Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hei skall snart kjøpe ny lett-mc!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay, ingen av dem har særlig godt toppfart eller aks. Du blir kjørt fra av en blodtrimma moped.

 

 

Ville heller gått for en Honda NSR eller en Aprilia RS. Disse kan du få rimelig bra aks og RSen kan du kjøre til nåla butter mot tallet 180.

 

Både RSen og NSRen kan du få til rundt 30K. Og veldig gode sykler.

 

 

Mitt råd. :)

Lenke til kommentar

eg er vill ha 4t. mye kulere lyd... fetere påtte osv

 

eg har sett på disse sykklene får du får ein fine 2004-2005. får rundt 25-28tusen..

 

viss eg kjøper ein 2t. seies det at eg bør sjiffte stempel itte ca 30000km.

dette slepper eg på ein 4t.

slepper å blande inn olje i bensinen.. olja kosster flesk.

Hyosung gt125 er mye bere å kjøre enn den lille aprillia rs.

har prøvd ein rs. måtte jo strekke meg etter styre. kan ikkje tenke meg å kjøre langt i den stillingen.

 

ein 2t ganske ny er myje dyrere.

mer velikehåld.

 

derfår har eg bestemt meg får å gå får ein relativt billige 4t.

Lenke til kommentar
eg er vill ha 4t. mye kulere lyd... fetere påtte osv

 

eg har sett på disse sykklene får du får ein fine 2004-2005. får rundt 25-28tusen..

 

viss eg kjøper ein 2t. seies det at eg bør sjiffte stempel itte ca 30000km.

dette slepper eg på ein 4t.

slepper å blande inn olje i bensinen.. olja kosster flesk.

Hyosung gt125 er mye bere å kjøre enn den lille aprillia rs.

har prøvd ein rs. måtte jo strekke meg etter styre. kan ikkje tenke meg å kjøre langt i den stillingen.

 

ein 2t ganske ny er myje dyrere.

mer velikehåld.

 

derfår har eg bestemt meg får å gå får ein relativt billige 4t.

7687101[/snapback]

 

 

Fetere lyd, men blir busta av en moped? :!:

 

Jaha.

 

Mest sansynlig kommer du aldri til å skifte stempel, med mindre du kjører mye.

Man blander ikke olje i bensinen manuelt.

Og RS er mye bedre å kjøre. Tro meg, mye mer power, som gjør kjøregleden bedre.

 

En brukt 2t er ikke dyr.

Lenke til kommentar

Du skal skifte olje og skifte ventiler / ventil fjører og det er likt , eller kanskje mer vedlikehold ved en 4takter iforhold til en 2 takter.

 

Skal jeg anbefale en sykkel som er pen, lett å kjøre, med mye muskler, allaround sykkel, blir det KTM EXC 125cc.

 

ca 38-42 gamp, kan skifte dekk til cross/ snø dekk, slicks, den er lett å kjøre, å balansert så det er lett å få den på bakhjulet - å holde den der.

 

Men prisen er kanskje en annen sak.

Lenke til kommentar

Det er da mye mer å passe på med en 2 takter folkens, skal du kjøre lengre strekninger så vil 4 takter vere overlegent, og du klarer å holde fartsgrensen i hele norges land med en 4 takter (går vel 110-115 km/t). og 4 takts motorer er mindre vedlikehold en 2 takter uansett. så jeg vil bringe fram konklusjonen at 4 taktere er for en som vil kjøre et stykke med noenlunde komfort og slippe å tenke på å kjøre ved variert turtal og en som ikke liker og skru og ikke liker å bruke en formue på bensin, menst to-taktere er mer for de som vil skru og leke seg i godt over fartsgrensene.

 

håper svaret var til mer hjelp en mange av de usakelige svarene ovenfor :)

 

edit: dette som jeg såg folk skrev at du blir busta av en moped, men hvem bryr seg igrunnen ? jeg mener at en sykkel som går over 100 km/t holder i massevis uansett.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Det er da mye mer å passe på med en 2 takter folkens, skal du kjøre lengre strekninger så vil 4 takter vere overlegent, og du klarer å holde fartsgrensen i hele norges land med en 4 takter (går vel 110-115 km/t). og 4 takts motorer er mindre vedlikehold en 2 takter uansett. så jeg vil bringe fram konklusjonen at 4 taktere er for en som vil kjøre et stykke med noenlunde komfort og slippe å tenke på å kjøre ved variert turtal og en som ikke liker og skru og ikke liker å bruke en formue på bensin, menst to-taktere er mer for de som vil skru og leke seg i godt over fartsgrensene.

