Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Haster! Nekter å formatere harddisken!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå de 3 siste dagene reformatert pcen 4 ganger. Første fordi jeg skulle på lan. Alt funket intil jeg begynte å tweake den, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=437565 . Noe med minnet tullet. Jeg reformaterte... Prøvde med Temp greien i en annen partisjon: crasja. Prøvde igjen; funket ikke!

NÅ sitter jeg med windows xp installasjonen, "Installasjonsprogrammet formaterer" 0% og kommmer ikke videre. Har prøvd med både FAT32 og NTSC! Ingen ting funker!

Hva skal jeg gjøre?

Haster siden jeg skal ha venne lan ! Takker meget for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du har enkel SATA disk som detekteres av både BIOS ved oppstart og av installasjonsprogrammet når du booter XP cden.

Får du til å slette gamle partisjoner ?

Slett alle og forsøk å installer XP til en helt tom dvs upartisjonert og uformatert disk.

Når den spør om formatering velger du NTFS (quick)

Lenke til kommentar

Jeg sletter alle de gamle partisjonene vær gang, så velger jeg størrelsen og trykker enter. Så har jeg valgt hurtigformatering med fat en gang, fat en gang, ntsc en gang. Skal prøve hurtig med ntsc nå. Testet harddisken med Seagate "seatools desktop" harddisken funker i følge testen!

edit: SMART greier har vært av hele tiden... :hmm:

edit2: tenkte på pcen min: hva jeg har står i profil informasjon... OC har jeg 3700+ på 2.8ghz (1.425v), htt på 255 x 4, ram kjører på 200mhz

Endret av -PeeWee-
Lenke til kommentar
Jeg sletter alle de gamle partisjonene vær gang, så velger jeg størrelsen og trykker enter. Så har jeg valgt hurtigformatering med fat en gang, fat en gang, ntsc en gang. Skal prøve hurtig med ntsc nå. Testet harddisken med Seagate "seatools desktop" harddisken funker i følge testen!

7591831[/snapback]

Ikke rart du har problemer. Du prøver å formatere PCen din som en ameriansk TV. NTSC er det amerikanske TV-formatet. Du må formaterer med NTFS. :!:

Lenke til kommentar

Testet enda en gang med SeaTools Desktop, denne gang full test, tok 10min:

Failed. Må nok bare sende inn harddisken.

Takker for hjelp.

Har avlyst lanet og prøver å få tak i netshop, men de svarer ikke på telefon :(

Edit: Skulle bare sende den ned, så får jeg en ny en om noen dager :roll:

Endret av -PeeWee-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...