Gå til innhold

Gitar Drop-C Hjelp

Noskool

Anbefalte innlegg

Kan noen legge inn en tabulator eller bilde av hvordan jeg stemmer gitaren til Drop-C? Eller forklare godt, fordi jeg kan spille bra men kan ikke noe om gitar nesten. :ermm:

Mange sier jeg må spille System Of A Down sanger i Drop-C, men det høres bra ut i Drop-D og. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kanskje det kan hjelpe:

If you ever look at tab from tab databases, people often use a tuning they state as "one step down from drop D." Drop D tuning is taking the thickest string and tuning it down one step. An easy way to do this is make the 7th fret of the thick string sound the same as You just tuned your guitar in Drop D. Drop D is popular in Metal. But to get to Drop C, you need to bring all the strings down one step. Now you are in Drop C.

Lenke til kommentar
Jeg trodde du skulle spille SOAD i Drop-D minus 1 (altså tune til Drop-D og så stemme alle strengene ned en hel tone). Mulig jeg tar feil.

7579569[/snapback]

Riktig... du stemmer ned mørkeste E-strengen 4 halvtoner og resten 2 halvtoner... men jeg tror at de to nyeste platene (hypnotize og mesmerize) er e strengen stemt ned 3 mens resten bare 1 halvtone...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...