60C Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg driver og skal overføre flust med filer fra DVD plater, men får ofte "Kan ikke kopiere -filnavnet-: Datafeil (Sirkulerende overflødighetskontroll, CRC)". Denne feilmeldinger er ikke ukjent, men når x antall plater skal overføres blir det særdeles slitsomt, samt at filer jeg vet funker bra ikke kommer med. Har fått denne meldingen nå på både avi, mp3 og så langt jeg kan erindre en eller annen dokumenttype. Finnes det et greit lite program som jeg kan overføre filer via, istedenfor og bruke klikk og dra i XP? Noen annen løsning? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) du kan bruke TotalCopy - genialt lite program. Fortsetter der den slapp hvis abrutt! Men om det hjelper på feilmeldingene dine, aner jeg ikke trykkepå: http://www.hardware.no/tester/programvare/...e_totalcopy/253 Endret 31. desember 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Dette er fra brente dvd plater regner jeg med. Dette er ett problem du får med dårlig plater. Kan være dårlig kvalitet på platene, feilbrenning eller "sliten" dvd brenner som gjør dette. Lenke til kommentar
60C Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 qualbeen Takker for tipset om det lille programmet. Funket fin som f.... Jeg får ikke med meg alle filene over, men det dukker opp et valg om jeg ønsker og utelukke de filene som er skadet. Det beste er at ikke hele pc`en går i stå mens jeg venter på at den skal komme seg etter noe så grusomt som en skadet fil. Så denne gjør nytten Chevelle Dette er nok noe du har rett i. Foreløpig så er det Thats write DVD+R plater (usikker på hastighet) som jeg sliter litt med. Lenke til kommentar
60C Skrevet 23. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Vel, det kan virke som om dette problemet avhenger av type brenner platene er brent med og hvilken type dvd r/rw de leses av ved overføring. Prøvde og overføre filer fra en dvd plate på en annen spiller en den jeg bruker hjemme og det gikk greit uten feilmeldinger. Er en rw spiller mer følsom en en r? Finnes det en spiller som noen kan anbefale som ikke er så følsom for problemer som dette? De platene jeg har problem med er ikke brent med samme spiller som jeg har i pc`en nå. Endret 23. januar 2007 av 60C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå