Gå til innhold

Nye fuglebilder til kritikk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fine bilder, men for å sitere min far: "Ett bilde hvor hovedobjektet er i midten, er ett forjævlig fint minnebilde, men ikke noe kunst bilde".

 

Som sakt, de vare fine, men (imo) så blir det finere hvis objektet (fuglen) ikke blir plassert i midten.

 

Ta dette med en klype salt, er selv en nybegynner med kamera.

Lenke til kommentar

Det er nok Tamron'n som er brukt. Signaturen viser bare hva som er i vente! :love:

 

Altså er det D50 også.

 

Det at fuglen ikke er plassert annerledes er bare noe jeg syns passet best. Et artsbilde som er så nært på fuglen syns jeg ikkke passer så bra å kline det inn i et hjørne, hovedpoenget er jo å vise fuglen så stor som mulig. Jeg er fornøyd med utsnittet, disse er fugler som er relativ lette å få bilder av så da bør man fylle hele bildet med de.

 

 

Godt nyttår!

 

Marius

Lenke til kommentar
Det er nok Tamron'n som er brukt. Signaturen viser bare hva som er i vente! :love:

 

Altså er det D50 også.

 

Det at fuglen ikke er plassert annerledes er bare noe jeg syns passet best. Et artsbilde som er så nært på fuglen syns jeg ikkke passer så bra å kline det inn i et hjørne, hovedpoenget er jo å vise fuglen så stor som mulig. Jeg er fornøyd med utsnittet, disse er fugler som er relativ lette å få bilder av så da bør man fylle hele bildet med de.

 

 

Godt nyttår!

 

Marius

7617497[/snapback]

Da må jeg si det objektivet leverer i forhold til prisen! Jeg burde hatt meg en zoom eller fastobjektiv med mer enn 200mm, men er ikke akkurat førsteprioritet

Endret av Litejk
Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere, Marius; Veldig fine bilder!

 

Du er et bevis på flere ting, det er fotografen bak kameraet alt faller på, og at man ikke trenger det beste og dyreste utstyret for å få fine bilder. D50 og Tamron 70-300 er en knall kombinasjon til en rimelig pris, og bildene dine er bevis på dette. Hadde du sagt det var tatt med D200 og Sigma F4.5 hadde ingen tvilt på det.

 

Stå på!

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar
parleur: Det leverer greit nok ja, Men jeg ønsker meg litt mer tele og da faller Sigmaen bra på plass. Bare pengeboken som er uenig :no:

 

Marius

7619554[/snapback]

 

 

Skjønner! har tenkt litt på mere zoom jeg oxo men disse zoomlinsene er dyrere enn selve kameraet! :omg: Derfor har jeg tenkt på sånne Tele-convertere (1300kr) Men egentlig tror jeg ikke converter gi noe bra kvalitet tilsvarnde en zoomlinse. :confused:

Lenke til kommentar

En konverter på en zoomlinse er nok ikke å anbefale. Har ikke prøvd det men alle sier at det blir dårlig. Blenderern må jo ganges med antall forstørrelse på konverteren så da blir det lite lys.

 

Det er nesten bare å spare, kommer nok til å ta en god stund før jeg får linsa i hus, men greit å ha noe å se fram til.

 

Tissedam: Takk for det!

 

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...