Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med sjalusi

Gjest Gjest_Frustrert_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Frustrert_*

Hei.

Håper på å kunne få litt hjelp av dere, jeg er en 19 år gammel gutt. (Velger å være anonym grunnet noen kjente personer her på forumet)

Jeg har ei fantastisk jente til kjæreste, vi har det kjempe bra sammen og jeg føler virkelig at hun betyr mye for meg. Vi har vært sammen i 3 måneder. Problemet mitt er at jeg fort blir veldig sjalu, dette er noe jeg ikke har lyst til. Da blir det ofte så jeg setter hun i en fæl situasjon. Jeg ringer henne igjen etterpå og ber om unnskyldning, men jeg føler at dette er noe hun ikke fortjener. Håper noen her kan hjelpe meg litt med dette, komme med tips o.l.

Har et par eksempler som jeg skal ta nå: (Det har i hovedsak skjedd to ganger)

1. Eksempel:

Jeg var på fest og hadde blitt veldig full. Hun sender meg melding om å at jeg skal sende bilde av de folka jeg fester med. Jeg hadde vært i godt humør og snakket endel med hun på telefon før dette, og alt virket da rosenrødt. Når hun spurte om bilde av de jeg festet med ble jeg veldig lei meg (Der og da), jeg rinte hun og begynte å si at hun var interessert i vennene mine osv. (Dette kan nok være litt fordi jeg hadde drukket) Det ble lagt på, og jeg ringer henne 10 minutter etterpå og ber om unnskyldning. Jeg følte meg skikkelig råtten og latterlig som sa noe slikt til henne.

2. Eksempel: (Dette er i natt som har vært)

Denne gangen var jeg på nattevakt, mens hun var på fest. Vi hadde snakket endel på telefon også nå, og alt virket ok. (For min del også) Jeg ringte henne så litt senere. Da lurer hun på hvem det er. Jeg blir ganske såret av dette, men hun sier så at det var så høy lyd der. Jeg spør om hun har det morsomt og koser seg. Hun svarer at hun driver å danser, de var da på en privat fest. Jeg spør hvem hun danser med, og hun svarer at hun danser med de folka som er der. Ettersom jeg var på jobb måtte jeg nesten legge på, men før jeg la på sa jeg "Ok fortsett og dans med de kjekke guttene du da". Når jeg la på fikk jeg en skikkelig råtten følelse inni meg, og skulle bare ønske at jeg ikke hadde reagert slik.

Siden jeg måtte jobbe fikk jeg ikke ringt henne før en halvtime senere. Jeg ber da om unnskyldning, sier til henne at jeg ikke skjønner hvorfor jeg reagerer slik noen ganger. Jeg får så vondt av henne når hun plages av det jeg sier. Det ordnet seg igjen og vi har avtalt å snakke mer om det idag.

Jeg får skikkelig vondt av henne, jeg forstår at jeg har et problem med dette, men vil så gjerne endre meg.

Uten å ha en direkte unnskyldning, så føler jeg at kanskje dette bunner i noe som skjedde for tre år siden.

Jeg var da sammen med ei annen jente, og hun var utro med en "venn" av meg når jeg lå og sov av meg alkoholen på et annet rom.

Jeg spør dere nå, er dette et problem jeg har fra tidligere hendelser? Har jeg for lite tillit til min kjære? Eller er jeg rett og slett en sjalu idiot? :(

Håper noen med kanskje lignende erfaringer kan si noe. Jeg føler ikke at dette i seg selv vil ødelegge forholdet nå, men i det lange løp kan dette sikkert bli et stort problem. Stakkars min kjære :( Får vondt av henne når jeg tenker på hva jeg utsetter henne for.

MVH

Frustrert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, lite å gjøre med det. Men, du lære å kontrollere sjalusien din. Jeg hadde blitt møkk lei hvis dama mi hadde holdt på på den måten.

Du må si til deg selv at du stoler på at du ikke gjør noe med noen andre når hun ikke er der, så da gjør ikke hun det når du ikke er der.

Er stort sett ikke så mye mer enn det du kan gjøre. Hvis hun begynner å føle at du ikke stoler på henne....

Jeg hadde ikke kunnet vært ilamme noen som ikke stoler på meg. Det kan jo hende at hun blir lei av at du får henne til å føle seg dårlig hver gang hun er på fest uten deg.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Frustrert_*
Vel, lite å gjøre med det. Men, du lære å kontrollere sjalusien din. Jeg hadde blitt møkk lei hvis dama mi hadde holdt på på den måten.

Du må si til deg selv at du stoler på at du ikke gjør noe med noen andre når hun ikke er der, så da gjør ikke hun det når du ikke er der.

Er stort sett ikke så mye mer enn det du kan gjøre. Hvis hun begynner å føle at du ikke stoler på henne....

Jeg hadde ikke kunnet vært ilamme noen som ikke stoler på meg. Det kan jo hende at hun blir lei av at du får henne til å føle seg dårlig hver gang hun er på fest uten deg.

7617550[/snapback]

Det er jo dette jeg kommer til å gjøre, men håper det finnes noen liknende historier hvor folk har fått det av seg. Tror du at dette er noe som kan endre seg om jeg får bedre tillit til hun? Jeg føler selv at jeg har tillitt til hun men kanskje jeg lurer meg selv.

Er ikke hun også sjalu når du må ta bilde av de på festen,så hun kan få se hvem du var med?

Eller forstod jeg den delen feil? :roll:

7617591[/snapback]

Dette har jeg bestemt spurt hu på, og hu sa at det ikke var baktanken. Jeg spurte da om hva ho hadde tenkt om jeg hadde spurt på det. Da sa ho at det var jo tanken med det som telte. Det kan jeg forsåvidt forstå.

Lenke til kommentar

Vist det ikke er slik at damen din er typen som flørter med alt og alle, så syntes jeg du burde ta et skikkelig tak i deg selv. Det virker som hun er en okei jente og ikke har gjort noe "galt" så da burde du lære deg å stole på henne. Ingenting er mer slitsomt enn en sjalu kjæreste. Det går fort en vei, bare et lite tips der. Vil du beholde henne så bør du retten og sletten jobbe kraftig med deg selv. En sånn bemerkning en sjelden gang takler alle, men vist det er slik at det er en evig greie for den der kjæresten din så vil hun dumpe deg til slutt..

Lenke til kommentar

Hun er ikke slik at hun flørter med alt og alle, hun er ei kjempe jente som jeg ikke har lyst til å såre. Har snakket masse med ho idag om det. Ja jeg har tenkt til å endre meg, men spørsmålet er om noen har like erfaringer?

Jeg tror heller ikke jeg er sånn når jeg er med henne. Føler selv at jeg stoler på henne, men tviler litt når jeg får sånne reaksjoner. Jeg er også fullstendig klar over at det ikke vil fungerer hvis jeg fortsetter sånn. Jeg har ikke mye erfaringer med forhold og har lyst til å ordne opp i dette. Jeg føler selv at jeg innser godt hva mitt problem er, men jeg føler at jeg ikke helt klarer og sette fingeren på hvordan jeg skal få fikset på det.

Når jeg snakket med hun idag så sa hun at det ikke var noe som kunne ødelegge forholdet, fordi det var mange andre egenskaper jeg hadde som hun satte stor pris på, men jeg forstår jo selv at det ikke vil fungere om jeg fortsetter sånn. Derfor vil jeg gjøre noe med det.

Takk for alle svar hittil. Er godt å få bekreftet min egen tanke gang.

Lenke til kommentar
Hun er ikke slik at hun flørter med alt og alle, hun er ei kjempe jente som jeg ikke har lyst til å såre. Har snakket masse med ho idag om det. Ja jeg har tenkt til å endre meg, men spørsmålet er om noen har like erfaringer?

men jeg forstår jo selv at det ikke vil fungere om jeg fortsetter sånn. Derfor vil jeg gjøre noe med det.

