Gå til innhold

Dream Theater - verdens beste musikk?


loathsome

Anbefalte innlegg

Har hørt på DT i et par år nå, og de er så inn i granskauen fantastisk. Jeg hører på *mye* annen musikk, men i mine ører er det INGENTING som i det hele tatt kan sammenlignes med DT. (Jeg har hørt sånn ca. det meste som finnes av annen progressiv metal osv.)

 

dream-theater-2_150x200.jpg

 

Petrucci er fantastisk på gitar, LaBries vokal er unik og jeg liker den bare mer og mer, Myung eier alle bassister og til slutt; Jordan Rudess - Mitt idol når det gjelder musikk. Til sammen danner disse det perfekte band, uten tvil i mine ører (og øyne). Jordan Rudess har vært inspirasjonen til min "karriere" når det gjelder keyboard / piano. Jeg har møtt han to ganger, og jeg har bilde av meg og hele bandet ( :w00t::w00t: ) - Vært backstage hele tre ganger. Jeg er selfølgelig medlem av Jordan Rudess Online Conservatory, og har vært det så lenge jeg kan huske.

 

Favorittsangen min var lenge «Beyond This Life» pga. den kongelige gitar/synth-soloen, og i min begravelse skal «The Spirit Carries On» spilles.

 

Min MP3-spiller består nå av antall artister: 1 - Dream Theater.

Hva synes dere om Dream Theater?

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du definere "kjedelig"? - Hver eneste sang er jo variert som bare faen. :)

7705324[/snapback]

Kjedelig= uinterressant, får meg til å kjede meg, ikke spennende å høre på. De er flinke på instrumentene sine, men jeg synes de lager relativt platt musikk.

 

Og jeg synes ikke sangene er voldsomt varierte heller. Men så hører jeg jo på en god del veldig eklektisk musikk.

 

Uansett... Ikke noe vits å krangle om Dream Theatre. Jeg har gitt de bedre sjanse enn jeg ville gitt de fleste band, siden de jeg kjenner som liker dem skryter så hemningsløst av dem, men dess mer jeg hører, dess kjedeligere blir det.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Dream Theater er absolutt et av mine favoritt band også. Kongen av prog metal. Ingen tvil om at samtlige bandmedlemmer er blant verdens flinkeste på sine instrumenter, og som gitarist må jeg si at John Petrucci er en av mine fremste inspirasjonskilder. Personlig mener jeg James LaBrie er den som trekker noe ned, dog ikke mye. Synes han synger som en gud på mange av låtene, men han synger litt surt live til tider. Dessuten kan stemmen hans bli noe slitsom.

 

Alt i alt er DT et fantastisk band. De er flinkere enn de fleste og lager utrolig bra musikk. Det nærmeste man kommer av den kvaliteten innefor noenlunde samme sjanger synes jeg faktisk er Pagan's Mind.

 

Når det gjelder favoritt sanger kan jeg vel egentlig nevne veldig mange, men blant de ypperste synes jeg er Pull Me Under, As I Am, Solitary Shell, Erotomania, Another Day, The Mirror, Beyond This Life, Through Her Eyes, Metropolis og This Dying Soul.

 

De beste albumene deres mener jeg er Images And Words, Awake og Train Of Thought.

Lenke til kommentar

Images and Words, Scenes from a Memory og Train of Thought er knall. Det andre liker jeg ikke, blir for pompøst og kjedelig.

 

Folk skryter så av skillza deres, merkelig at de ikke klarer å lage enda bedre musikk med "verdens beste gitarist" "verdens beste trommis" "verdens beste bassist" og "verdens beste på keyboard"....

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Images and Words, Scenes from a Memory og Train of Thought er knall. Det andre liker jeg ikke, blir for pompøst og kjedelig.

 

Folk skryter så av skillza deres, merkelig at de ikke klarer å lage enda bedre musikk med "verdens beste gitarist" "verdens beste trommis" "verdens beste bassist" og "verdens beste på keyboard"....

7705574[/snapback]

 

Selv om de er "verdens beste" musikere, så er vel ikke det synonymt med at de lager musikk som alle liker. Det er vel strengt tatt umulig.

Lenke til kommentar

Jeg ble gjort oppmerksom på bandet i 2000, og man kan vel si at jeg "falt pladask", som det så fint heter. Har kjøpt alt de har gitt ut, sett dem live tre ganger og gleder meg stort til neste studioskive (våren 2007).

 

Jeg er imponert over hva de klarer sette sammen. Fra barske macho-riff til nydelige ballader, fra vanvittige tekniske utbrudd til tilnærmet popmusikk. Samtidig forstår jeg at dette nok ikke er alles kopp med te; "oppvisningsfaktoren" kan være rimelig høy.. Men, jeg syns det ER litt kult jeg, at noen faktisk gidder øve seg svingode og viser det. Bedre enn mange av disse skranglebandene (The et-ellerannets) som lærer tre akkorder og gnåler i vei. Musikk er kunst. Da er det fint om kunstneren bruker litt tid på å perfeksjonere arbeidet sitt.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det smak og behag så det holder. Fars klassiske verker har ingenting her å gjøre. Men det skal ikke legges skjul på at de er inn i hampens dyktige - uansett om man liker stilen eller ikke.

 

Jeg ble gjort oppmerksom på bandet i 2000, og man kan vel si at jeg "falt pladask", som det så fint heter. Har kjøpt alt de har gitt ut, sett dem live tre ganger og gleder meg stort til neste studioskive (våren 2007).

 

Jeg er imponert over hva de klarer sette sammen. Fra barske macho-riff til nydelige ballader, fra vanvittige tekniske utbrudd til tilnærmet popmusikk. Samtidig forstår jeg at dette nok ikke er alles kopp med te; "oppvisningsfaktoren" kan være rimelig høy.. Men, jeg syns det ER litt kult jeg, at noen faktisk gidder øve seg svingode og viser det. Bedre enn mange av disse skranglebandene (The et-ellerannets) som lærer tre akkorder og gnåler i vei. Musikk er kunst. Da er det fint om kunstneren bruker litt tid på å perfeksjonere arbeidet sitt.

7706084[/snapback]

 

Helt enig med deg :thumbup:

 

Hørte på de, syntes de bare brølte uten noen rytme.

7706027[/snapback]

 

La meg gjette; En random sang fra KazAa som egentlig er Slipknot men tagget feil? Amen to that!

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke vokalisten...

De er drit gode teknisk, men er ikke så veldig glad i musikken pga det er for variert... vanskelig for noen å forstå kanskje, men det er i hvert fall min mening

 

EDIT: Det blir litt kjedelig fordi flere av sangene varer over 20 minutter

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar

Det finnes mye god musikk der ute. Dream Theater er en av bandene jeg setter høyt, selv om mange kan blåse meg avgårde på samme måte.

Forskjellen er at jeg stadig kommer tilbake til Dream Theater, uten å være det minste lei. Det er pratiskt talt ingen andre band som har den samme effekten på meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...