Chasin Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Hei! Har en C-klasse som det er flikket litt på og montert litt stereo. Tenkte jeg skulle legge ut litt info her om hva som er gjort. Bilen er i daglig bruk hele året, så modifikasjoner blir gjort litt nå og da. Info: Bilen er en -99 mod C180 Sport (Andre seter, instrumenter etc) Tonede ruter Avantgarde grill AMG hekkspoiler Rial 8,5 * 19 med Nokian 235/35-19 Valsede hjulbuer foran Gule Koni rundt om Stereo: Hovedenhet: Pioneer DEX-P9 Lyd prosessor: Pioneer DEQ-P9 Forsterkere: Pioneer PRS-X 340 Pioneer PRS-X 720 Diskanter: Pioneer TS-T1 PRS Mellomtone: Pioneer TS-M7 PRS Bass: Pioneer TS-W 1201 DVC Mer info kommer... Endret 7. januar 2008 av Chasin Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Grym nazi vogn! mere bilder ! Orginal maskin ? Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Grym nazi vogn! mere bilder ! Orginal maskin ? 7618956[/snapback] Bilde bak: Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Veldig clean bil! Denne kan du være stolt over! Mulighet til å få se enda flere bilder? Spesielt inne i bilen. Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Nye bilder, fra bagasjerommet denne gangen. Så ikke helt bra ut da jeg kjøpte den, hadde vært diverse stereo installasjoner der. En del jobb.... Mye sliping, sandblåsing og slit før jeg kunne grunne med to-komponent syregrunning og deretter lakkere. Pga bilen var i bruk ble batteriet demontert og høyre side av bagasjerommet tatt på samme vis senere... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Kom seg en hel del, ja! Hvor langt har bilen gått? Hvor mange timer har du lagt i bilen? Igjen; den er nydelig! Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Hadde gått 86k når jeg kjøpte den for 2,5 år siden, passerer vel 124k i disse dager... Antall timer har jeg ingen anelse om, men det triller fort på noen... takk takk Endret 1. januar 2007 av Chasin Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Enig med Lofnes, veeeldig pen bil dette Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 235/35-19, ja, porno. Likte bilen din svært godt. Felgene gjorde mye. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Veldig fin bil dette. Har sansen for denne typen styling. Good job! Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Nye bilder, stereobygging: Et rack for å huse forsterkerne ble knekket i aluminium, deretter sveiset hjørnene. Boring av hull for kabelgjennomføringer: Under denne ble en ramme i 10 x 10 mm stål konstruert: Festeøre til rack: Ramme ferdig: Innfesting venstre: Innfesting høyre: Alt er skrudd fast slik at det er fullt demonterbart for service. Ramma er lakkert svart matt. Pga at ramma går helt til høyre, er batteriet flyttet, mer om det senere... Stor takk til Mr T. for hjelp Endret 4. januar 2007 av Chasin Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Herlig arbeid! Vil bare se mer og mer! Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Det kommer mer Kabelrotet er bare midlertidig... Endret 3. januar 2007 av Chasin Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) På tide med oppdateringer igjen. Pga forsterkerracket måtte batteriet flyttes. Da jeg er med å konkurere innen EMMA er det regler om at hvis batteriet er i bagasjerommet eller kupeen skal det monteres i en gasstett kasse e.l. med utlufting ut av bilen. Det skal selvølgelig sitte fast også. Anyway, here goes.... Kasse laget av 22mm MDF og skrudd/limet sammen Fuging av alle skjøter for tetthet og hull for kabler Legg merke til klomutter for skruer til festebrakett Slipet og pusset hjørner for bedre passform mot reservehjulsbrønn Gasstette gjennomføringer for kabler til batteri samt festebraketter Innvendig er det påført baderomsmembran for at MDF skal være helt gasstett Konstruksjon for festing av kasse i bil Tilpassing i reservehjulsbrønn Ferdig lakkert, bare å smette inn kassen å sette i bolter Brakett for å holde batteriet fast i kassen Gjengestag gjennom batteriet og kassen. Skrudd fast før lokket ble montert Utlufting via plastrør. Dette går ut under bilen gjennom den originale gjennomføringen i reservehjulsbrønnen, kan sees på andre bilder Fuget hull med sicaflex, stygt men tett Ferdig montert, før lokket settes på. max 30 cm før sikringer Plassering av kassen i forhold til forsterkerracket. Ganske tight.... Originalt sitter batteriet der leddnøkkelen ligger... Endret 3. januar 2007 av Chasin Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ser ut som du virkelig kan dette. Artig å følge med på. Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 hmmm,ser du bruker maxima batteri. er det pliktig med gasstett kammer når du har ett såkallt tørrcellebatteri??? trudde det bare var hvis man brukte syrebatterier jeg.. Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) hmmm,ser du bruker maxima batteri. er det pliktig med gasstett kammer når du har ett såkallt tørrcellebatteri? trudde det bare var hvis man brukte syrebatterier jeg.. 7636952[/snapback] Ja, desverre. Hvis batteriet står i motorrommet har det ingen betydning. Hvis originalt batteri forblir originalt i kupeen eller i bagasjerommet er det ok. Men hvis det flyttes/endres/byttes til uansett type skal det være i en "sealed enclosure" som det står i boka. Det er rykter om endrede regler i 2007, men den boka har jeg ikke sett enda... Endret 3. januar 2007 av Chasin Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Ser ut som du virkelig kan dette. Artig å følge med på. 7636926[/snapback] Artig med tilbakemeldinger å... Lenke til kommentar
kentsor Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Det er rykter om endrede regler i 2007, men den boka har jeg ikke sett enda... 7637519[/snapback] høres ut som en regel som henger igjen fra gamle syrebatteritider., hehe Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) På tide med oppdateringer igjen. Basskassen er på 58 liter og er laget av 22mm MDF. Bakveggen av kassen består av en 10mm glassplate som er limet med frontrutelim til en ramme i rustfritt stål. Ramma er skrudd fast til kassen med skruer med en pakning mellom for at det skal bli helt tett. Bassener er montert fra innsiden slik at ikke hullene skal vises. En ramme ble sveiset av 20 x 20mm stålrør. Denne er sveiset fast i bilen og basskassen er skrudd til denne igjen. Ramme tilpasses kasse. Oppned åff kårs.. Gjennomgående bolter M8 og mutterer sveiset i ramme. Ramme ferdig grunnet, lakkert og montert i bil. Nå ser dere hvorfor de rare rørstykkene ble sveiset på ramma, da "gulvet" i bilen ikke er helt flatt. En streng med tettingsmasse er lagt p ramma slik at kassen ikke kan ligge å riste å lage ulyd, selv om den er skrudd. Hull for subber og skruehull er borret I tillegg til at kassa er skrudd og limt med trelim ble skjøtene fuget. Dette for at det skulle bli en penere finish til slutt Stålramme til glass midlertidig montert og glass limet til denne Distanseringer til subbene slik at de kunne monteres på innsiden Kasse ferdig montert. Den svarte lakken er stygg her, men er der for at den lyse MDF`n ikke skal skinne gjennom armlenetrekket i baksetet Skive og låsemutter på samtlige skruer Ledninger ferdig montert. Legg merke til nettingstrømpe og krympestrømpe. Svart elokserte skruer på innsiden Før montering av bakvegg. brukte würth sin tykke dobbelsidige tape som pakning. Sitter som f, var ett h.... å ta av glasset igjen, selv om skruene var ute. Åpning i tapen der ledningene til lyset inne i kassen passerer. brukte pakningsmasse for å få det tett Kasse ferdig montert i bil. Stygt å se til fra denne vinkelen, men alt sitter fast og ser bra ut når baksetet er montert. legg merke til firkantrørerne på ramma som hindrer kassen å komme fremover ved evt kollisjon. I øvre kant ligger den helt inntil seteryggen For å ikke få støv inne i kassen ble også høyttalerkablene fuget tette i gjennomføringen. Stygt, men funksjonelt. Da det er dobbeltspole subber kommer det totalt 4 ledninger ut fra kassa. Disse er koblet til en utgang på forsterkeren, så koblingene er gjort utenfor kassa for at det skal bli fint. Vad tycks? Endret 4. januar 2007 av Chasin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå