Gå til innhold

Spillverket.no: Profilside for spillutviklere.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kom i dag til å tenke på noe jeg synes gamer.no mangler og som er, spør du meg, noe som kunne vært meget nyttig, delvis innovativt (i forhold til andre spillsider) og bedre muligheter for å finne det man leter etter.

 

Som dere har en profilside for spill og enkelte konsoller, syns jeg og det burde være en side beregnet for spillutviklere, når en anmelder skrev en sak ville han ikke bare kunne knytte saken opp mot et spill, men også en spillutvikler. Denne første muligheten beskrevet burde dog ikke bli brukt i mange tilfeller, for det viktigste hadde vært å kunne knytte en produktside for et spill opp mot en profilside for en spillutgiver. Og denne muligheten har dere jo for så vidt allerede inne, navnet på spillutvikleren står jo nemlig på sitt faste sted i produktinformasjonen.

 

Det jeg altså kunne tenke meg er at dere la inn profiler for alle (de mest kjente i første omgang) utviklere her på gamer.no (med litt modifisert oppsett i forhold til produktsidene) og programmere en funksjon til å hente inn linker, med produktbildene, til alle spill (som dere har en side for) som den utvikleren har laget.

 

Det er mange ideer som dukker frem og som jeg kunne tenke meg å foreslå angående en slik funksjonalitet, men jeg vil heller se om folket her liker grunntrekket i ideen min først ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde ikkje vore så dumt med ei sånn side. Då gjerne med litt generell bakgrunnsinformasjon om den enkelte utviklar. Liste over spel utviklaren har laga kan og vere nyttig viss du ønskjer å finne fleire spel av din favorittutviklar (greit nok at du kan finne dette andre stader, men det er fint om Gamer.no kan gi ei meir komplett oversikt). Så ideen har min støtte. :)

Lenke til kommentar

Det som også hadde vært fint å kunne gjøre, hadde vært å få gjennomsnittskarakteren av de spillene som gamer.no hadde anmeldt. Jeg ser for meg at det blir ala det samme oppsettet som vanlige produktbeskrivelser, men med modifikasjoner. For eksempel skriver man jo kanskje en kort historikk i feltet hvor det vanligvis pleier å stå grunnleggende om spillet.

 

Lansert: kan erstattes med "Opprettet"

Utvikler: - " "

Utgiver: - "Utgivere" (fyll inn med alle utgivere som har gitt ut et eller flere spill av utvikleren)

Sjanger: - "Sjangre" (hvilke sjangre spillene deres er i.)

Nettsted: - "Nettsted" (link til utviklernes sider)

 

forslag til nye felter rundt om (eller informasjon som man på annen måte (uten å klikke for mye) kan finne ut av):

Nyeste spill

Gjennomsnittskarakter (kun de som har blitt anmeldt telles med)

Beste karakter (beste spill)

Dårligste karakter (beste spill)

Billigste spill

 

Man bør kunne legge inn erfaringer om utviklern, som man kan med spill.

 

Har flere ideer som surrer oppe i hodet, men de surrer bokstavelig talt og er vanskelig å få dem ned på papiret nå sent om kvelden.

Lenke til kommentar
Det som også hadde vært fint å kunne gjøre, hadde vært å få gjennomsnittskarakteren av de spillene som gamer.no hadde anmeldt. Jeg ser for meg at det blir ala det samme oppsettet som vanlige produktbeskrivelser, men med modifikasjoner. For eksempel skriver man jo kanskje en kort historikk i feltet hvor det vanligvis pleier å stå grunnleggende om spillet.

 

Lansert: kan erstattes med "Opprettet"

Utvikler: - " "

Utgiver: - "Utgivere" (fyll inn med alle utgivere som har gitt ut et eller flere spill av utvikleren)

Sjanger: - "Sjangre" (hvilke sjangre spillene deres er i.)

Nettsted: - "Nettsted" (link til utviklernes sider)

 

forslag til nye felter rundt om (eller informasjon som man på annen måte (uten å klikke for mye) kan finne ut av):

Nyeste spill

Gjennomsnittskarakter (kun de som har blitt anmeldt telles med)

Beste karakter (beste spill)

Dårligste karakter (beste spill)

Billigste spill

 

Man bør kunne legge inn erfaringer om utviklern, som man kan med spill.

 

Har flere ideer som surrer oppe i hodet, men de surrer bokstavelig talt og er vanskelig å få dem ned på papiret nå sent om kvelden.

7653274[/snapback]

Hei,

 

jeg skjønner ikke helt hva du mener her, snakker du om gjennomsnittskarakteren for en gitt utvikler? God ide i så fall.

 

Hva gjelder selve profilsidene, så er vi enige i at dette er en god ide. Jeg skal personlig jobbe for å få gjennomført dette i løpet av en måned eller to.

Lenke til kommentar

Oi! Takker for god respons og håper det blir gjennomført.

 

Det jeg mener er gjennomsnittskarakteren til en utvikler ja. For eksempel om utvikler A får 4/10, 6/10, 8/10 på tre forskjellige spill, deles det på antall spill som har fått en karakter og vi får en gjennomsnittskarakter, nemlig 6/10.

 

Kan gjerne komme med flere ideer om det er ønskelig, selv om noen av dem dog er litt vriene å forklare særlig godt og muligens litt vanskelige å gjennomføre for liten gevinst.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Vi har ikke begynt utviklingen på denne spesifikke modulen enda nei, men når vi først får tid vil ikke det i seg selv være noen spesielt langvarig oppgave. Det er simpelthen andre ting som må prioriteres først. :/

 

Jeg har for øvrig, bare så det er sagt, jobbet for å få inn dette som en del av et større prosjekt som vi arbeider med bak kulissene for tiden, men som med alt annet tar ting tid.

Lenke til kommentar

Forstår det ;) Jeg syns det er bra at det blir jobbet med å få inn dette. Ellers kan jeg jo nevne at profilsidene for konsollene ikke er særlig lette å finne og ønsker bedre støtte for dem og, men jeg tør tippe at dette allerede er tenkt på.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke det dere vil regne som en dedikert profil for konsoll, men artiklene om Wii har for eksempel en felles side, hvor en finner prisene på Wii forskjellige steder. Men dere har ikke et eget system for samlesider spesielt utviklet for konsoll, det stemmer. Jeg burde nok skrevet det litt annerledes.

 

EDIT:

Er selvfølgelig prisguiden jeg tenkte på.. :wee: Bare slik at det ikke blir flere misforståelser ønsker jeg et eget profilsystem for spillutviklere og konsoller, ikke som en del av prisguiden, men som henter informasjon fra prisguiden, om nødvendig ;)

 

http://gamer.no/product.php?productId=31928

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Interessant konsept, jeg er hundre prosent for dette. :) Det er mange gode forslag som har kommet fram her. Det er godt å vite at vi grasrotfolk faktisk kan bidra til noe. Godt jobba med videosystemet, forresten - det er et av de beste videosystemene jeg har sett på spillsider. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...