Gå til innhold

Mistet alle mailene i Outlook


AudiCab

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg er ikke sikker på om .pst filen din ble slettet. Det kan du sjekke rimelig kjapt ved å gå til denne katalogen:

 

C:\Documents and Settings\ditt brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Outlook

 

Det er mulig du må ha på visning av skjulte mapper.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Den låg der! :) det var bra! Tusen takk :)

 

Jeg skal til å installere windows på nytt,og da tenkte jeg at jeg skulle ta backup av mailane. Er det bare å kopiere den fila til en anna partisjon og lime den innigjen når jeg har installert office på nytt da?

7706133[/snapback]

 

Jepp! :)

Lenke til kommentar
Den låg der! :) det var bra! Tusen takk :)

 

Jeg skal til å installere windows på nytt,og da tenkte jeg at jeg skulle ta backup av mailane. Er det bare å kopiere den fila til en anna partisjon og lime den innigjen når jeg har installert office på nytt da?

7706133[/snapback]

 

Jepp! :)

7706384[/snapback]

 

 

Takk for den :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er ikke noe sjakktrekk å gjøre det på den måten, det er en rimelig sikker måte å få trøbbel på. Start den nyinstallerte Outlook på vanlig måte og åpne pst-fila fra Fil-menyen.

7777972[/snapback]

 

Merkelig. Det har fungert fint her de siste gangene. :) Og når du først kritiserer en løsning brukeren har fått til å fungere, forklar den ferdig. Regner med du tenker på å importere filen.

Lenke til kommentar

Å importere fila er heller ikke noe sjakktrekk. Da mister man en masse informasjon som lå i den opprinnelige fila. Det samme gjelder forøvrig eksportering.

 

Hvis man reinstallerer og starter Outlook uten å legge på plass den gamle pst-fila i riktig mappe først vil det opprettes en ny pst-fil. Hvis man erstatter denne med den gamle pst-fila risikerer du at e-postprofilen på maskinen blir ødelagt.

 

Den sikreste metoden er altså å starte Outlook første gang som vanlig, klikke File -> Open -> Outlook data file, bla deg frem til den gamle pst-fila og åpne denne. Du vil da få to sett med mapper i mappelisten. Deretter endrer du standardplassering for ny e-post til å være den gamle pst-fila (fra Tools -> Account settings) og høyreklikker på pst-fila Outlook opprettet og lukker den.

 

Denne fremgangsmåten er den eneste som er 100 % sikker. Det betyr ikke at ingen andre metoder fungerer noen gang, det betyr bare at andre metoder kan ødelegge innstillinger eller fjerne informasjon.

 

En artikkel på HW-no for en tid tilbake foreslo de løsningene som fungerer dårligst, uten at de har tatt seg bryet med å rette det opp.

Lenke til kommentar
Å importere fila er heller ikke noe sjakktrekk. Da mister man en masse informasjon som lå i den opprinnelige fila. Det samme gjelder forøvrig eksportering.

 

Hvis man reinstallerer og starter Outlook uten å legge på plass den gamle pst-fila i riktig mappe først vil det opprettes en ny pst-fil. Hvis man erstatter denne med den gamle pst-fila risikerer du at e-postprofilen på maskinen blir ødelagt.

 

Den sikreste metoden er altså å starte Outlook første gang som vanlig, klikke File -> Open -> Outlook data file, bla deg frem til den gamle pst-fila og åpne denne. Du vil da få to sett med mapper i mappelisten. Deretter endrer du standardplassering for ny e-post til å være den gamle pst-fila (fra Tools -> Account settings) og høyreklikker på pst-fila Outlook opprettet og lukker den.

 

Denne fremgangsmåten er den eneste som er 100 % sikker. Det betyr ikke at ingen andre metoder fungerer noen gang, det betyr bare at andre metoder kan ødelegge innstillinger eller fjerne informasjon.

 

En artikkel på HW-no for en tid tilbake foreslo de løsningene som fungerer dårligst, uten at de har tatt seg bryet med å rette det opp.

7780520[/snapback]

 

Og hvilke kilder har du? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...