avalaker Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Hei Sliter litt med at når jeg skal lage eit bilde som en link så blir det feil ved a:hover (Se bildet) Det skal bli sånn som bildet "Firefox" Viss dette er umulig så kan jeg få alle til å se ut som "Opera" Vil ivertfall ikke ha det slik som "IE" Håper på svar Edit: bildet ja Endret 12. januar 2007 av avalaker Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hvis jeg tolket det rett så vil du ikke ha border rundt, eller? Slik fjerner du i allefall bordern på lenkede bilder! a img{ border:0px; } Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Jepp, til nøden so kunne jeg fjerne rammene, men viss jeg kan ha gul ramme i alle netleserene, så vil jeg heller det. Kan jeg det? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Javisst! Slik: a img { border: 2px solid #ffc803; } Er ikke CSS flott Endret 12. januar 2007 av JohnRichard Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Javisst! Slik: a img { border: 2px solid #ffc803; } Er ikke CSS flott 7704803[/snapback] Men nå blir det jo gul ramme uansett Jeg vil ha gul ramme når jeg drar pilen over bildet, og ingen ramme når jeg ikke holder pilen på bildet... Jeg er litt dårli til å forklare, men håper du skjønner hehe Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg fant det ut a:link img { border: 2px solid #ffffff; } a:visited img { border: 2px solid #ffffff; } a:hover img { border: 2px solid #ffc803; } Takk for hjelpa folkens!!! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Du kan skrive a img { border: 2px solid #ffffff; } i stedet for a:link og a:visited, hvis de er like selvsagt. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Ingen kant er jo slik da. Ditt forslag er jo bare hvit kant på hvit bakgrunn sikkert Sånn for å pirke litt! a img { border: none; } a:hover img { border: 2px solid #ffc803; } Endret 14. januar 2007 av JohnRichard Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 JohnRichard: Da vil jo hele saken flytte på seg ved hover, så så lenge bakgrunnen er helt hvit, er metoden han kom fram til selv den beste, med modifikasjonene til Runar. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Det problemet har jeg faktisk aldri opplevd, men det er kanskje bare tilfeldig da, hehe. Fint poeng Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Kan selvfølgelig enkelt løses med 2px margin når ramma er borte, noe som jo er bedre i alle tilfeller når jeg tenker meg om. Margin er jo gjennomsiktig Endret 14. januar 2007 av Mr.Berg Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Ah, jeg er en margin/padding-whore (withespace ) - sikkert derfor jeg aldri har hatt «hoppende» bilder (Leif was here ) Endret 14. januar 2007 av JohnRichard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå