Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Er import av hasjfrø ulovlig?

Fastar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sendte en gang i tiden mail til tollvesenet. De sa at det _ikke_ var lov å importere frø siden det kommer under såvareloven (eller noe i den dur). Noe som forsåvidt rimer ganske bra (det er så vidt jeg vet ikke lov å importere noen slags frø til Norge sånn rett uten videre). Hvordan det er med frø på norsk jord er jeg usikker på, men det overrasker meg ikke om det har blitt kriminalisert nå. Du finner sikkert en hel del om dette på lovdata.no

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

etter det jeg har skjønt så er det ikke lovlig å importere frø inn til norge.

så lenge cannabisfrøene er fruktbare(?)

ellers så er det vel bare vanlige fuglefrø...

Men når det gjelder selve planten, den er vel ulovlig?

selv om den blir dyrket med vilje, eller bare dukker opp i blomsterbeddet?

Lenke til kommentar

7620515[/snapback]

Planten er nok ulovelig. Men jeg vet ikke hvordan det er hvis det bare plutselig dukker opp en plante (det finnes fuglemat som faktisk er ufruktbare hampfrø, men ikke alle frøene er ufruktbare). Men hvis jeg skal spekulere så er nok alle former for cannabis / hamp ulovelig å dyrke i Norge, så fremst lovverket ikke er endret siden sist jeg lest om det.

Lenke til kommentar

7620515[/snapback]

Planten er nok ulovelig. Men jeg vet ikke hvordan det er hvis det bare plutselig dukker opp en plante (det finnes fuglemat som faktisk er ufruktbare hampfrø, men ikke alle frøene er ufruktbare). Men hvis jeg skal spekulere så er nok alle former for cannabis / hamp ulovelig å dyrke i Norge, så fremst lovverket ikke er endret siden sist jeg lest om det.

7620563[/snapback]

etter det jeg har fått med meg er hamp/cannabis ulovlig i norge.

Men produktene av det kan ikke være ulovlige? da vi har fuglefrø av hamp/cannabis.

Tau av hamp/cannabis. som man får kjøpt hvorsomhelst...

så regner med at det som er ulovlig er selve planten, selv om den er industri hamp eller ikke. mens produktene av industrihampen er lovlig..

Lenke til kommentar

Det var ei gammel dame i drangedal her for en stund siden som hadde dyrket hasj uten å være klar over det... barnebarnet sa bare: du farmor, du vet at det der er hasj?

Dama hadde funnet noen frø og syntes planta var fin, hun hadde ingen anelse om at det var hasj :!:

edit: skriveleif

Endret av Joney
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...