Gå til innhold

Hvem skal overta for min W800i?

RamGuy

Anbefalte innlegg

Skal nå bytte fra Djuice Kontant til Djuice Nonstop 1. Januar..

Da tenkte jeg, så lenge min W800i har virkelig sett sine bedre dager..

I utgangspunktet syntes jeg W800i, sammenlignet med etterkommere fra Sony Ericsson, og etterkommere i W-serien.. Så har stort sett samtlige nye mobiltelefoner, om de så skal liksom være "lillebrødre" eller "storebrødre" hvert bedre.. Hvert fall på lyd delen.. Pluss at blant annet "5-knappen" på min W800i nå lever sitt eget liv..

Kjøpte W800i et par dager etter den ble sluppet her i Norge, og har kanskje vært på sikt det dårligste mobilkjøpet jeg noen gang har gjort.. Kostet jo alt for mye, sammenlignet med hva du faktisk får.. Det virker som en slags test telefon, hvor mye ikke helt funker optimalt eller som det skal.. Også har det kommet langt flere W-telefoner osv nå.. Og de er jo alle, uansett om de koster ikke noe iforhold til W800i, så er de rett og slett mye bedre.. Utrolig skuffet over W800i på sånn måte.. Selvom det er en ok telefon, med en del feil og irritasjons momenter.. Men med tanke på hvor mye jeg faktisk gav for den, så er det helt klart at det ikke var verdt pengene..

Derfor tenkte jeg at nå som jeg skal bytte til Djuice Nonstop, kunne jeg også smelle til med en ny mobil.. Eller hvert fall ønske en til bursdag.. Prisene blir jo mye rimeligere, når jeg kan kjøpe telefoner som er bundet til Telenor, og 18mnd med Djuice Nonstop abonnement..

Og både dama, og bestevennen min har en K610i.. Og til min store overraskelse, noe som jeg ikke visste.. Trodde jo faktisk at K-serien ikke hadde noen form for musikk-avspiller i det hele tatt.. Og derfor gjorde W-serien til et mye mer attraktivt valg for de som ønsker å bruke telefonen som en MP3-Spiller osv.. Men K610i har jo faktisk noe som ligner helt på den av spilleren som min W800i har, bare i andre farger.. Så da aner jeg ikke hvorfor i allverden jeg skal ha en W-telefon i det hele tatt.. Hvis det ikke er noen fordeler med dem..

Så litt på K610i, den virket jo helt grei.. Egentlig som bare en litt nyere og mer oppdatert (tenker da på programvare) versjon av min W800i.. Også hadde han jo, til min store overraskelse, en (utifra hva jeg så) prikk lik musikk-avspiller som min W800i, bare i en annen farge.. Det overrasket meg litt..

Ellers har vi en K800i, den koster jo litt da.. I motsetning til en K610i som jeg da vil få gratis med et Djuice Nonstop abonnement..

Vet ikke hvor jeg kan få den billigst ifra, men må vell ut med over 2500kroner uansett..

Da er jo logisk nok det første spørsmålet hvorvidt K800i er verdt såpass mye iforhold til K610i, og vil trolig prisen på K800i falle en del til mars (da jeg har bursdag), så det er lurt å vente?

Har ikke tatt noen grundig research på hvordan K800i er, sammenlignet med K610i..

Men hovedinntrykket jeg har fått, er at K800i og K610i er mye av det sammen.. Og den vesentlige forskjellen ligger i at K800i har 3.0 Megapixel kamera, mens K610i har bare 2.0.. Utover det, er de nesten helt like..

Og den forskjellen er jo ærlig talt ikke vært 2500kroner..

Også har vi W850i, den koster jo en 100lapp eller to mer enn K800i igjen, og det jeg først og fremst lurer på da, er jo hva pokker som er bedre i en W850i.. Med tanken på at K800i også har en musikk-avspiller.. Og strengt tatt funker like fint som en W850i når det gjelder MP3.. Hva er grunnen til å kjøpe en W850i da? Kamera er jo ræva, hvis du sammenlignet de.. Hva har vi igjen, som gagner W850i da?

Forslag til andre telefoner som ville vært en god erstatning til min W800i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tja.. w850i ser mye bedre ut da, så har den en funksjon som kjenner igjen sanger.(totalt unyttig funksjon imho.) Er litt i samme situasjon som deg, kjøpte meg en w800i med en gang den kom og vil nå ha en ny. Valget står mellom w850i og n73 music edition.

7580813[/snapback]

N73 så jeg også på, den er jo et knall valg da.. Men koster jo også deretter..

Blir vell at jeg tar en K610i til en 1kroner når jeg tegner et Djuice Nonstop abonnement, det skader jo ikke.. Så får jeg ønske meg en litt dyrere en til bursdagen min i mars..

Men kan ikke ønske en telefon til en halv formue heller da..

Men ser jo nå at en K800i koster 1500kroner med Djuice Nonstop..

Det er jo innenfor grensen av hva jeg kan ønske meg til bursdag..

N73, koster vell noe sånn 2500kroner nå med Djuice Nonstop, og det er vell litt i det dyreste laget.. Med klart, den kan falle en del til mars da..

Ellers så lurer jeg bare på litt informasjon og anbefalinger..

Også er en K610i bedre enn min W800i?

Så var det jo det da, hva som er forskjellen på en K610i vs en K800i, og en K800i vs en W850i.. Hva skal man velge..?

Lenke til kommentar

SonyEricsson W810i :D det er en bra telefon ja. Har den og det er en kjempe telefon. Kjøpte med et 2 GB minnekort i tillegg da. Eneste som er med den telefonen er at den er ikke den kjappeste til å overføre filer med.

Men det er så absolutt en bra telefon. Realt kamera har den også, også synes jeg fargen på den er fin. Det er en av de beste telefonene jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...