PatSharpX Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Hei, jeg har problemer med at en har disk låser seg til tider. Jeg tror det er harddisken med windows på. Det skjer som oftest når jeg spiller cs. Hender den gjør det i windows også. Jeg tror det er en 160GB ata disk som låser seg. Hører at det kommer sånn lyd som kommer når man slår av pcen. At de slutter å spinne. Jeg skjønner ikke hva det kan komme av. Den er ikke spesielt varm 33grader. Men kan det være noen av de andre som står seg av / henger seg opp? Når jeg spiller og dette skjer så låser bildet seg og lyden henger. (hører samme lyden om og om igjen). Det varer i noen sekunder. Kan det være noen av de andre harddiskene? Kjøpte meg nylig en ny som er litt dumt plassert i kabinettet som kanskje blir litt varm. Får ikke den harddisken opp i Everest. SÅ vet ikke temperaturen på den Når jeg sjekket på administrative verktøy fikk jeg opp dette, det er den nye harddisken, ikke den med windows på Endret 5. januar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Slike symptomer kommer når en disk har problemer. Det er flere muligheter for å sjekke diskene. Du kan kjøre chkdsk /r i et cmd vindu. Da får du vite om det finnes noen dårlige sektorer. Noe bedre kan det være å kjøre diagnoseprogram fra diskfabrikanten. Du finner slike på UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/ Det bildet ditt viser ikke noe galt, bortsett fra at H: disken din er Dynamisk. Det blir som regel ikke anbefalt å gjøre hvis man ikke har spesielle behov. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Har lastet ned diagnoseprogram til WD, men nå sjekker jeg disken gjennom noe windows verktøy. Men der får jeg ikke den disken det står feil på opp! :\ Endret 5. januar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Hvordan får jeg slik at den ikke er Dynamisk lengere da? Nå har jeg formatert den, men står fortsatt at den er i fare. Kan det ha noe med at jeg ikke har installert alle RAID driverne? I følge denne testen bruker jeg 494watt og har en strømforsyning på 500watt. Bruker jeg kanskje for mye strøm da? Endret 7. januar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Du må fjerne volumene først, da kan du gjøre disken om til Basic. Tviler på at du ikke skal klare deg med 500W. Men det kan alltids være mye rare problemer med PSU. Disker kan gi slik 'slå seg av' lyd når de har problemer. Bruk diagnoseprogram som jeg nevnte. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Står fortsatt at den er dynamisk?! og i fare Nå høyreklikket jeg på disken i Diskbehandlig og valgte reaktiverdisk og nå er det ikke i fare lengere! Men den er fortsatt dynamisk da Endret 7. januar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Høres ikke ut som du har funnet ut hvordan du gjør om til Basic. Fjern volum. Så høyreklikker du på feltet helt til venstre, der det står Dynamisk. Da skal du få valget om å konvertere. Og så må du lage ny partisjon. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Er det dumt at den er dynamisk da? Win disken har sluttet å slå seg vrang. EDIT: fikset den som standar nå. Takk for hjelpen! Endret 7. januar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Men når jeg sto opp i dag var Disken rett og slett borte. Jeg restartet marskinen, min finner den ikke. Virker rett og slett som om disken er defekt eller noe Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) tror nok disken er utslitt, nå er den helt på kjøret. Slutter å spille hvert 5min. Men hvordan er det å kjøre windows på en S-ATA disk? EDIT: fant guide på det Endret 9. januar 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Her et lignende problem... når jeg prøve å kopiere over filene jeg har på WD disken min, restarter maskinen. SKulle gjerne ha berget musikken min som ligger på den hd. Kjørte WD diagnostics programmet: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå