AudiCab Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei! Vet ikke om dette er rett plas å spør men prøver allikevel. Jeg klarte ved en feiltagelse å avinstellere MS Outlook og sa mistet jeg alle mailene mine! Er det noen måte å få de tilbake? Jeg har ikke installert noe siden d skjedde. Mvh Magnus Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei, Jeg er ikke sikker på om .pst filen din ble slettet. Det kan du sjekke rimelig kjapt ved å gå til denne katalogen: C:\Documents and Settings\ditt brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Outlook Det er mulig du må ha på visning av skjulte mapper. Lykke til! Lenke til kommentar
AudiCab Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Den låg der! det var bra! Tusen takk Jeg skal til å installere windows på nytt,og da tenkte jeg at jeg skulle ta backup av mailane. Er det bare å kopiere den fila til en anna partisjon og lime den innigjen når jeg har installert office på nytt da? Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Den låg der! det var bra! Tusen takk Jeg skal til å installere windows på nytt,og da tenkte jeg at jeg skulle ta backup av mailane. Er det bare å kopiere den fila til en anna partisjon og lime den innigjen når jeg har installert office på nytt da? 7706133[/snapback] Jepp! Lenke til kommentar
AudiCab Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Den låg der! det var bra! Tusen takk Jeg skal til å installere windows på nytt,og da tenkte jeg at jeg skulle ta backup av mailane. Er det bare å kopiere den fila til en anna partisjon og lime den innigjen når jeg har installert office på nytt da? 7706133[/snapback] Jepp! 7706384[/snapback] Takk for den Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Det er ikke noe sjakktrekk å gjøre det på den måten, det er en rimelig sikker måte å få trøbbel på. Start den nyinstallerte Outlook på vanlig måte og åpne pst-fila fra Fil-menyen. Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Det er ikke noe sjakktrekk å gjøre det på den måten, det er en rimelig sikker måte å få trøbbel på. Start den nyinstallerte Outlook på vanlig måte og åpne pst-fila fra Fil-menyen. 7777972[/snapback] Merkelig. Det har fungert fint her de siste gangene. Og når du først kritiserer en løsning brukeren har fått til å fungere, forklar den ferdig. Regner med du tenker på å importere filen. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Å importere fila er heller ikke noe sjakktrekk. Da mister man en masse informasjon som lå i den opprinnelige fila. Det samme gjelder forøvrig eksportering. Hvis man reinstallerer og starter Outlook uten å legge på plass den gamle pst-fila i riktig mappe først vil det opprettes en ny pst-fil. Hvis man erstatter denne med den gamle pst-fila risikerer du at e-postprofilen på maskinen blir ødelagt. Den sikreste metoden er altså å starte Outlook første gang som vanlig, klikke File -> Open -> Outlook data file, bla deg frem til den gamle pst-fila og åpne denne. Du vil da få to sett med mapper i mappelisten. Deretter endrer du standardplassering for ny e-post til å være den gamle pst-fila (fra Tools -> Account settings) og høyreklikker på pst-fila Outlook opprettet og lukker den. Denne fremgangsmåten er den eneste som er 100 % sikker. Det betyr ikke at ingen andre metoder fungerer noen gang, det betyr bare at andre metoder kan ødelegge innstillinger eller fjerne informasjon. En artikkel på HW-no for en tid tilbake foreslo de løsningene som fungerer dårligst, uten at de har tatt seg bryet med å rette det opp. Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Å importere fila er heller ikke noe sjakktrekk. Da mister man en masse informasjon som lå i den opprinnelige fila. Det samme gjelder forøvrig eksportering. Hvis man reinstallerer og starter Outlook uten å legge på plass den gamle pst-fila i riktig mappe først vil det opprettes en ny pst-fil. Hvis man erstatter denne med den gamle pst-fila risikerer du at e-postprofilen på maskinen blir ødelagt. Den sikreste metoden er altså å starte Outlook første gang som vanlig, klikke File -> Open -> Outlook data file, bla deg frem til den gamle pst-fila og åpne denne. Du vil da få to sett med mapper i mappelisten. Deretter endrer du standardplassering for ny e-post til å være den gamle pst-fila (fra Tools -> Account settings) og høyreklikker på pst-fila Outlook opprettet og lukker den. Denne fremgangsmåten er den eneste som er 100 % sikker. Det betyr ikke at ingen andre metoder fungerer noen gang, det betyr bare at andre metoder kan ødelegge innstillinger eller fjerne informasjon. En artikkel på HW-no for en tid tilbake foreslo de løsningene som fungerer dårligst, uten at de har tatt seg bryet med å rette det opp. 7780520[/snapback] Og hvilke kilder har du? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Både egen erfaring og anbefalinger fra samtlige MVP-er du finner i newsgruppene på microsoft.public.outlook.* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå