Moskus Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei! Jeg er på leting etter en mediaspiller (gjerne en DVD-spiller) som gjerne har harddisk, men som iallfall har mulighet til å spille av DivX/Xvid fra en server på nettverket. Kan den også streame wmv/asx så er det en utrolig stor. Det vil også være en fordel om den ikke er altfor dyr, da det muligens skal kjøpes flere. Er det noen der ute som vet om en spiller som ligner på dette? På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
qdos Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg har en Kiss VR-558 og er veldig fornøyd med den. Har alt du spør etter (usikker på asx), og i tillegg veldig bra EPG med mulighet for å styre opptak via internett/mobil. Selges av flere for under 4000 (og noen for opptil 7000). Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Ooooh! Den så heftig ut! Noen billigere alternativer der ute? Hva om jeg kutter krav om harddisk? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Flere Kiss-alternativer hvis du kutter ut HDD... Men da mister du muligheten for timeshifting (pause live TV), samt opptak av TV-programmer. Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Hvis du går bort fra kravet om harddisk. En d-link DSM-320RD kan gjøre det mest av det du ønsker til under 1000 kr. Med TVersity - The Universal Media Server for Home and Internet Content får du støtte for streaming av webtv (asx m.m) , samt at programmet konverterer en del formater spilleren ikke tar. Har også minnekort leser. Hvis du går bort fra at du trenger DVD kan DSM-520 også være et alternativt (betalte 2500 ink frakt fra databutikken.com), gjør alt 320'en gjør samt at den har HDMI. Har også USB utgang som lar deg spill av innhold direkte fra USB disk Fra kiss kan du kjøpe de fleste modellene, selv har jeg en dp-500 og en dp-600, og med EZlinkNG softwaren fungerer de fleste fomater greit. (Ikke streaming av webtv). Tror jeg betalte 3100 når jeg kjøpte DP-600'en i mars. Har også USB utgang som lar deg spill av innhold direkte fra USB disk Endret 11. januar 2007 av Arcus Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Takk for hjelpen begge to! Mulig at det blir DSM-320 da, ettersom prisen er mer riktig for meg for tiden (det er så mye annet som koster penger i denne verden). Hva krever TVersity av datakraft? Jeg har en gammel server stående å svive med 2 x Pentium III 800 MHz. Ikke allverdens altså, men den klarer fint å streame ut video ved bruk av VLC. Vil TVersity kunne kjøre på den maskinen? (Prøvde å finne krav spec, men det var vanskelig å finne). Lenke til kommentar
PowerZone Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Takk for hjelpen begge to! Mulig at det blir DSM-320 da, ettersom prisen er mer riktig for meg for tiden (det er så mye annet som koster penger i denne verden). Hva krever TVersity av datakraft? Jeg har en gammel server stående å svive med 2 x Pentium III 800 MHz. Ikke allverdens altså, men den klarer fint å streame ut video ved bruk av VLC. Vil TVersity kunne kjøre på den maskinen? (Prøvde å finne krav spec, men det var vanskelig å finne). 7700477[/snapback] Jeg kjører TVersity på en 'media server', den har AMD Duron 1300 prosessor og 256ram og mange disker... Fungerer fint. TVersity bruker veldig lite kraft, mest når det oppdaterer. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg kjøpte til slutt DSM-320 på fredag, og fikk bare testet litt i helgen. Veldig interessant spiller! Den medfølgende programvaren (serveren) er ikke veldig god, så jeg prøvde med TVersity. Den spiste en del CPU-kraft da jeg spilte filer i "eldre format" (typisk 3.11) eller tilsvarende (mulig den mangler minne, har kun 256 MB RAM). Så i kveld prøver jeg den på den "nest dårligste" maskinen (en AMD Athlon XP1600+). Men jeg er veldig fornøyd så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå