Fastar Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Er det ulovlig å inføre hasj frø til norge? Hvis de merker at f.eks jeg har hasj frø i brevpakningen, hva vil snuten gjøre med det? Takk Endret 2. januar 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 Les denne :!: Lenke til kommentar
Fastar Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 Så hasjfrø er lovlig som det står der? dessuten gidder jeg ikke å selge det, jeg røyker det Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 Svigermorsdrøm Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Jeg sendte en gang i tiden mail til tollvesenet. De sa at det _ikke_ var lov å importere frø siden det kommer under såvareloven (eller noe i den dur). Noe som forsåvidt rimer ganske bra (det er så vidt jeg vet ikke lov å importere noen slags frø til Norge sånn rett uten videre). Hvordan det er med frø på norsk jord er jeg usikker på, men det overrasker meg ikke om det har blitt kriminalisert nå. Du finner sikkert en hel del om dette på lovdata.no Endret 30. desember 2006 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 etter det jeg har skjønt så er det ikke lovlig å importere frø inn til norge. så lenge cannabisfrøene er fruktbare(?) ellers så er det vel bare vanlige fuglefrø... Men når det gjelder selve planten, den er vel ulovlig? selv om den blir dyrket med vilje, eller bare dukker opp i blomsterbeddet? Lenke til kommentar
furii Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Er ikke lovlig å importere fuglefrø heller nei (som også er cannabis-frø). Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Men når det gjelder selve planten, den er vel ulovlig?selv om den blir dyrket med vilje, eller bare dukker opp i blomsterbeddet? 7620515[/snapback] Planten er nok ulovelig. Men jeg vet ikke hvordan det er hvis det bare plutselig dukker opp en plante (det finnes fuglemat som faktisk er ufruktbare hampfrø, men ikke alle frøene er ufruktbare). Men hvis jeg skal spekulere så er nok alle former for cannabis / hamp ulovelig å dyrke i Norge, så fremst lovverket ikke er endret siden sist jeg lest om det. Lenke til kommentar
furii Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Hamp er også ulovlig å importere, ja. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Men når det gjelder selve planten, den er vel ulovlig?selv om den blir dyrket med vilje, eller bare dukker opp i blomsterbeddet? 7620515[/snapback] Planten er nok ulovelig. Men jeg vet ikke hvordan det er hvis det bare plutselig dukker opp en plante (det finnes fuglemat som faktisk er ufruktbare hampfrø, men ikke alle frøene er ufruktbare). Men hvis jeg skal spekulere så er nok alle former for cannabis / hamp ulovelig å dyrke i Norge, så fremst lovverket ikke er endret siden sist jeg lest om det. 7620563[/snapback] etter det jeg har fått med meg er hamp/cannabis ulovlig i norge. Men produktene av det kan ikke være ulovlige? da vi har fuglefrø av hamp/cannabis. Tau av hamp/cannabis. som man får kjøpt hvorsomhelst... så regner med at det som er ulovlig er selve planten, selv om den er industri hamp eller ikke. mens produktene av industrihampen er lovlig.. Lenke til kommentar
furii Skrevet 1. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 1. januar 2007 Import av cannabisfrø og -planter er ulovlig, men hempprodukter (slik som tau) er lovlig. Lenke til kommentar
Tobb Skrevet 7. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2007 Steriliserte hamp(cannabis) frø er lovlig. De selges bl.a. på hemphouse, som mat. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 7. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2007 Mye penger i sånne ting ja. kommer sjeldent noe godt ut av det. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 9. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Det var ei gammel dame i drangedal her for en stund siden som hadde dyrket hasj uten å være klar over det... barnebarnet sa bare: du farmor, du vet at det der er hasj? Dama hadde funnet noen frø og syntes planta var fin, hun hadde ingen anelse om at det var hasj :!: edit: skriveleif Endret 9. januar 2007 av Joney Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 11. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 Ingen som dyrker hasj. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 15. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2007 Hva med en bitteliten avlegger da ? Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 26. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2007 Tror det han mener er at "hasj" er altså en konsentrert form av cannabis. Du kan ikke dyrke en blokk med icky sticky, siden det er et sluttprodukt. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2007 Les denne :!: - hvem faen er det som sier at penger ikke gjør deg lykkelig? Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 26. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2007 Hehe, det er meg.. tjener nå ca 800000 per høsting.. 1 Lenke til kommentar
Iudex Skrevet 26. februar 2007 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2007 Hva med å stenge denne tråden da den strengt talt ikke har noe særlig med juss å gjøre lengre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå