Gå til innhold

Kan ikke klokke. [løst, nytt spm.] :)


loathsome

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nettopp svidd av over 2k på et par OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. minnebrikker fra netshop.no. Nå kan jeg ikke klokke lengre en 2.70GHz (Har en E6600-CPU), hva er problemet? Før kunne jeg runde av 3.5GHz med en sugebrikke. Har det noe å si om de står i single / dual channel? (Prøvd begge). Takk for svar :)

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv igjen, kan gå opp til 2.2V på minnet også, mer enn 2.2V bryter garantien på minnet.

7691790[/snapback]

 

Han bryter jo garantien ved å øke frekvensen uansett :whistle:

7692590[/snapback]

 

Nope. Man kan overklokke så mye man vil egentlig, så lenge man ikke rører volten over 2.2 volt. Selv kjører jeg disse brikkene på 2.3 volt, så jeg har brutt garantien, men jeg driter litt i det :D

Lenke til kommentar

Stemmer, står på embalasjen faktisk :) Men jeg lurer på en ting. Har nå fått CPUen opp i 3.6GHz uten problemer :w00t: - Hvor lavt kan jeg sette timings? Hva burde jeg prøve på? (4-5-4-15 står de på nå). Og igjen; Burde jeg sette de i single eller dual channel? Takk for svar!

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Prøv igjen, kan gå opp til 2.2V på minnet også, mer enn 2.2V bryter garantien på minnet.

7691790[/snapback]

 

Han bryter jo garantien ved å øke frekvensen uansett :whistle:

7692590[/snapback]

 

Totalt feil, hvis man øker volten over det produsenten har satt så ryker garantien( som om noen finner ut av det). Samme gjelder cpu..så lenge du ikke tar volten over det som er satt av fabrikanten så ryker ikke garantien.

Dual Channel bør du sette de i, du får bedre ytelse da.Prøv å sett der du har 15 ned til 10:)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Stemmer, står på embalasjen faktisk :) Men jeg lurer på en ting. Har nå fått CPUen opp i 3.6GHz uten problemer :w00t: - Hvor lavt kan jeg sette timings? Hva burde jeg prøve på? (4-5-4-15 står de på nå). Og igjen; Burde jeg sette de i single eller dual channel? Takk for svar!

7692782[/snapback]

helt klart dual channel. når det gjelder timings så kommer det helt ann på hvor høy frekvens du kjører minnet på. vis du kjører minnet på veldig høy frekvens så kan det være en ide å slakke litt opp på timings, lav frekvens så setter du timings litt ned :)

 

det kommer jo selfølgelig også helt ann på minnet. noen minnebrikker klarer mer enn andre :)

Endret av fredblic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...