Spinner109 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Skal kjøpe en LCD skjerm til min HTPC og har sett på 22"ere. Skjermen skal kun brukes sammen med HTPCn med Windows Media Center og skal dermed kun benyttes til film, tv serier (HD) og TV. (Min gamle CRT TV skal ut). Skjermen skal da benyttes som TV på min lille hybel så jeg trenger litt størrelse. Krav til skjerm: - LCD - 22" - DVI - Bra til film - Ca. 4k,- Jeg skal også ha et nytt skjermkort til systemet da det integrerte ikke har DVI. Har sett litt på 7600GS her. Krav til skjermkort: - shader 3.0 (for Vista og Aero når det kommer i hus) - 256MB minne - Vifteløst - PCI Express - Ca. 1k,-. Har tenkt å bruke ca. 4k på skjerm og 1k på skjermkort. Noen som har inspill på hvilken skjerm om skjermkort som vil gjøre nytten? Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Har nå sett litt rundt og funnet ut at jeg mest sannsynlig kommer til å velge en av disse alternativene: Skjerm: Samsung SyncMaster 225BW Videoseven V7 L22WD ViewSonic VX2235wm Har sett en del problemer med baklys på noen av disse og siden den KUN skal benyttes til filmtitting ol. (ikke spill), så har det vel mye å si? Skjermkort: Club3D Geforce 7600GS 256MB PCIe Asus GeForce 7600GS 512MB PCIe Som GPU tror jeg at 7600GS vil gi mest ytelse for pengene, men hvis noen har inspill her så kom gjerne med de. Har en Sempron 2800+ så trenger litt "hjelp" av skjermkort til HDTV materiale. Noen som har erfaringer med disse produktene og som kan si noe om disse egner seg til film, HDTV ol.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå