Solid Edge Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Hei Har nettopp installert Linux distrub. SUSE på maskinen min. Etter Inst. Reboot'a PC'en og jeg kom inn på en meny, hvor jeg kunne boot'e: - Linux SUSE - Windows 1 - Windows 2 - Linux SUSE sikkerhetsmodus Alle disse fungerer bortsett fra den øverste! Når jeg velger SUSE i sikkerhetsmodus kommer jeg helt frem til innlogginga. Det funker også å logge seg inn, men nå sitter den jo fast i Command.... Hva gjør jeg Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 start i sikkerthetsmodus og prøv å kjøre sax2 for å sette opp grafisk grensesnitt på nytt. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Når jeg gjør dette, kommer følgende melding opp: Automatisk oppsett av grafisk system [her står en tekste som er kuttet i to] ---------------------------------------------------------------- Dette grafiske oppsettet er basert på et forslag fra SaX2. Hvis forslaget er akseptabelt, klikk OK. Hvis ikke, kan du endre konfigurasjonen. {Endre konfigurasjon} {OK} {Avbryt} Når jeg trykker "OK" så havner jeg tilbake til commando... Når jeg trykker "endre konfigurasjon", kommer jeg inn på en meny, hvor jeg kan forandre på gpu, mus og skjerm..... instillinger Når jeg trykker "Avbryt", da skjer det samme som når jeg trykker "OK" Endret 25. desember 2006 av Delta_progeny Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Prøv å start Xorg med kommandoen startx Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) takker det fungerte, men må jeg gjøre dette hvergang jeg skal på linux delen? Også lurte jeg litt på hvordan jeg får trådløs nettet til å fungere i linux? Hvilken av disse partisjonene kan jeg fjerne med sikkerhet? tenkte jeg skulle mekke en felles disk får alle windows'ene og linux.... Partisjon.bmp Endret 25. desember 2006 av Delta_progeny Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Se etter en fil som heter inittab. (/etc/inittab/). Se om du finner noe noe som ligner på dette: id:3:initdefault: Prøv å sett inn 5 istedet for 3. id:5:initdefault: Endret 26. desember 2006 av FraXinuS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå