Gå til innhold

Lovlig å selge konto?


Anbefalte innlegg

Har i disse dager tenkt på å selge World of Warcraft kontoen min. Derfor har jeg søkt litt rundt og sjekket opp lovligheten rundt dette, men jeg får ikke helt dannet meg et klart bilde om hvorvidt dette er lovlig eller ikke. Noen steder sier folk at det er lovlig å selge kontoen sin, så lenge en også selger boksen med CD-ene i, CD-keyen og alle de fysiske tingene, i tillegg til kontoopplysningene. Andre steder sier folk at det ikke er lovlig uansett hvor mye dill dall du gir fra deg når kontoen er solgt.

 

Så kan noen av dere gi meg et ordentlig svar med skriftlig bevis fra Blizzard?

 

Takker så mye for all hjelp.

 

Kasp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg kan forstå så kan du fint selge boksen, cd'ene, keyen... Men du kan ikke selge kontoen. Kontoen er lagret hos Blizzard, og er deres eiendom, men brukes av deg (navnet du registrerte deg på). Det er kun du som får lov å bruke kontoen. Ergo er det fint lite vits i å selge boks, cd'er osv.

Lenke til kommentar

Du kan ikke selge den, at all. Selv ikke med boks og whatever, står ganske klart i ToS..

 

E. Blizzard Entertainment does not recognize the transfer of Accounts, and any unauthorized transfer of the World of Warcraft software will result in the permanent deletion of the Account attached to that software. You may not offer any Account for sale or trade, and any such offer:

 

i. is a violation of this Agreement;

ii. may result in suspension or termination of the Account at Blizzard Entertainment's sole and absolute discretion; and

iii. will not be opposable to Blizzard Entertainment.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...