Gå til innhold

Pioner VSX-416 eller 516. Eller en Eltax?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny hjemmekino receiver.

Penger har jeg lite av, så må være rimelig.

Rundt 2000kr har jeg tenkt og bruke.

Har sett meg ut Pioner VSX-516 da.

Har vudert modellen under VSX-416. Men det er jo ikke så store prisforskjell på dem, og VSX tar jo en del flere formater og forsterker lyden bedre ut.

Men en kompis av meg har kjøpt seg Eltax receiver fra komplett.no til 2000kr, og den var faktisk veldig bra den og.

Er det noen som har noen råd og komme med?

Endret av cola_boy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge vil vel gi deg helt grei lyd. 2 lapper er ikke all verden, så du kan naturligvis ikke forvente lyd av ypperste klasse. Mange på diverse forum som har aversjoner mot eltax, men jeg kjenner fler som er fornøyd med sin eltax. Mange av de med motforestillinger mot eltax er de samme som tror ant watt er det styrende mår forsterker skal kjøpes. Det lønner seg å lære å luke ut bullshit. Avslørende tegn er de som liker å promotere NAD/CV kombinasjonen som det ypperste innen lyd hehe.

Kjøp den du har lyst på, og du blir en erfaring rikere uansett om du blir nøgd eller ei. 2000 kroner er uansett en dråpe i havet i det lange løp.

Lenke til kommentar
Begge vil vel gi deg helt grei lyd. 2 lapper er ikke all verden, så du kan naturligvis ikke forvente lyd av ypperste klasse. Mange på diverse forum som har aversjoner mot eltax, men jeg kjenner fler som er fornøyd med sin eltax. Mange av de med motforestillinger mot eltax er de samme som tror ant watt er det styrende mår forsterker skal kjøpes. Det lønner seg å lære å luke ut bullshit. Avslørende tegn er de som liker å promotere NAD/CV kombinasjonen som det ypperste innen lyd hehe.

Kjøp den du har lyst på, og du blir en erfaring rikere uansett om du blir nøgd eller ei. 2000 kroner er uansett en dråpe i havet i det lange løp.

7589294[/snapback]

Sant nok... 2000 er ikke allverden når man tenker hjemmekino. Men mer enn nok for fattig student.

Og dette med watt vet jeg veldig godt. Pluss/minus 50Watt er ikke mange desiBel for øret, og øret hører bare forskjell på 3dB.

Så at forsterkeren er rundt 100watt er greit nok, det er uansett bedre enn hva jeg har i dag.

Det er også litt det der med Eltax, kjenner ikke til merket, men vet har fått litt sån inntrykk av det er mange som mener det er billig skrot, så derfor jeg ble litt positivt overasket når jeg så kompisen min sin.

Selv har jeg bilstereo fra Pioneer, og om receiveren er like god kvalitet på lyd og design som bilstereoen deres så har jeg inntrykk av at jeg får mye av pengene.

Så ender nok med en VSX-516.

Men for man noe for de ekstra hundrelappene som 516 koster mer en VSX-416, utenom en ekstra kanal?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er jeg ikke sikker på. 516 har hvertfall en USB kobling i tillegg. Jeg hadde sikkert gått for den, siden det skiller såpass lite. Spesiellt siden jeg ikke kan se MCACC (som man vil ha om man har fler kanaler) nevnt noe sted på 416.

7591413[/snapback]

Har bestemt meg og kjøpt %16 nå, får den i posten.

Men det jeg kom på nå i ettertid, var at i spesifikasjonen til vsx-516 så står det

"Impedans ved utgangsnivå: 8Ohm".

Men 4 og 6 Ohms høytalere da?

Vil di ødlegge receiveren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...