 

håper svaret var til mer hjelp en mange av de usakelige svarene ovenfor :)

 

edit: dette som jeg såg folk skrev at du blir busta av en moped, men hvem bryr seg igrunnen ? jeg mener at en sykkel som går over 100 km/t holder i massevis uansett.

7757512[/snapback]

 

Vel, siden det er litt lettere å ta mopedlappen så kan det virke som et bedre alternativ. Uansett, synes svaret ditt var veldig bra!

Lenke til kommentar
bla bla bla , masse skrap

 

håper svaret var til mer hjelp en mange av de usakelige svarene ovenfor :)

 

 

edit: dette som jeg såg folk skrev at du blir busta av en moped, men hvem bryr seg igrunnen ? jeg mener at en sykkel som går over 100 km/t holder i massevis uansett.

7757512[/snapback]

 

For det første, svaret mitt var ikke usaklig.

 

Og for det andre, du syns det er greit å bli frakjørt av moped, med lett, fordi greia di går i 45km/t.

 

Og for det tredje, ja, jeg driver person angrep. Neeeida ! :) jeg bare merker meg ekstra det du sier, å du sier veldig mye dumt, så da ser det veldig ut som om jeg tar person angrep.

Lenke til kommentar

Vel nå må jeg få forsvare meg litt :p den dere gresshoppe tråden som jeg var ganske aktiv i var på en veldig kjedlig kveld jeg og en kamerat måtte finne noe å gjøre på å da går vi ofte på forum å skriver mye dumt, flott da hadde jeg fått sakt det.

 

Jeg skrev mange av de usakelige postene men ikke alle ;)

 

Og Greia mi kommer til å gå i 90-100 om en måndes tid når jeg får effektanlegge mitt.

 

og dette du kaller mye skrap , finner du noe feil i det jeg skriver egentlig ? bare lurer. å hva dumt er det har sakt egentlig når en san ser over denne gresshoppe tråden ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
hei.. lurte på åm det er store fårskjeller på Daelim Roadwin og Hyosung gt125?

 

toppfart

 

aks

 

og lignende

 

takk på fårhand.. :)

7667415[/snapback]

 

Viss du har litt penga mellom fingrane så kjøp deg ein ktm 125 di er veldig dyre + du må registrere eller finne en som er men den parkerer aprilia rs og honda NSR men det er jo veldig dyrt:D

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

En 4-takter blir IKKE frakjørt av en blod-trimmet moped.

De 75 ekstra CC'ene gjør jobben sin ;)

 

Og som konkludert tidligere i tråden, er en 4-takter mer voksen og KOSELIGERE. :love:

 

Dessuten (personlig syn på saken) ser de fleste 4takterne ut som bedre/dyrere sykler (selv om de ikke er det), plastrakketter kan jeg styre meg for.. Plast ser billig og kjipt ut IMHO.

 

 

edit:

überbump, beklager, glemte at jeg søkte på tråder og så denne på første side, trodde den var ny :no:

Endret av Strindmo
Lenke til kommentar

Kjørte selv en Honda Varadero 125 i 2 år, var ille å kvitte seg med den mot å få bil.

 

Er uten tvil den feteste 4t lettvekter som finnes, bøyer meg i støvet for Honda.

 

Bra aks, nyyydelig lyd, dritpen og du får faktisk masse ros fra folk med MC. Få som fatkisk tror at det er en lettvekter =D Få som har mye godt å si om disse "motorsagene" på hjul :D Faen å de bråker :!:

 

ps. toppfart på 120 om du lurte :p ble aldri eid av en moped, og med dagens bensinpriser så sparer du sikkert inn de ekstra pengene du kaster inn i en 4t, som du med litt renhold kan selge for det du kjøpte den den for ;) det gjorde jeg =)

Endret av carlis87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...