metropol Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Ok. Jeg vet mange ser rødt bare man nevner Elkjøp og tilbud, men jeg ber dere allikevel om råd på denne: Packard Bell Bærbar Ser at skjermen er litt liten, skulle gjerne hatt 17", men-men da flyr prisen igjen. Pristaket ligger sånn ca rundt dette nivået til Elkjøp. Hadde tenkt å ha en enkel surfemaskin i stua som håndterer enkle kontorapplikasjoner og som fungerer ok trådløst. Er dette et reellt godt kjøp, hva er evt alternativer På forhånd takk. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Ok.Jeg vet mange ser rødt bare man nevner Elkjøp og tilbud, men jeg ber dere allikevel om råd på denne: Packard Bell Bærbar Ser at skjermen er litt liten, skulle gjerne hatt 17", men-men da flyr prisen igjen. Pristaket ligger sånn ca rundt dette nivået til Elkjøp. Hadde tenkt å ha en enkel surfemaskin i stua som håndterer enkle kontorapplikasjoner og som fungerer ok trådløst. Er dette et reellt godt kjøp, hva er evt alternativer På forhånd takk. 7721646[/snapback] Så ut som ett godt tilbud det der. Har problemer med å finne alternativer til den prisen. mvh Lenke til kommentar
weebl Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 har alltid hatt en regel når det gjelder pckjøp! ikke kjøp pc der de selger kjøleskap! Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 har alltid hatt en regel når det gjelder pckjøp! ikke kjøp pc der de selger kjøleskap! 7722851[/snapback] Hakke sett reklamen til hifi-klubben du vel ?? Lenke til kommentar
plaank Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Ripoff fra Hi-Fi klubben sin reklame?? "Du får ikke fet lyd der de selger kjøleskap!" Anyway... Laptop modellene er stort sett de samme, uansett hvor du kjøper dem. Den PC'en trådstarter linket til virker som ett flott tilbud. God CPU, greit med minne og stor harddisk. Vanligvis står det Celeron CPU i så billige PC'er, og siden du også får integrert bluetooth, så sier jeg bare; Gå for den du EDIT: Hehe, NeXz beat me to it Endret 14. januar 2007 av plaank Lenke til kommentar
abr133 Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 denne ser bra ut med tanke på hva prisene ellers ligger på. Du må vurdere behovet ditt også. Ikke noe særlig grafikkort på denne f.eks. Heller ikke noe works, eller office pakke - men openoffice er jo gratis...Har ikke sett så mye på bærbare i det siste - men første gangen jeg har sett noen "reklamerer" med skype og adaware... Men som sagt-ser ut til at du får mye for pengene. Overraskende fra elkjøp... Lenke til kommentar
joschram Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Maskinen du linker til har bare 14" skjerm. Når du egentlig ville ha 17", så ville jeg heller sett på maskiner med 15,4" skjerm. De har blitt veldig billige nå. Til bruket du skisserer er det ikke noen vits i å bruke så mye penger på en bærbar. Billigste fra en av de store kjente er mer enn godt nok. For 5000 kroner får du en maskin som egentlig er overkill for nettsurfing, office, sortering av bilder fra ferieturen o.l. Noen eksempler: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...q8AAAEOguI03xiL http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326521 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=43274 Endret 14. januar 2007 av joschram Lenke til kommentar
xadox Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 hmmm.... vurderer å kjøpe denne til kona.... irrirerende at de ikke viser status på lageret... Lenke til kommentar
Filla Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Mye PC for pengene det der, selv om jeg må svelge et par ganger for å si det om en PB fra elkjøp. Lenke til kommentar
mck Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Mye PC for pengene det der, selv om jeg må svelge et par ganger for å si det om en PB fra elkjøp. 7723680[/snapback] Enig med deg der. Lenke til kommentar
Whatefu Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Hva med denne fra Elprice? http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....=25120&cid=5415 er den bedre eller dårligere enn den fra Elkjøp? Lenke til kommentar
metropol Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Takker for mange gode svar. Det hjelper å få tilbakemeldinger når man er usikker. Det som irriterer meg kraftig er at de bærbare ikke oppgis med vekt og varmeutvikling. Det å sitte med en bærbar i fanget kan bli en varm opplevelse over tid. Det blir rene skjære detektiv virksomheten å finne ut hva slags varme den enkelte komponent utvikler, og hvordan evt viften håndterer dette. Elprice PC'en så jo også spennende ut. Kunderservice er det vel så-som-så med hos disse kjedene antar jeg Lenke til kommentar
Whatefu Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Skjermen er større i alle fall. Jeg ser at Deal.no også har et godt tilbud. Ikke lett å vite hva man skal velge i denne jungelen! Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Gå for noe med 15,4 skjerm. Er stor forskjell etter mitt syn. Lenke til kommentar
Whatefu Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg luter meg mer til denne fra Deal: http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=4171&id=101288 HP maskin er ofte bra kvalitet, samt at du får med utvidet programvare ift. de andre tilbudene. Eller hva? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Acer og Packard Crap er 2 merker jeg distinktivt styrer glatt unna. Lenke til kommentar
metropol Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Acer og Packard Crap er 2 merker jeg distinktivt styrer glatt unna. 7726789[/snapback] Er det noe offentlig informasjon ute å går om at disse har større feilprosent enn andre, eller er det egenerfart? Lenke til kommentar
metropol Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg luter meg mer til denne fra Deal:http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=4171&id=101288 HP maskin er ofte bra kvalitet, samt at du får med utvidet programvare ift. de andre tilbudene. Eller hva? 7726657[/snapback] Ser veldig bra ut denne maskinen. Litt over budsjett, men det er tross alt en HP maskin som kanskje har noe bedre support ordninger og holdbarhet?? Lenke til kommentar
norsemen Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Er dette et godt tilbud? Er på jakt etter PC til "vanlig bruk", dvs. internett, tekstbehandling, medie center + litt spilling. Kvalifiserer den til Vista-oppgradering? PS MÅ kjøpe på Elkjøp da jeg har et gavekort. Toshiba Equium A100-299 er en kraftig PC takket være Intel Core Duo prosessor T2250 (1.73 GHz), 1024MB RAM-minne, 120GB harddisk, 5-i-1 minnekortleser og 15.4" Widescreen-skjerm. Innebygget trådløst nettverkskort (802.11a/g) og en DVD-brenner. Sammen med dette kommer 1GB minnepenn fra kvalitetsleverandøren Micro Memory og veske til PCen! Pris 7995 kr Finnes på forsiden til http://www.elkjop.no Endret 16. januar 2007 av norsemen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 (endret) Acer og Packard Crap er 2 merker jeg distinktivt styrer glatt unna. 7726789[/snapback] Er det noe offentlig informasjon ute å går om at disse har større feilprosent enn andre, eller er det egenerfart? 7732012[/snapback] Har ikke hatt disse merkene selv, men det finnes alltid andre som har erfaringer. Crapard Bell har alltid vært shady business. Elkjøp har nok mye av skylden av det. Problematiske pc'er, deler det ca. er umulig å få tak i, over normal feilandel med mere. Acer notebooks, i allefall de billige utgavene, kommer i elendig konstruksjonsmateriale, noe som forklarer den lave vekten på mange økonomimodeller. Jeg har vært rundt på forskjellige butikker som har Acer WL-gud-veit for nyskjerrighetens skyld. En kurrant test er å løfte ene hjørnet på laptop'en for å se hvor mye den "gir etter". Acer sine modeller gav vannvittig mye etter, noe som resulterer i en "jalla-følelse". Hvis kun rå specs og mest mulig harde fakta er det som ruler pengeboken din, værsågod. Du er iallefall advart. =) Mitt tips: Gjør grundig research før du setter din lit i noe. Endret 16. januar 2007 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå