ram først. hvis det ikke virker kjøper jeg en oppgraderings pakke fra komplett ellerno.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg sitter faktisk og spiller spillet akkurat nå, bare tar meg en tur på hardware imens jeg bygger en gigantisk hær :w00t: Kjøpte det i går og er skikkelig fornøyd, og gleder meg til å få kjøre det på min egen maskin, ettersom jeg sitter på dama sin bærbare nå :p Men denne kjører det flytende og specsa på denne er ca: 1GB ram, 256 MB skjermkortram på GoForce 7600, Turion64 x2 1,8 GHz. Ikke noe spesielt, men jeg kjører på fullt :w00t:

Første jeg skal gjøre når jeg kommer hjem, er å klokke til 3,0 Ghz, og deretter spille Supreme Commander! :D

Lenke til kommentar

Forresten, recommended system requierments er: 3,0GHz intel eller ekvivalent AMD eller bedre; 1GB ram eller mer; 256MB video RAM med DirectX 9 Vertex Shader/Pixel Shader 2.0 support eller bedre (Ca Nvidia 6800 eller bedre) Og med dette mener de du kan få optimal opplevelse av spillet :)

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har akkuratt kjørt supreme commander på denne maskinen:

P4 3.0 Ghz

1024 mb ram

Radeon X1950 PRO Pci Express

OG spillet er ikke spillbart. Jeg er sikker på at skjermkortet nesten ikke hadde noen innvirkning på spillet. Spillet SUGER rett og slett kraften ut av prosessoren.

Her kreves det juice!

Endret av Stoly
Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har akkuratt kjørt supreme commander på denne maskinen:

P4 3.0 Ghz

1024 mb ram

Radeon X1950 PRO Pci Express

OG spillet er ikke spillbart. Jeg er sikker på at skjermkortet nesten ikke hadde noen innvirkning på spillet. Spillet SUGER rett og slett kraften ut av prosessoren.

Her kreves det juice!

7970018[/snapback]

Har testa demo'en med oppsette i min signatur med alt på maks (1680x1050) og det er ingen hakking. Tipper derfor at cpu'en din og ev. ram er en flaskehals hos deg ja.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Vel... Det viste seg nå, etter å ha spillt på den største bana med totalt 8 spillere, at denne PCen ikke klarer det... Det ble seriøst mye lagg før jeg begynte å fjerne fiendene en etter en. Så denne er god nok når en spiller 2 vs 2 men ikke mer.

Forøvrig kan jeg jo si at dette faktisk ikke burde hete Supreme Commander, men Total Annihiliation II, ettersom det er nøyaktig det spillet, bare med betraktelig bedre grafikk. Han Chris Taylor likte tydligvis eneren :)

Lenke til kommentar

akkurat rundet en kampanje i det spillet og lagg? hva er det? :p

AMD Opteron [email protected] (10x250. 1.2Ghz HTT)

Asus A8R32-MVP Deluxe

ATI X1800XT 512MB (orginal hastighet)

Corsair CMX1024-3500LLPRO x2 (timinger på 2.5-3-2-7 CR1 ved 233/466Mhz DDR)

1024x768, I ATI's CCP er 4xAnti-Aliasing med HQ adaptive AA slått på samt 16xAnisotropisk filtrering. Eneste gangene det lagget var når jeg justerte hastigheten på spillet opp over +5/6 (pluss/minus på keypaden)

så ja, spillet trenger en del cpu ;)

Lenke til kommentar

Jeg har et ATi Radeon x1950PRO kort og 3GB RAM til dette spillet, og det lagger som fy. Hjelper heller ikke så mye om jeg skrur ned på detaljene og oppløsningen. Her har vi nok et spill som desverre blir for mye for min lille AMD 64 3700+ prosessor, enkelt og greit. Til dette spillet anbefales nok en skikkelig CPU CPU CPU CPU :)

Lenke til kommentar

Recommended System

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
* Windows Vista (for DirectX 10)

* 3.0 GHz Intel or equivalent AMD processor or better (A dual-core processor is greatly recommended for acceptable performance.)

* 1GB RAM

* 256 MB Video RAM, with DirectX 9 Vertex Shader/Pixel Shader 2.0 support (Nvidia 6800 or better)

* Internet connection with Cable/DSL speeds[2]

Supreme Commander is designed to take advantage of the special features in Windows Vista and DirectX 10. All capabilities of the game, including the dual-monitor support, are still supported in the DirectX 9 version, although the DirectX 10 version might have improved graphical features.[3]

Wikipedia link

Endret av AgaKhan
Lenke til kommentar
Jeg viste ikke at det allerede hadde kommet ut spill for DX10 skjermkort  :hmm:

7994207[/snapback]

Har det, bare at det ikke er tatt i bruk enda, så det kommer vel en patch til spill som skal ta i bruk DX10.

8001702[/snapback]

Skjønte ikke hva du mente: Har det kommet ut DX10 spill eller ikke ?

Lenke til kommentar
Skjønte ikke hva du mente: Har det kommet ut DX10 spill eller ikke ?

Ja, har kommet/kommer DX10 spill.

DirectX 10 spill:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

For å ta i bruk DX10 må du ha et nVidia 8800 serie kort, det har kommet billigere versjoner av de nå.

ATI skal også komme med DX10 kort, men ikke før SP1 til vista, og det blir vel ikke før til våren.

Endret av AgaKhan
Lenke til kommentar

SP1 til Vista kommer da vitterlig i slutten av året, og ATi har ikke sagt at det finnes noen som helst sammenheng mellom de to. DX10-kortet R600 skulle egentlig vært ute nå, så ble det utsatt til midten av mars, og nå er det igjen utsatt til 3. kvartal (hvis jeg husker riktig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...