Gå til innhold

Hvilken flatTV bør du velge? Budsjettrangert liste

Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løpende guide for de beste flat-TVene innenfor gitt budsjett

Les meg:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Det florerer med tråden som "Jeg har x-penger: hvilken TV bør jeg velge." Tenkte at vi heller kunne ha en tråd oppdatert på løpende bånd med de beste TVene  av LCD og plasma i hver prisklasse. Foreslår følgende klasser:

•  
  • > 6999kr

• 7000kr - 9999kr

• 10000kr - 14999kr

• 15000kr - 19999kr

• 20000kr - 29999kr

• 30000kr <

• Mest for pengene uansett prisklasse

Jeg tar for gitt at folk ønsker den beste og største i hver prisklasse.

For å få dette til fungere, må samtlige delta med forslag med tilhørende lenke til prisguiden.

Er dette en god idè eller bortkasta tid?

7689907[/snapback]

Så en gjør altså et meget godt kjøp ved å velge 40"-Samsungen til 9995 kr? ;)

Lenke til kommentar

Det absolutt beste ville vært sortering etter både pris og tommer, men jo flere krav som stillles jo mindre gjennomførbart blir prosjektet..

Men mitt poeng var hvertfall at den beste overgår den største i mine øyne.. Kanskje en sortering etter LCD og plasma og? :p Blir nok å sette fingrene i

Lenke til kommentar

Sony KDL-40W2000 har jo fått endel supre kritikker og er vel også en av de første LCD skjermer som slår plasma på svart-nivå.

(Supertest vinner "What Hi-Fi November).

Ligger i prisklasse 20000kr - 29999kr.

Skjermens oppløsning bør også føyes til på listen din. Det er jo svært interessant å vite ved et øyekast om skjermen støtter HD oppløsning uten å måtte nedskalere bildet.(Slik dessverre tilfellet er med mange Plasma skjermer) Dessuten ser man da raskt at Tatung skjermen er et meget bra kjøp til 17000 da den støtter FullHD!

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Lyd&Bilde nevner 13k mens importøren viser til 10k Jeg er litt usikker så jeg tok med begge prisene :)

@HeltNils,

Jeg tenkte at mest for pengene kan være en kategori der du får en særdeles bra TV med størrelse, pris og spesifikasjoner takk i betraktning. Er man på jakt etter en TV og ikke har noen anelse om hvilken man bør velge, så syntes jeg de TVene man kjøper under denne kategorien skal være et godt kjøp.

Best bilde blir kanskje altfor subjektivt og ensforming dominert av plasmaskjermer av topp kvalitet og en pris svært få har råd til (f.eks de beste fra Pioneer.)

Syntes man ikke skal henge seg på full HD og ikke full HD. Skal man ha en TV til å bruke med ordinære HD sendinger, er det like greit med 720p siden dette er oppløsningen som kommer til å bli kringkastet. Ja, full HD er helt klart å foretrekke siden HD-DVD samt flere konsoller kommer til å bruke det men 1080p er jo utelukket på TVer over 15k, en prisklasse jeg ville tro de færreste kommer til overstige :)

Men igjen, full HD 1080p er helt klart å foretrekke hvis man har råd til det. Derfor har jeg satt en tagg på de som har det.

Grunnen til at jeg har satt Enox under "Mest for pengene", er fordi jeg stoler på L&B når de gjør en grundig vurdering av kvaliteten med den kunnskaper og efaringen de har, og gir TVen nærmest full pott på alt.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Ja, jeg så det nå. Men det virker som om Target kun selger til bedrifter, så jeg håper prisen på sidene deres er veiledende! Noen som vet noe mer om dette?

Kommer til å kjøpe den om den koster 10 lapper, får jo kongescore på alt som betyr noe (alt utenom lyd).

Edit: Eventuelt så er siden deres litt uforståelig. Ser at man kan få passord tilsendt, og at registrerte kunder uten mulighet for netthandel har en egen link, men man kan visst ikke registrere seg. Er vi vanlig dødelige "konsumentmarkedet", eller er det de som vi handler av?

Endret av LoCDoG
Lenke til kommentar
du kan fjerne tatung tven, de som har kjøpt den returnerer den pga knitrelyder hvis du har baklysene over et gitt nivå.

7716864[/snapback]

Alle modeller laget etter 15. Des. skal ha fått en annen spenningsregulator til baklyset, for å unngå at dette problemet oppstår på enkelte modeller.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
du kan fjerne tatung tven, de som har kjøpt den returnerer den pga knitrelyder hvis du har baklysene over et gitt nivå.

7716864[/snapback]

Alle modeller laget etter 15. Des. skal ha fått en annen spenningsregulator til baklyset, for å unngå at dette problemet oppstår på enkelte modeller.

7717636[/snapback]

uansett så er det ingen grunn til at den den tven skal stå på den listen. den støtter ikke 1080p/24 så det er nok en "nesten" full-hd skjerm, og den har problemer med støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...