Gå til innhold

Minitest Crucial 10th Anniversary PC5300

Nassuz

Anbefalte innlegg

Noen har karnsje fulgt litt med her på forumet og lest noen av mine andre poster her på forumet. Er vel ikke så vanskelig å skjønne at jeg er en speedfreak, jeg simpelthen elsker å skviise ut fsb,mhz fra pcn min....som mange andre her inne :cool:

Og i det henseende så hadde jeg tenkt å bare gi en bitteliten minitest av mine siste minnebrikker. Crucial 10th Anniversary PC5300=667mhz

Av en eller annen grunn selger ikke disse brikkene så godt,jeg tror det er av uvitenhet blandt folk,hvem vil vel kjøpe PC5300 brikker i dag blandt alle andre PC6400 og opp til PC8888 Dominatorer? Jeg skal strax fortelle hvorfor jeg kjøpte disse brikkene.

Så,disse brikkene er spesifisert til 667mhz=Pc5300. Hvorfor det kan jeg ikke si,de kunne fint vært PC6400 eller PC8000.

De er lagd for Crucial sitt 10års jubileum 1996-2006. Jeg vet at de første også kom bundla med en sjokolade :D formet som en minnebrikke ja...ikke i min eske...lol...

Så,over til det som er viktig,hvordan yter disse brikkene,eller hvor godt overklokker de.

jeg skal ikke gå vitenskapelig inn på dette,det kan dere lese i utfyllende tester på nett,google is youre friend :)

Testpc min er min lille sinna E6300@L627A B2, Asus P5B E Plus, Msi 7900GTO, Mist 600w LianLI 6277B et par Samsung SataII 80g x2 raid 0 og selvfølgelig Crucial 10th Anniversary PC5300.

tn_crucial10th12.jpg

Her er laveste cas på 400 (800mhz) hastighet,3-3-3-4 er jo meget bra for PC5300 rated brikker,hvilke andre PC5300 brikker kan gjøre dette og kjøre memtest.

Dette må jo være perfekt for en E6600 som du vil kjøre på 400fsb 1:1, 3600mhz og 3-3-3-4 er jo konge :cool:

th_memtest800mhz.jpg

Crucial er jo som kjent eid av micron,og jeg tror det må være D9### chip på disse,jeg kjenner ingen andre chip som klokker som disse på denne volten. Så jeg anntar det er D9 i en eller annen form,de gamle "Fatboy" er vel ikke lenger å få tak i,men chippene her må være selektert ut. Lav timings og de vil ha høy volt,må være D9 chip.

De vil gjerne ha høy volt, de jobber best fra 2,15 og opp til 2,4 som jeg har testet på. De vil sikkert klare mer volt også, jeg har prøvd på 2,45v men da kreves det aktiv kjøling hvis du vil kjøre de forsvarlig.

Så til det beste,bare se her 1300mhz på 2,4vdimm og de bare koser seg :dribble:

th_memtest1302mhz.jpg

Jeg tror folk er skremt vekk av ratinga PC5300 på disse brikkene, men dette er bare gull spør du meg, Crucial har til sitt jubileum gitt oss konsumenter virkelig noe å godte seg over. De er lekre å se på,liker lav timing,de kan fores med høy volt og klokke sykt hvis du vil.

Dette er mitt tredje par,alle klarte 1300mhz ved 2,4v, men dette jeg har for meg selv nå er det mer å gå på. Vil teste videre og se hva som er max, har ikke testet det ennå :cool:

Hvis det er noen fler som har disse brikkene, post deres erfaringer her,eller spør hvis dere lurer på noe.

Jeg vil si dette er min beste innvistering til nå, og de er jo ikke så værst å se på heller :) ...........

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har endelig fått råd til disse brikkene,og skulle bestille i dag.Jada,er fjernet fra prisguiden,og tomt alle steder :(...Har malt meg selv inni et hjørne,da jeg solgte Geil brikkene mine i dag,og sitter uten ram hehe.

Noen som vet om de kommer inn igjen noen steder i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Har endelig fått råd til disse brikkene,og skulle bestille i dag.Jada,er fjernet fra prisguiden,og tomt alle steder :(...Har malt meg selv inni et hjørne,da jeg solgte Geil brikkene mine i dag,og sitter uten ram hehe.

Noen som vet om de kommer inn igjen noen steder i nærmeste fremtid.

7795323[/snapback]

De er snart utsolgt over allt,jeg har reservert et par på komplett. Du kan jo prøve å bestille der. Men tror de vil bli vanskelig å få tak i etterhvert.

Hvis du ikke får tak i et par så send meg en PM og du kan kjøpe det ene paret jeg har reservert. Det er 2 stk løse,men det er det samme. Det første paret mitt gjorde 1300mhz og var 2 løse brikker som var kjøpt hver for seg. Tror de er testa så godt at de fleste er veldig like,det er min erfaring....

Lenke til kommentar
Ahh det var godt å høre Nassuz :) Skal sjekke litt til,men ser dårlig ut.

Nå hadde de plutselig 2stk på Komplett.Er fra nå av en lykkelig eier av disse brikkene  :cool:

Hvilke timings bruker du videre Nazzus?

7796584[/snapback]

Trodde jeg hadde posta mine 24/7 timing,men for å ha sagt det,jeg har egentlig ikke no 24/7 oppsett. Jeg jaller rundt med timinger og forskjellig klokk hele tiden :!:

Så det jeg poster som 24/7 timinger er vel heller stabile timinger jeg kan kjøre spill og orthos på,selv om det også forandrer seg. Noen ganger kan er sett timinger og volt være spill stabil,men krasje i orthos,så hva kalles stabilt da?

Stabilt nok for spill men ikke orthos?!.

Men,en helt sikker timing på 400fsb@800mhz minne er 3-3-3-8 på 2,25v. den kjører jeg mest på så det er nok min 24/7 setting. Ellers så liker minnet seg veldig godt på [email protected] på høy klokk,denne er fin langt opp på 1100mhz tallet. Stabil også fant jeg ut da jeg kjørte bench på min sinna E6300 på rundt 3,8ghz og 1100+minne

på allt under 800mhz bruker jeg 3-3-3-# timing.

Men,dette er veldig avhengig av hk,intel og nvidia er veldige forskjellige der. Man må prøve seg fram med sitt eget sett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...