Gå til innhold

Eksternt SATA kabinett. Hvilket?

Arve28

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vær obs på at det kortet du linker ikke er PCMCIA eller PCCard som det heter nå, men et PCI express card.

Kabinettet til Thermaltake virker mer fleksibelt siden det har eSATA i tillegg til resten av tilkoblingene, noe det andre ikke har. Når det også har lavere pris så ville jeg sagt ICY box var utkonkurrert. Jeg har en sånn selv, fra den tiden det ga mest for pengene og er fornøyd med det. Likevel vil jeg ta sjansen på å anbefale Thermaltake. Begge er laget i Aluminium og kjøler derfor bra. Jeg tipper Thermaltake sitt er mer stille siden det har lukkede sidekanter. Icy box har sidekanter av netting.

Ellers så ville jeg kjøpt en annen disk. F.eks Hitachi sin 320GB til 825kr hos PSdata. WD er ikke kjent for å være så veldig stille. Jeg tror WD sin 320GB har 3 plater mens Hitachi sin har 2 plater. Det utgjør litt på støynivå det også.

Lenke til kommentar

Hm ikke PCMCIA? Hvilket kort må jeg ha da?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=328491

Andre kort dere anbefaller til bærbar?

Angående støy på harddisken:

http://www.storagereview.com/articles/200607/500_6.html

Denne 500 GB er minst støy. Men ser 400 har mest støy. Noen som vet noen om denne 320GB disken? Tenker på 320 disken WD320YS. Ikke JS, SD eller KS

Endret av Arve28
Lenke til kommentar

Enten alle eller ingen. De tre er bare tre navn på det samme. Jeg vet ikke hvilken HP maskin du har, men tipper det er disse portene siden PCI express Card ikke er vanlig ennå.

Redigert. Linken i denne tråden fungerer ikke.

Redigert: HP Pavilion NB dv8231ea har i følge stretto

Utvidelsesspor

- Ett type I eller type II PC-kortspor. CardBus-aktivert.

- Ett ExpressCard/54-spor (støtter også ExpressCard/34)

Det vil si at det støtter både PCMCIA (Type I og II beskriver tykkelsen på kortene) og PCI expressCard (to størrelser, blant annet /34 som det kortet du linket i første innlegg.

Lenke til kommentar

Takk.

Leste litt på nettet og fant ut at den HP8231 støtter expresscard54.

Aldri vist om dette før. Alle snakker om PCMCIA.

Så da passer kortet jeg linket til øverst. Finnes det andre slike kort?

Bør jeg ha expresscard sata eller pcmcia sata kort?

Endret av Arve28
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...