7618300[/snapback]

Det å erkjenne at du har et problem, er jo forbaska bra. Er veldig mange som ikke vil være enig i at de har et problem engang.

Å at du vil endre deg, betyr jo bare at du er veldig glad i henne.

Jeg har vel kanskje det samme problemet, er vel heller over min del nå, da hun rota med et kjøtthue på fest igår faktisk, nyttårsaften å liksom..

Men du kan jo bare si til kamerater som fester sammens med henne, at hvis de ser noe , som feks at hun holder på innsiden av låre på en gutt, roter med andre , så sier de ifra..

Lenke til kommentar

Føler jeg har det litt på samme måten. Jeg har nå vært ilag med ei jente ei lita stund (sikkert kjent henne i 4 måneder), men føler meg veldig sjalu om hu er ute på fest og jeg hjemme. Føler liksom at jeg ikke kan stole på henne, noe jeg bør kunne! Føler jeg må jobbe litt med meg selv der (kan ha noe med at dette er det første seriøse forholdet jeg har hatt til ei jente?).

På en annen side: Bør jeg reagere på at hu danser med andre gutter? At hu prater mye om en spesifik gutt, prater over sms/msn med han? (denne gutten går i klassen hennes) Jeg synes egentlig ikke hu "flørter med alle", men er mer utadvendt enn de fleste jenter. Jeg har ikke gitt utrykk for at jeg er "sjalu", det nærmeste må ha vært at jeg skrev på en melding når hu var ute: "Pass på deg selv", siden jeg er usikker på hva som kan skje.

Jeg er bare så sykt redd for å bli "han som godtar alt" liksom.. =p

(Sorry trådstarter for at jeg leder litt ut på andre vidder, men følte meg bare så igjen i tråden din :))

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Frustrert_*
Jeg har bare erfaring fra den andre siden og det er en veldig vanskelig situasjon.

Hvordan er dama di? Sjalu eller ikke?

7619429[/snapback]

Hun virker ikke så veldig sjalu, hun sier sjøl at ho merker jo at det ikke er noe koselig om jeg har vært ute å trimma med ei på jobben, men hun sier hun stoler på meg.

Ho er ei veldig rolig jente, som jeg vet jeg kan stole på. Men er nesten som jeg ikke klarer det. Rart egentlig, skal prøve nå neste gang hvis jeg blir sjalu og bestemt prøve å hysje. Heller snakke om det senere.

Lenke til kommentar

Det aller første du må lære deg, er å være trygg på deg og dine omgivelser. Hvis du ikke kan gi uttrykk for følelser uten at du skal frykte for helsa eller dama, så blir det vanskelig å bekjempe sjalusien din.

Bli trygg. Og så må du jobbe hardt med deg selv. Hver eneste gang du blir sjalu, så skal du gå derifra UTEN å gi henne dårlig samvittighet. Når du har forlatt, stua, kjøkkenet, soverommet, hva enn det måtte være der dere to oppholder dere. Så finner du på noe som gleder deg.

Dette må du gjøre hver eneste gang, uten unntak. Hvis du flipper ut én eneste gang til, så har du spolert hele forholdet.

Jenter har behov for å bli likt av andre. Det er ikke galt. Dem har også behov for å flørte med andre, det henger sammen med selvtillitten. Du alene kan ikke opprettholde selvtillitten hennes. Hvis du ikke lar henne flørte med andre, mister hun selvtillitten, og gjett hva, Du er den som må svi for det når hun forlater deg. La henne flørte, drit i det. Du vinner så utrolig mye på det. :ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje du blir påvirket litt av tidligere erfaringer. Kjæresten min var/er (verre før) sjalu i begynnelsen, selv om jeg sa at han kan stole på meg, at jeg aldri vil såre ham, men at det såret meg at han ikke stolte på meg. Etter flere krangler om "du snakket lenge med ham" og "ja, så du traff ham igjen" kom det endelig frem: eksen hans gjorde visst noe liknende en gang; bare dro fra ham for å treffe en annen.

Du vet i hvert fall at du har et sjalusiproblem, og det er bra. Men husk at du sikkert sårer henne veldig ved å ikke stole på henne, og viser det så sterkt, for du beskriver henne som en kjempejente, og det virker som du "i teorien" stoler på henne, men noe med deg gjør at du ikke klarer å gjøre det allikevel. Hun sier kanskje at det er mange sider ved deg som veier opp for sjalusien, men det kan ødelegge mye på sikt for det.

Lykke til med forholdet, og med løse sjalusiproblemet.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Frustrert_*
Det aller første du må lære deg, er å være trygg på deg og dine omgivelser. Hvis du ikke kan gi uttrykk for følelser uten at du skal frykte for helsa eller dama, så blir det vanskelig å bekjempe sjalusien din.

Bli trygg. Og så må du jobbe hardt med deg selv. Hver eneste gang du blir sjalu, så skal du gå derifra UTEN å gi henne dårlig samvittighet. Når du har forlatt, stua, kjøkkenet, soverommet, hva enn det måtte være der dere to oppholder dere. Så finner du på noe som gleder deg.

Dette må du gjøre hver eneste gang, uten unntak. Hvis du flipper ut én eneste gang til, så har du spolert hele forholdet.

Jenter har behov for å bli likt av andre. Det er ikke galt. Dem har også behov for å flørte med andre, det henger sammen med selvtillitten. Du alene kan ikke opprettholde selvtillitten hennes. Hvis du ikke lar henne flørte med andre, mister hun selvtillitten, og gjett hva, Du er den som må svi for det når hun forlater deg. La henne flørte, drit i det. Du vinner så utrolig mye på det. :ph34r:

7620599[/snapback]

Tusen takk for dette innlegget Databamse. Sånt jeg trenger å høre.

Skal virkelig gå inn i meg selv for å ordne dette. Jeg forstår også at fucker jeg opp en gang til nå, så vil jeg aldri klare og slutte med det. Så tusen takk for "strenge" ord.

Hun sier kanskje at det er mange sider ved deg som veier opp for sjalusien, men det kan ødelegge mye på sikt for det.

Lykke til med forholdet, og med løse sjalusiproblemet.

7621051[/snapback]

Dette er noe jeg er klar over, vet ikke om hun gjør det da. (Enda) Så jeg har ihvertfall tenkt å gjøre så hun ikke trenger å være klar over det.

prøv å overse det, stol på henne og lev fint sammens. Sjalusi kan fucke opp ett forhold, vær forsiktig med jenta di :)

7623010[/snapback]

Det skal jeg gjøre =)

Vil bare si tusen takk til alle sammen. Kommer nok til å skrive her om jeg har blitt sjalu men klart å oppføre meg =)

Lenke til kommentar

Eneste erfaringen min er at jeg er litt sjalu av meg selv. Aner ikke hva jeg kan gjøre med det. Folk sier det går over når du lærer den andre bedre å kjenne ol. Men tviler det hjelper stort, for da blir du bare mer knyttet til personen, og dermed enda lettere sjalu. Men vet ikke jeg. Skjønner åssen du har det, sjalusi er drit!

Lenke til kommentar

Om man ikke stoler på hverandre, er man da rett for hverandre. Bare lufter spørsmålet.

Jeg har ingen problemer med å stole på kjæresten min. Men jeg hadde blitt rimelig sinna om hun dreiv å dansa og gnudde seg inntil andre gutter. Nå er jeg rimelig sikker på at det ikke vil skje så, for meg er det ikke noe problem. Det som bekymrer meg mer er guttene som er der og hva de kan finne på. Jeg veit at hu kan ta vare på seg selv, tviler sterkt på at hun flørter med alle.

Jeg vil alltid være engstelig når hun er ute. Ikke fordi at jeg ikke stoler på henne, men det er de irundt henne jeg ikke kjenner som jeg ikke alltid stoler helt på. Men jeg ringer eller sender ikke meldinger hvert 10min for å få full rapport.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...